Prima pagina

2015-06-22

PEȘTE LA CUPTOR

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu pește

peste-la-cuptor
Pește la cuptor
1,5 kg pește (aici am pregătit caras, dar rețeta e bună și pentru crap sau alți pești de apă dulce), 2-3 roșii, 1 ardei gras sau capia, 1-2 cepe, 1 căpățână usturoi, 1 pahar cu vin alb, 1/2 pahar cu ulei de măsline, sucul de la 1 lămâie mare, sare, piper, oregano
  • Peștele se curăță, se spală și se taie în bucăți, dacă este mare. Se unge o tavă cu o parte din ulei, se pune peștele, se condimentează și se stropește cu sucul de lămâie și se lasă să stea o oră.
  • Ceapa, usturoiul, roșiile și ardeiul se curăță, se spală și se taie rondele.
  • După o oră, se adaugă deasupra peștelui rondelele de legume. Se toarnă apoi vinul, apoi restul de ulei și se presară oregano.  
  • Se acoperă vasul cu un capac (dacă tava nu are capac, cu folie de aluminiu alimentară) și se introduce în cuptorul încins în prealabil. Se lasă cam 45 de minute, apoi se ia capacul și se mai lasă 15 minute, să se rumenească puțin.
  • Se poate servi cu cartofi natur sau cu orez.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

10 comentarii:

  1. cat nu imi place mie pestele dar retele tale au savoare...sa va fie de bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc ! Aștept cu răbdare ziua în care nu ai să mai declari că nu îți place peștele ! ☺

    RăspundețiȘtergere
  3. Suna bine si arata delicios! Am salvat reteta, desi nu prea ma pricep la gatit. Totusi, pentru fetita mea, o sa ma "perfectionez". :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Georgi dragă, nimeni nu s-a născut învățat ! Și eu am învățat foarte multe pe când băiatul meu era mic. Succes ! ☺

      Ștergere
  4. Ce mi-e dor de un pește! Chiar azi mă gândeam. ..iar în seara ăsta la market raionul de peste era deja închis. ...
    Dar nu mă las! Si mâine e o zi!:))
    Saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Geanina, dacă nu-l faci, nu știi ce deliciu pierzi ! Spor la gătit !

      Săptămână faină și ție !

      Ștergere
  5. Sunt convinsa ca e minunat !Urmeaza sa-mi lamuresc sotul sa caute si sa cumpere niste carasei !Mmm...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Natalia, poate fi și crap, tăiat bucăți. Poftă bună ! ☺

      Ștergere
  6. Deja salivez numai privind la poze. Peştele la cuptor este un deliciu. Iar carasul.... rămâne cel mai dulce şi gustos peşte, chiar dacă e mai bogat în oase. Dar, cum bine zice citatul din final, cu puţin vin bun şi cu răbdare, "biruim" şi oasele de peşte! :-)
    Sărut mâna, doamna Zina, pentru delicioasele reţete! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Biruim, biruim ! Păi ce, ne lăsăm învinși de niște oase ?! Eu, când peștele este bine prăjit, crocant, îl rod cu oase cu tot. ☺

      Mă bucur că apreciezi rețetele mele și sper că le aduci la cunoștință și doamnei tale. Cele mai multe sunt bune și pentru adulți și pentru copii, așa că Sara ar trage și ea ceva foloase.

      Seară plăcută !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !