Prima pagina

2015-07-20

SARDINE ESCABECHE

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu pește

sardine-escabeche
Sardine Escabeche
Sardinele sunt pești marini din familia heringului. carnea lor este bogată în vitamine din complexul B (mai ales B12 și B2), vitamina D, precum și în minerale ca fosfor, calciu, potasiu, dar și fier și seleniu. De asemenea, carnea este bogată în acizi grași omega-3 și în proteine. Mai mult decât atât, au un conținut mult mai mic de mercur decât peștii marini mari.
Pentru sardine Escabeche, rețetă catalană, sunt necesare:
9 sardine (câte 2-3 pentru o persoană), 4-5 linguri cu mălai și 1 lingură de făină, 1 cană mare cu ulei de măsline; 1 ceapă roșie mare (merge și albă !), 6 căței de usturoi, 1 ardei iute verde mic, 1 morcov mare, 1 linguriță cu boia de ardei dulce, 1 linguriță cu oregano uscat, coajă de lămâie, 1 frunză de dafin, 1 baton scorțișoară, 50 ml oțet de mere, 1 pahar cu vin alb, 1/2 linguriță cu zahăr, sare, piper; semințe de susan și pătrunjel verde.
  • Se curăță morcovul, ceapa și usturoiul și se feliază. Se taie felii și ardeiul iute. Se rade prin răzătoarea mică coaja de la o lămâie opărită și ștearsă în prealabil.
sardine-escabeche-sardinele-si-legumele-pregatite-pentru-preparare
Sardinele și legumele pregătite pentru preparare
  • Se încinge jumătate din ulei și se rumenesc ceapa și usturoiul câteva minute. Se adaugă apoi morcovul, ardeiul iute, cimbru, sare și piper și se mai rumenesc câteva minute. 
sardine-escabeche-legumele-puse-la-rumenit
Legumele puse la rumenit
  • Se toarnă vinul și oțetul și se lasă să fiarbă descoperit, 15 minute, după care se adaugă zahărul, scorțișoara, coaja de lămâie rasă, frunza de dafin și boiaua de ardei dulce. Se amestecă, se ia de pe foc și se acoperă.
  • În timp ce fierbe sosul cu legume, se amestecă mălaiul cu făina, cu sare și piper. Se încinge cealaltă jumătate din cantitatea de ulei, se dă peștele prin mălai și se prăjește 1-2 minute pe fiecare parte. Se scoate pe șervet absorbant. 
  • Se așează peștele în platoul în care va fi servit, se toarnă legumele deasupra și se lasă 30 de minute. 
  • Se dă la masă ornat cu pătrunjel verde tocat și semințe de susan. 
  • Se servește cu pâine proaspătă și cu vin alb sau roșu, după preferințe.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

8 comentarii:

  1. mereu zic ca nu-mi place pestele dar sa citesc despre felul in care il prepari tu, da...:))
    delicioasa reteta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumoasă doamnă, spune drept: ai încercat măcar o singură rețetă cu pește de pe acest blog? Dacă nu, ești în mare pierdere! ;)

      Ștergere
    2. recunosc, nu! :)
      dar mereu sunt tentata :))
      eu nu sunt genul de persoana care pregateste feluri de mancare laborioase, nu am timp si cand am incerc sa nu stau prea mult in bucatarie...dar sa citesc ce pregatesti tu imi place grozav de mult, asa ca iti ramnan admiratore fidela :)

      Ștergere
    3. Nici eu nu am timp să stau în bucătărie, dar s-a creat la noi în casă tradiția ca, în fiecare săptămână, să fac unul-două feluri de mâncare deosebite (nu neapărat laborioase), de regulă duminica.

      Ștergere
  2. Nici noi nu prea mancam peste, dar la tine arata splendid, imi lasa gura apa! Si nu, nu am incercat nici o reteta pentru simplul motiv ca sunt lenesa, eu doar il var in folie la cuptor si aia e tot. Si storc lamaie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca să citez un personaj celebru, dispărut azi în neant, ”Nu știi ce pierzi”! :))

      Ștergere
  3. Suna si miroase fooaarte bine aceasta nazdravenie,deci o vom realiza,cum scapam de regimul fara sare !
    Vreau sa-ti spun ca sardinele,prin supermarketurile din zona,exista cam rar,dar pofta sa fie,ca se rastoarna muntii !
    Saptamana cu caldura suportabila !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E ceva extraordinar de bun. Dacă nu găsești sardine, prepară doar legume cu sosul din rețetă și servește-le ca garnitură la altceva: friptură de pui, de porcsau chiar la alt pește prăjit. E ceva de nedescris, trebuie să încerci ca să realizezi cât de gustos și rafinat este.

      Îmi place urarea, așa să fie ! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !