Prima pagina

2014-04-03

PÂINE DE CASĂ (3)

Rețete culinare pe înțeles

Rețete de pâine

paine-fara-framantat
Pâine fără frământat...
Am primit de la o prietenă un mesaj prin e-mail cu rețeta și imaginile potrivite pentru a prepara o paine de casa deosebit de atrăgătoare. Am copiat rețeta și, dorind să postez și câteva imagini, am încercat să le preiau din acel pps. Nu am reușit. Atunci, am căutat pe net și am dat peste mai multe retete  culinare asemănătoare. Am mai corectat-o pe cea inițială și acum iata painea de casa fara framantat. Spor la treabă !
paine-fara-framantat-cu-coltul-rupt
...cu colțul rupt...
paine-cu-coltul-frumos-taiat
... și cu colțul frumos tăiat
Pâine de casă fără frământat

• 3 căni de făină albă (cam 600-700 g)  • 1/3 linguriță cu drojdie uscată  • 1 linguriță cu sare  • 1 cană și jumătate cu apă (cam 450-500 ml ) •  opțional, 1 ceșcuță cu semințe de susan sau mac ori floarea-soarelui sau combinate
  • Într-un castron mare se amestecă bine făina, drojdia și sarea (și semințele, dacă o vreți cu semințe). Se amestecă apoi cu apa, până rezultă un aluat curgător și lipicios. Se acoperă cu folie de plastic și se lasă la dospit la temperatura camerei (o cameră caldă, bineînțeles !) 18-20 de ore. Adică pregătim aluatul în seara asta, iar mâine după-amiază, când venim de la slujbă, continuăm.
  • A doua zi se presară făină pe masă ori pe planșetă și se răstoarnă pe ea aluatul. Se presară făină și peste aluat și se întinde puțin într-o singură direcție. Se aduce un capăt peste altul și se pliază astfel în jumătate. Se mai pliază o dată, în sens invers, obținând un sul gros. Se întinde iar un capăt al acestui sul și se repetă operațiunile de pliere. Se modelează forma rotundă sau lunguiață a pâinii, după forma vasului în care va fi coaptă pâinea. Se acoperă cu un șervet și se mai lasă la dospit  o oră și jumătate.
  • Cam cu 20 de minute înainte de a trece timpul de dospit, se încinge cuptorul și se introduce vasul pentru copt (de fontă, de Jena sau de ceramică) cu capac cu tot, căci pâinea trebuie să fie introdusă în vasul fierbinte când se dă la cuptor.
  • Când s-a terminat timpul de dospit se trece aluatul în vasul fierbinte, se acoperă și se dă la cuptor, la foc potrivit. Se coace cam 50 de minute acoperit, apoi se ia capacul și se mai coace 10 minute.
  • Se scoate din vasul pentru copt, de preferat pe un grătar, și se lasă cel puțin 30 de minute să se răcească.
O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Autorul pps-ului se numește Daniel Drugea, nu am avut în ce fel să trimit un link la acest pps cu rețeta de pâine de casă fără frământat.

Sursa foto

Ați putea să mai încercați și alte rețete de pâine de casă:

2 comentarii:

  1. Cred ca o sa incerc si eu.Asa reteta,da.Foarte completa.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, merită să faci măcar o încercare. Succes ! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !