Prima pagina

2015-05-18

LAPTE DE PASĂRE

Rețete culinare pe înțeles

Rețete de prăjituri - deserturi

lapte-de-pasare
Lapte de pasăre
Rețeta văzută pe blogul culinar al Lăcrămioarei mi-a reamintit de un desert pe care mama îl făcea adesea. Nu înțeleg de ce nu l-am făcut niciodată... Am căutat rețeta mamei, m-am orientat și după rețeta pe care am menționat-o și rezultatul a fost... o să vedeți dacă faceți și voi ! ☺ 
Pentru 3 porții: 3 ouă, 4 linguri de zahăr, 3 plicuri cu zahăr vanilat, 600 ml lapte, coaja de la o lămâie, 1 praf de sare
  • Lămâia se scufundă în apă clocotită și se lasă un minut, ca să iasă iuțeala din coajă. Se șterge și se rade prin răzătoarea mică. 
  • Laptele se pune la fiert, cu 1 plic zahăr vanilat.
  • Se separă gălbenușurile de albușuri. Albușurile se bat ca pentru bezea, adăugând la spuma tare 2 linguri de zahăr  și 1 plic de zahăr vanilat și bătând mai departe. Se ia din spumă cu o lingură de metal, ca să nu se lipească, și se pune în laptele fierbând, ca să obținem bulgării. Lingura se pone în așteptare într-o cană cu apă rece. Se pun doar doi bulgări o dată, fiindcă se umflă și se lasă să fiarbă 1-2 minute. Se scot cu o spumieră pe un platou mare.
  • Cu restul de zahăr (2 linguri), al treilea plic cu zahăr vanilat și un praf de sare se freacă gălbenușurile într-o cratiță nu prea mare, ca să încapă mai târziu în bain-Marie, până rezultă o cremă. 
  • Se pune cratița cu gălbenușuri în bain-Marie (o cratiță mai largă cu apă care fierbe pe foc). Se toarnă apoi, puțin câte puțin și amestecând continuu, laptele fierbinte în care am adăugat coaja de lămâie. Se amestecă până când se îngroașă cam ca o smântână moale.
  • Se răstoarnă apoi într-un bol mai mult larg decât înalt și se așează deasupra bulgării de albuș. Se servește la temperatura camerei, în boluri. Se pot presăra deasupra fulgi de ciocolată sau ciocolată rasă.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !


Ai putea să mai încerci:

8 comentarii:

  1. desertul pe care mi-l facea bunica mea...era un vis care se termina taaaare repede :))
    nici eu nu am incercat sa-l pregatesc, poate ca ar cam fi timpul :))
    noroc ca langa cafeaua de dimineata am cateva patratele de ciocolata ca altfel...:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar cam fi timpul, asa e ! Se face foarte usor, iar satisfactia reusitei este egalata numai de gustul minunat al acestui desert pe nedrept uitat: lapte de pasare.

      Ștergere
  2. Nici eu nu l-am pregătit niciodată. ..
    Aud de el....! Arata tare bine! Intr-o zi o să îi vina rândul. ..;)
    Saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aspectul ca aspectul, dar gustul e absolut unic, diferit total de cel al altor deserturi. Încearcă, Geanina, sunt sigură că o să vă placă.

      Numai bine ! ☺

      Ștergere
  3. Chiar zilele trecute am făcut lapte de pasăre pentru prima dată. Ce bunătate! Gustul mi-a reamintit de obiceiul pe care îl aveam când eram copil, de a bea lapte amestecat cu un gălbenuș frecat cu zahăr. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da, șodoul... Nici ăsta nu se mai face... ☺

      Ștergere
  4. M-am inrosit de ...rusinica !Nu cred ca am facut vreodata !Nici cerere n-a fost, ceea ce dovedeste ca nici sotul ,nici fiul, n-au gustat ! Vina mea, promit ca voi face !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E prea ușor de făcut ca să nu încerci. E drept că se și mănâncă prea ușor și dispare fulgerător ! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !