Prima pagina

2015-03-23

SOS PESTO

Rețete culinare pe înțeles

Sosuri

sos-pesto
Sos Pesto
Rețeta clasică de sos Pesto (adică rețetele, că sunt o mulțime) cuprindea ca elemente principale frunzele de busuioc, uleiul de măsline, semințele de pin și brânza tare, rasă fin (Parmezan, brânză din lapte de capră). Obligatoriu semințele de pin erau zdrobite într-un mojar, la fel și frunzele de busuioc erau frecate în mojar cu sare grunjoasă. Branza rasă se freca, tot în mojar, cu uleiul de măsline, apoi toate se uneau și se amestecau bine. La această rețetă de bază, în unele regiuni ale Italiei sau Franței se adaugă ardei gras copt, piper, respectiv usturoi.

O rețetă realizabilă fără prea mari eforturi în bucătăria obișnuită de azi cuprinde vreo 20 de frunze de busuioc proaspăt sau [10 frunze de spanac ori 4-5 frunze de salată verde + o linguriță de busuioc uscat, de la plic], 3-4 miezuri de nucă, 3-4 linguri de parmezan și 3-4 linguri de brânză rasă fin, de capră sau altă brânză bine uscată, tare, câteva linguri de ulei de măsline, sare. După dorință, se pot adăuga și alte componente, conform paragrafului anterior.
  • Nucile se dau prin mașina de tocat nuci (ori se rumenesc puțin în cuptor și se zdrobesc bine cu sucitorul – metoda bunicii !), apoi se pun în blender împreună cu frunzele de busuioc (sau combinația spanac+ busuioc uscat) și cu sarea.
  • Se omogenizează bine, apoi se adaugă Parmezanul și brânza rasă prin răzătoarea mică și, puțin câte puțin, uleiul de măsline și alte componente, dacă mai puneți. Eu adaug piper și 2-3 căței de usturoi zdrobiți ca pentru mujdei.  Se amestecă în blender până rezultă un sos gros, cremos.
  • Se poate păstra în frigider timp de câteva zile, dacă se pune, cu un strat subțire de ulei de măsline deasupra, într-un borcan de sticlă cu capac.
  • Se servește la paste, la rasol de vită, dar și la fripturi, la cartofi prăjiți sau la legume fierte în abur.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci:

10 comentarii:

  1. foarte faina ideea! eu nu m-am gandit ca pot sa fac asta cu spanac! :))
    imi place ideea, mai ales ca eu consum destul de des spanac....:)
    mc! saptamana faina!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Și e foarte bine să consumăm spanac cât mai des !

    Săptămână bună și ție, Geanina ! ☺

    RăspundețiȘtergere
  3. Îmmmm, sună bine, am mâncat, dar niciodată nu l-am gătit eu. Merge de minune primăvara, eu fiind o mare consumatoare de spanac și busuioc. Mulțumesc Zina, poftă bună și o zi minunată! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e, e chiar sezonul acestui sos pesto.

      Zi frumoasă, Mirela dragă ! ☺

      Ștergere
  4. ooo...ador, ador sosul asta...dar nu cu busuioc :)
    nu-mi place busuiocul...
    eu fac reteta clasica dar in loc de busuioc folosesc patrunjel :)
    acum, pentru ca sunt la dieta si nu pot folosi ulei de masline si nici un fel de branza grasa, folosesc pe langa patrunjel, putin usturoi, in loc de ulei de masline, ulei de cocos, in loc de parmezan pun fulgi de drojdie uscata inactiva care are gust de branza, in plus mai adaug si zeama de lamaie...este absolut delicios, il pun pe carne, pe oua, cred ca as manca zilnic :))
    recomand cu caldura drojdia uscata inactiva, este extrem de gustoasa si sanatoasa si, chiar daca nu pare, poate inlocui branza uscata rasa...

    RăspundețiȘtergere
  5. E chiar interesant ce spui despre drojdia uscată inactivă ! Și restul înlocuitorilor, cu toate că eu nu aș da busuiocul pe nimic altceva, îmi place foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici eu nu am facut niciodata in casa. Din ce ai scris, este de incercat, nu imi pare asa de greu precum ma gandeam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este, în această formulă adaptată bucătăriei moderne și lipsei cronice de timp. Încearcă să faci sos pesto, e sănătate curată !

      Ștergere
  7. Interesante toate combinatiile ! Vom incerca dar fara busuioc, ci cu spanac !
    Multumesc pentru idei !

    RăspundețiȘtergere
  8. Spanac, spanac, da' trebuie și ceva busuioc uscat.

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !