Prima pagina

2015-01-05

MACAROANE CU CARNE TOCATĂ LA CUPTOR

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu porc, vită sau miel

mcaroane-cu-carne-tocata-la-cuptor
Macaroane cu carne tocată la cuptor
1 pachet de macaroane, 1/2 kg carne de porc și 1/2 kg carne de vită, 2 cepe, 2 cutii mici de roșii în bulion, 150 g parmezan, 1/2 pachet unt, 1 l lapte, 1 pahar cu vin alb, 7 linguri cu făină, 2 ouă, ulei de măsline, sare, piper, oregano.
  • Se curăță ceapa și se dă prin răzătoare, apoi se călește în ulei până devine aurie.
  • Se adaugă carnea tocată, apoi roșiile tocate mărunt și sucul lor, vinul, o cană cu apă, sarea și piperul. Se fierbe totul înăbușit (se acoperă cratița cu un capac), la foc potrivit. După ce a fiert carnea, se ia de pe foc și se adaugă oregano și puțin parmezan ras, se amestecă și se lasă la răcit.
  • În timp ce fierbe carnea, se fierb și macaroanele, în apă multă, în care se adaugă o linguriță cu sare. După ce sunt fierte, se scurge apa și se amestecă apoi cu jumătate din cantitatea de unt (adică 1/4 pachet) și cu jumătate din parmezanul rămas.
  • Până când fierb macaroanele și carnea, se face sosul beșamel. Se amestecă făina cu puțin lapte rece, astfel încât să nu fie cocoloașe. Restul laptelui, cu o lingură de ulei de măsline, se pune la fiert. Când începe să clocotească, se adaugă laptele cu făina și se amestecă continuu, până când se îngroașă tare. Se ia de pe foc și se adaugă ouăle bătute ca pentru omletă. Se adaugă sare și piper. Se mai pune puțin pe focul mic, până când omogenizăm oul în sos, prin amestecare, apoi se ia de pe foc.
  • Se încinge bine cuptorul. Într-o tavă se întinde restul de unt, se pun macaroanele ordonat, de-a lungul tăvii, se așează carnea deasupra și se toarnă deasupra sosul beșamel. Peste acesta se presară parmezanul rămas. Se dă la cuptor și se lasă până când se aurește deasupra.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să încerci și alte rețete culinare:

14 comentarii:

  1. Arată foarte bine, cred că e şi foarte gustoasă :)
    Începe şcoala astăzi, nu? O zi uşoară şi un an plin de realizări îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, dragă Ana, e foarte gustoasă, se topește în gură !

      Un an plin de realicări, cu sănătate și bucurii, îți doresc și eu ție ! ♥

      Ștergere
  2. delicios, delicios dar cred ca o perioada nu vreau sa mai vad carne, mai ales tocata :)
    un An Nou cu sanatate si spor in toate iti doresc Zina, la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pandhora, dacă amesteci carnea de porc cu aceea de vită, preparatul devine foarte ușor și plăcut, mai ales datorită sosului beșamel.

      Să ai și tu un an excelent, cu sănătate și numai bucurii ! ♥

      Ștergere
  3. Stiu ca-i delicios! Acum mustacesc si dau marunt din buze, incercand sa alung gandul! :)) Nu de alta, dar dureaza ceva pana se fac. :)
    Multumesc pentru reteta. E usor de tinut minte si de realizat - ceea ce pentru mine e foarte important. :)

    Lin sa treci acest an! Sufletul senin sa-ti fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce să alungi gândul ? Durează, dar nu prea mult, iar rezultatul merită așteptarea.

      Mulțumesc pentru frumoasele urări, Diana ! Un an minunat și ție ! ♥

      Ștergere
  4. bunut, bunut! si eu mai fac cateodata.....
    insa ieri am incercat macaroane cu branza si nuca....
    superbe! ti le recomand!:)
    an nou minunat iti doresc , Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi le recomanzi, dar dă și rețeta ! Ce fel de brânză ? ☺

      An minunat și ție, dragă Geanina ! ♥

      Ștergere
  5. fierbi macaroanele dupa indicatiile de pe pachet. intre timp pregatesti branza. de vaci sau de oaie. eu, cas de oaie sarat am folosit, trimis de mama....:)). doar cu macarone il mai pot manca in rest m-am dezobisnuit de el.....asa! dai branza prin razatoarea mare daca e cazul daca nu, o sfaramitezi cu manutele. sa ai pregatita si miez de nuca sfaramat. esenta de rom sau vanilie, supa gust si 50g unt. pastele fierte le strecori, imediat le pui intr-un recipient unde pui untul taiat bucatele, branza in cantitatea dorita, nuca ( vreo 5 linguri am pus eu ) tot dupa gust, esenta si zahar dupa gust. eu folosesc indulcitor de ani buni ....
    amesteci repede cu o furculita si o lingura prin miscari de ridicare fine ca sa se combine branza si nuca si toate alea ....si pofta buna! e superb la gust!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Geanina ! Deci este un dulce. Am să fac cu brânză de vaci dulce și ca aromă, coajă de lămâie, iar ca îndulcitor, miere. Abia aștept !

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Mi se pare o mâncare foarte potrivită cu sezonul, mai ales dacă o mănânci fierbinte...

      Ștergere
  7. O, daaa, o reteta clasica ! Imi place cum incepi anul in bucatarie, Zina :)
    E una din retetele favorite ale baietilor, doar ca eu o prestez doar in weekend, fiindca necesita mai mult timp pana ce iese rumena de la cuptor. La noi se cheama " Pastitio " si e o specialitate a insulelor Ionice. Se poate prepara si in foi de placinta, dupa cum am citit intr-o carte de bucate din Creta. Se pare ca peste tot pe unde au trecut venetienii a ramas cate o reteta din asta :)
    An Nou cu multe bucurii si reusite si vise implinite, draga mea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, rețetele se răspândesc ca și veștile ! :D

      Să dea Dumnezeu să avem cu toții un an mai bun !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !