Prima pagina

2015-04-20

CRAP CU SOS PICANT

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu pește 

crap-cu-sos-picant
Crap cu sos picant
1 kg de pește, 1/2 cană cu ulei, 1/2 pahar cu vin, 1/2 kg roșii nu prea mari, 4-5 căței de usturoi, 1 cutie mică cu roșii în bulion, o legătură de pătrunjel, sare, piper și cimbru, făină
  • Peștele curățat și spălat se taie în bucăți. Se presară sarea, piperul măcinat și cimbrul uscat și mărunțit. 
  • Roșiile în bulion se dau prin blender și se amestecă cu vinul.
  • Usturoiul se curăță și se zdrobește ca pentru mujdei.
  • Frunzele de pătrunjel se spală bine și se toacă mărunt.
  • Bucățile de pește se dau prin făină și se prăjesc în uleiul bine încins în prealabil (dar fără să fumege). 
  • După ce s-a încheiat prăjirea, în uleiul încins se pun 2 linguri cu făină și se amestecă insistent. După câteva minute se adaugă usturoiul zdrobit, apoi sosul de roșii, amestecând continuu. Se dă focul mic, se acoperă vasul cu capacul ”pe o ureche” și se lasă să fiarbă 15 minute.
  • Peștele prăjit se așează într-o tavă. Pe fiecare bucată se pune o felie groasă de roșie, se toarnă sosul și se dă la cuptorul bine încălzit în prealabil, pentru 10 minute.
  • Când se scoate din cuptor se presară pătrunjelul și se acoperă bine tava. 
  • Se poate servi cu legume la cuptor, cu cartofi natur sau cu orez cu unt.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !


18 comentarii:

  1. slabiciunea ta, pestele :)
    e delicios parcursul retetelor tale, sunt sigura ca rezultatul a fost savurat pe indelete :)
    sa va fie de bine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim ! Nu mă las până nu te aduc în tabăra mâncătorilor de pește ! :))))))))

      Ștergere
  2. Si eu am programat sapatamana aceasta niste peste, chiar crap. Data viitoare trebuie sa il fac asa, sper sa ma descurc cu Mihnea ca el este cel care insista sa fie prajit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum, în prima fază trebuie să prăjești peștele, așa că îi poți păstra lui Mihnea câteva bucăți și prepari mai departe numai pentru voi.

      Ștergere
  3. Coană Zinna, poposii o clipita la matale, trimis de postarea de pe blogul Mihaelei de mai sus. Am salivat hulpav la ”auzirea reței, dar sunt sigur că numai mânuța 'neatale o poate scoate așa. a la Păstorel (știi care!). Și-am mai gustat și sclipirea de vorbă șmecherească- „capacul pe-o ureche”!
    Săru'mâna pentru toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit ! Un blogger cu un asemenea motan la avatar nu poate fi decat binevenit.☺ Mă bucur că ți-au plăcut sclipirile bucătărești de pe aici și te poftesc să mai vii și altădată.

      Numai bine !

      Ștergere
    2. După rețetele neîncercate, mi se „bolohănește stomahu”.Așa că...

      Ștergere
  4. Chiar astazi am servit facut de soacra, o bunatate! Pestele :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. am avut o vecina în vârsta, care copilarise în Belgrad - de câte ori facea gulas de peste ne nvita la masa - ea spunea ca este o reteta traditionala jugoslava. Lingeam farfuriile si degetele :)) Cred ca reteta ta este asemanatoare.
    Si eu iubesc pestele, suntem in aceeasi tabara :))
    O saptamâna placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gulaș de pește ? N-am mai auzit... Dar gulașul nu este o mâncare ungurească ?
      Orice origine ar avea, preparatul acesta este extrem de gustos.

      Săptămână plăcută și ție, dragă Carmen !

      Ștergere
    2. am scris gresit - papricas de peste este specialitatea ei :)

      Ștergere
    3. Nu știu ce să zic, n-am mai mâncat până acum, dar ar fi interesant de încercat. Voi căuta o rețetă.

      Ștergere
    4. Nu știu ce să zic, n-am mai mâncat până acum, dar ar fi interesant de încercat. Voi căuta o rețetă.

      Ștergere
  6. Cum am si eu una bucata crap in dotare, trebuie sa alegem, noi,mancatorii de peste, ce fac :plachie sau reteta mai sus mentionata !?
    Unul ar vrea saramura,,,
    Buna reteta ,Zina ! Vedem noi ce facem,peste sa fie !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aș încerca rețeta, nici nu e prea departe de plachie.

      Ștergere
  7. Merci de idee! Sunt intr-o criza teribila! :))
    Sâ ai o săptămână minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag ! Dacă o faci, o să-ți placă, sunt sigură.

      Săptămână minunată și ție, dragă Geanina !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !