Prima pagina

2015-03-16

SOS RAGU

Retete culinare pe inteles

Sosuri

paste-cu-sos-ragu
Paste cu sos Ragu
Pentru 4-6 porții: 2 linguri ulei de măsline extra-virgin, 2 cepe medii, 1 țelină mică, 2 morcovi, 200 g carne de vită macră, 200 g carne de mânzat, 100 g șuncă țărănească sau kaizer tăiat în felii subțiri fin tocat, 1/2 cană cu vin roșu sec, 3 căni (aproximativ) cu supă de carne de vită sau supă de pui, 3 linguri cu pastă de tomate, sare și piper negru proaspăt macinat, câte un vârf de cuțit de cimbru, oregano și busuioc - uscate, 1 cană cu lapte integral
  • Cepele, țelina și morcovii se rad prin răzătoarea mică; carnea și șunca se toacă.
  • Se încălzește uleiul într-o oală mare, la foc mediu-mare. Se pun apoi ceapa, țelina și morcovii și se lasă să se înmoaie cam 10 minute, amestecând mereu. Se adaugă apoi carnea și șunca și se amestecă într-una 15 minute. Se adaugă vinul și se fierbe 1 minut, amestecând continuu. 
  • Se adaugă apoi 2 căni și jumătate cu supă și pasta de tomate; se amestecă bine. Se fierbe pe foc mic 1 1/2 ore, amestecând din când în când. Se condimentează cu sare și piper.
  • Se încălzește puțin laptele și se adaugă treptat la sos. Se acoperă aproape total oala cu sos și se fierbe aproximativ 45 de minute la foc mic, amestecand din când în când. Pentru subțiere se mai pot adăuga din când în când câteva linguri cu supă.
  • Sosul Ragu se poate face cu două zile înainte de consumare, dacă se păstrează în frigider după ce s-a răcit și se încălzește înainte de a se da la masă.
  • Se servește la paste cu parmezan, dar și la legume sau cartofi.
Sursa foto

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci și:

10 comentarii:

  1. Ador sosul ragu, bucataria din Italia e fascinanta, imi plac la nebunie pastele in orice combinatie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare țară își are bunătățile sale, dar unele par a fi mai presus decât altele. Aici intră și bucătăria italiană. ☺

      Ștergere
  2. bun! bun!
    eu nu pun supa, lapte, cimbru, oregano si nici busuioc!
    pun doar vin, pasta de rosii si eventual completez daca e necesar cu apa calduta....
    pun o ramurica de rosmarin si un pic de usturoi. asta de cand sunt in it. inainte il faceam altfel. puneam si ardel gras...ehe....
    dar oricum l-ai face e o minunatie...:)
    saptamana faina, Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am văzut că sunt multe rețete de sos ragu. Importante sunt componentele de legume și de carne tocata sau fin marunțită, fără de care nu ar mai fi sos ragu, ci altceva !

      Ștergere
  3. Trebuie sa fie o nebunie! Am mancat facut cu carne de porc si mi-a placut. Daca toate condimentele sunt bine proportionate, te lingi pe degete!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai mare dreptate, proporția tuturor componentelor contează foarte mult.

      Ștergere
  4. Doar laptele imi suna ciudat in reteta ta, Zina. In rest, variantele sunt nesfarsit de multe, in functie de imaginatia bucatarului si de continutul frigiderului :) Parca vad ca sambata facem macaroane cu ragu ( la noi se spune kima, care inseamna carne macinata ).

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmm! Imi ploua in gura de pofta. Sunt sigur ca sunt niste spagheti grozave.
    Am notat reteta. Sarut mana, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. După cum ai spus și tu sunt foarte multe variante, asta de aici e și cu lapte ! ☺
    Poftă bună la makaronia me kima ! ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Bunut,bunut, am comis si eu acum o saptamana cu farfale ! A fost ca batalie cu turcii,evident ca romanii au biruit,pentru ca au avut mare viteza de reactie si au luat ragu-ul prin invaluire !!!
    Foarte buna si reteta ta,Zina !

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !