Prima pagina

2014-10-20

Supă de varză cu kaizer

Rețete culinare pe înțeles
Borșuri. Ciorbe. Supe
supa-de-varza-componente
Supă de varză - Componente
supa-de-varza-cu-kaizer
Supă de varză cu kaizer









500 g varză albă proaspătă (cam jumătate de varză nu prea mare), 1 ardei capia mare, 2 roșii, 1 lingură cu pastă de tomate, 1 lingură cu făină, 250 g kaizer (sau costiță ori jambon), 1 legătură de mărar, 1 vârf de linguriță de cimbru, ulei, sare, piper, oțet de mere, smântână.
  • Se toacă varza fideluță, se taie cubulețe ardeiul și roșiile decojite, se alege și se toacă mărunt mărarul.
  • Kaizerul se taie felii și se rumenește în ulei încins, în oala în care se va prepara supa. După ce se rumenește, se scoate și se lasă în așteptare.
  • În uleiul în care am prăjit kaizerul, se pune varza tocată  și se călește 15 minute, apoi se adaugă ardeiul și roșiile cubulețe, se toarnă 3-4 l de apă, pasta de tomate diluată într-o cană cu apă rece, sarea, piperul, și se fierb 30 de minute din momentul în care începe fierberea. 
  • Într-o tigăiță se încinge puțin ulei (1 lingură)  și se rumenește puțin făina, amestecând continuu. Se stinge apoi cu puțină zeamă din supă și se fierbe câteva minute la foc mic, amestecând mereu. Se pune apoi în oala cu supă, împreună cu kaizerul. 
  • Se mai lasă să fiarbă câteva minute, apoi se adaugă mărarul și cimbrul, se acoperă și se ia de pe foc.
  • Când se servește, caldă, fiecare își pune oțet și smântână, dacă și cât dorește.
O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !
Ai putea să mai încerci:

13 comentarii:

  1. Bună și foarte potrivită cu toamna, parcă anume făcută pentru zilele cețoase și reci, ca să te încălzească! Dar nu numai gustul e grozav, ci și mirosul, dar și aspectul. Mulțumesc pentru rețetă, o zi minunată îți doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Cu mare drag, Mirela !
      Mă bucur că apreciezi această rețetă culinară. Supa de varză cu kaizer este una dintre cele mai gustoase supe dintre cele pe care le cunosc eu.
      M-aș bucura să o încerce toți cei care nu au gustat încă așa ceva ! ☺

      Ștergere
  2. ador varza in toate felurile ei. mai putin placinta cu varza....dar cred ca nu am gasit eu o reteta care sa-mi fie pe plac! supa arata foarte bine si cred ca ii foarte gustoasa! nu are cum sa fie altfel!:)
    sa ai o saptamana superba, zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr este foarte gustoasă, poți să încerci rețeta, fii sigură. Supa de varză e dulce și ușoară și foarte consistentă. Dacă vrei s-o acrești, pui puțin oțet. Mie îmi place mai mult fără.
      Săptămână ewxcelentă, Geanina ! ☺

      Ștergere
  3. Mmmm! Ce poftă mi-aţi făcut! Sigur o să încercăm şi noi reţeta, zilele acestea.
    Numai bine vă doresc, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că Mirela are dreptate: supa de varză e foarte potrivită cu sezonul rece. Aștept impresii !
      Numai bine, Alex ! ☺

      Ștergere
  4. Este atât de neaoş românească încât nu poate fi decât excelentă la gust. Şi ingredientele o recomandă, iar eu ca o gospodină ce mă aflu îi simt deja savoarea. O voi experimenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurora, eu am o bănuială că rețeta asta e cam ardelenească, cu ceva strămoși prin Germania, Austria, unde varza și kaizerul sunt la mare cinste ! Poate mă înșel.

      Ștergere
  5. Sigur este ardelenească, de aceea am spus "românească" . De câte ori am fost în zona Ardealului, ciorbele ne-au fost servite numai cu smântână, iar "slana" şi kaizerul sunt nelipsite din alimentaţia lor pe
    timp rece.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deși ficatul meu ar avea câte ceva de spus, nu pot să nu recunosc că sunt tare bune mâncărurile ardelenești ! ☺

      Ștergere
  6. vreau si eu o portieeeee....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehei, s-a terminat demult ! Eu zic să încerci să faci. Cred că o să-i placă și Evei, măcar un pic de zeamă, e dulce și gustoasă.

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !