Prima pagina

2014-10-06

SOTÉ DE MORCOVI

Rețete culinare pe înțeles

Rețete fără carne

sote-de-morcovi
Soté de morcovi
4-5 morcovi mijlocii, ulei de măsline sau unt topit, sare, piper, sucul de la 1/2 lămâie, 1 linguriță (rasă) cu zahăr
  • Se curăță morcovii, se spală și se taie în felii subțiri. Se usucă cu șervet absorbant.
  • Se încinge uleiul (sau untul) într-un wok sau într-o tigaie mai adâncă și se pun feliile de morcov care trebuie să se prăjească devenind ușor crocante. Se întorc numai o dată pe partea cealaltă (dacă nu avem îndemânarea de a-i arunca în aer ca să-i întoarcem pe partea cealaltă, căci cam asta înseamnă, de fapt, soté/sauté).
  • Se scot feliile de morcov cu spumiera, se condimentează și se pune deasupra sucul de lămâie în care s-a dizolvat zahărul, apoi se acoperă. 
Se servește ca garnitură la fripturi de toate felurile, cu diverse sosuri.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci și alte garnituri:
Rețete cu morcovi de pe la alții:

4 comentarii:

  1. Este exceptionala reteta, diefrita fata de varianta cu sos! Si surprinzator, are "frati" de soi in alte retete. O sa le pun pe rind la mine-n ograda.
    Plecaciuni, Zina Doamna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi place acest fel de soté de morcovi mai mult decât altele. Unde mai pui că acesta este soté-ul adevărat și nu cele obținute prin fierbere. Aștept cu interes rețetele de pe blogul tău, îmi pare rău că nu am eu atâta timp cât mi-ar trebui ca să fac toate bunătățile de acolo.
      Numai bine, dragă Lăcrămioara !

      Ștergere
  2. Mie imi place sa pun putina smantana peste morcovi la sfarsit, dar nici retete mea nu-i foarte diferita. Si ce buni si dulci sunt morcovii sote :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dulci-acrișori, sărați și iuți și grăsuți, mmm...

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !