Prima pagina

2014-12-15

TORT DE CIOCOLATĂ „MICA„

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete de prăjituri (deserturi).



tort-de-ciocolata-tip-joffre

Rețeta unui tort de ciocolată tip Joffre, delicios, rafinat, foarte potrivit ca desert la orice masă festivă. Nu numai atât, dar se încadrează perfect la rețete ușoare, fiindcă nu este nimic de copt, se prepară foarte ușor și repede. 
Componente
  • 6 ouă
  • 200 g unt
  • 100 g cacao
  • 300 g zahar
  • 300 g miez nucă
  • 3 - 4 bucăţi rahat
  • 100 g stafide
  • 2 linguriţe dulceaţă din coji de portocale
  • 2 linguriţe esenţă de rom
  • 3 linguri coniac
Pentru glazură:
  • 100 g zahăr pudră
  • 2 linguri cacao
  • 3 linguri ulei
  • 1 linguriţă oţet
Pentru ornat:
  • 250 g frişcă naturală sau 50 g nucă de cocos rasă
  • vişine din dulceaţă, bine scurse de sirop
Compoziția
  • Stafidele curăţate de codiţe se pun la înmuiat în apă clocotită în care se adaugă coniacul.
  • Într-o cratiţă, pe foc mic, se freacă zahărul cu ouăle întregi, până se îngroaşă ca o ciulama. Se lasă la răcit.
  • Se rumenesc nucile la cuptor, se curăţă de cojiţe, apoi se sfărâmă prin clasicul sistem al sticlei rulate peste nucile aflate într-un şervet de hârtie pus în două-trei straturi. Se taie rahatul bucăţele mici - cuburi cu latura de 0,5 cm (Nu bombăniţi, v-am auzit!)
  • Se freacă untul cu cacaoa, apoi se amestecă cu prima compoziţie şi cu toate celelalte ingrediente pentru conţinut (stafidele se pun la scurs în prealabil)
  • Se pudrează platoul cu cacao, se aşează compoziţia în formă de tort, se pune glazura, apoi se ornează.
Glazura
  • Se freacă zahărul pudră cu cacaoa, uleiul, oţetul şi trei linguri din zeama în care am înmuiat stafidele, după ce am înfierbântat-o din nou. Se întinde în strat neted deasupra şi pe partea laterala a tortului.
Ornatul
  • Se aplică cu un cornet dâre de frişcă (repet: naturală, de la laboratorul unei cofetării, nu de la plic sau tub)  în forma unei reţele care acoperă tortul ca o plasă. Pe suprafaţă, acolo unde se intersectează firele reţelei, se aşează câte o vişină din dulceaţă. Dacă nu avem frişcă, se presară peste tort nucă de cocos rasă, apoi se pun vişinele.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să mai încercați și alte rețete de prăjituri (deserturi):

10 comentarii:

  1. chiar ca foarte usor si repede....:)
    arata tare frumos si pun pariu ca e si foarte gustos!
    saptamana superba iti doresc!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce mult m-aș bucura să îl încerci !

      Săptămână bună și ușoară să avem !

      Ștergere
  2. Am mai vazut eu tortul asta la tine, dar nu l-am facut. Contine destul de multe soiuri de ingrediente, cred ca asta ma sperie... Fara indoiala ca e... bestial!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E drept că sunt multe, dar se prepară ușor, merită să încerci măcar o dată. E ceva absolut special, îți vine să lingi și farfuriuța când îți termini porția ! O să le placă și soțului și Colei, ai să vezi. ☺

      Ștergere
  3. Hahaha!
    Exceptand frisca (naturala) si dulceata din coji de portocale avem in casa toate ingredientele. Asadar mi-ar fi usor sa imi incerc... talentul! E tentanta ideea! Tortul e tentant prin ingrediente! Poate-mi reuseste! :)

    Aceasta postare mi-a amintit de una dintre prietenele bune-bune... M-a sunat intr-o zi si m-a rugat sa-i dau o reteta de tort din ce are mama. I-am dictat-o pe cea aleasa iar ea, mai apoi, m-a sunat sa ma intrebe "cum fac acolo, cum fac dincolo?" Amandoua fiind anti talent in chestiuni de acest gen. Pana la urma a reusit ceva, dar a mancat numai ea - sotul si copiii s-au abtinut. Mult timp am fost intrebate cand mai colaboram la prepararea unui tort...
    Zile fericite iti doresc, cu drag!
    Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea Diana, acest tort este o minune. merită să cumperi de la o cofetărie cu laborator niște frișcă naturală și niște fructe confiate în locul dulceții aceleia. Dacă ai nevoie de lămuriri suplimentare, intri la http://lecturirecenzate.ro jos, la ”Contact”; scrii un mesaj, ca să îmi intre adresa ta de e-mail, apoi putem să luăm legătura pe chatul de la e-mail. Sau putem lua legătura pe facebook.
    Zile bune și frumoase !

    RăspundețiȘtergere
  5. cat de bine arata, cred ca este super bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un deliciu rafinat, merită să-l faci, crede-mă!

      Ștergere
  6. M-a atras tortul de la prima privire, arata delicios. Cu rahatul nu ma impac eu. In afara de turta dulce, stau si ma gandesc daca sau nu sa fac cozonac, probabil voi mai amana spre sfarsitul anului. Ma simt obosita.
    Seara linistita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, dacă te simți obosită, cumpără ce-ți trebuie și nu te mai osteni. Profită de zilele de sărbători ca să te odihnești. ☺

      Numai bine, draga mea!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !