Prima pagina

2016-03-02

SUFLEU DIN BRÂNZĂ DE VACI DULCE

Rețete culinare pe înțeles.

Deserturi.

Rețete pentru cardiaci și hipertensivi.

sufleu-din-branza-de-vaci-1

Fiind vorba de un sufleu, se prepară o cantitate numai pentru 3 porții, pentru a fi servite la o singură masă, la 3 persoane.
250 g brânză de vaci proaspătă, 1 gălbenuș de ou, 2 albușuri, 1/2 pahar (100 ml) lapte, 1 lingură cu făină, 2 linguri cu zahăr pudră, 1 plic cu zahăr vanilat, 1 linguriță cu coaja rasă de lămâie, puțin unt
sufleu-din-branza-de-vaci-2

  • Se prepară un sos alb (beșamel) din lapte, făină și un vârf de cuțit de unt. Se lasă la răcit.
  • După ce sosul s-a răcit, se adaugă în el, împreună cu brânza, gălbenușul, zahărul pudră, zahărul vanilat și coaja de lămâie. Se mixează, apoi se bat spumă albușurile și se adaugă și ele, amestecând ușor. 
  • Se unge o formă de sticlă* termorezistentă cu unt și se tapetează cu făină, apoi se toarnă compoziția. Se acoperă cu capacul formei. *Dacă folosiți un vas mai îngust și mai înalt iese și sufleul mai înalt. Eu mi-am dat seama de asta după ce l-am făcut!
  • Se coace în cuptor, în bain-Marie, la foc viu, timp de aproximativ 30 minute (în funcție și de cuptor). Se urmărește din când în când. Când s-a umflat până la capac și e rumen, înseamnă că sufleul este gata.
sufleu-din-branza-de-vaci-3

O bucătărie bună și un vin bun fac raiul pe Pământ!

Ai putea să mai încerci:

10 comentarii:

  1. Arata delicios! Un desert perfect... :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă și vei descoperi că așa este cu adevărat! ☺

      Ștergere
  2. Arata palpitant si cred ca e tare gustoasa.
    Nu inteleg de ce bain-Marie in cuptor. De ce e necesar daca sticla e termorezistenta? Sper sa nu razi. Ti-am zis ca nu prea ma pricep.
    Eu te astemptam sa vii cu poze de primavara.
    Sper ca nu te-ai suparat pe joc.
    Oricum, draga Zinna, o primavara superba sa ai!
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca să nu se ardă partea de la fund.
      Nu m-am supărat pe joc, nici vorbă! Vin miercurea viitoare. ☺

      Primăvară minunată, Suzana!

      Ștergere
  3. Imi pare interesant si pentru oamenii fara problemele de sanatate. :)
    Seara frumoasa, multumesc de inspiratie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînțeles, desertul acesta e pentru toată lumea. ☺

      Zi frumoasă, Mihaela! Cu drag!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Bun, ușor, sănătos. E foarte bun și pentru copii cum este nepoțica ta, Eva. ☺

      Ștergere
  5. Sunt sigur că este delicios. Îmi plac tare mult sufleurile, mai ales pentru că pot fi încercate o mulțime de combinații. Mama mea face o varianta asemănătoare cu a dvs. dar și cu spanac, acum, primăvara și este grozav. Negreșit vom încerca rețeta dvs.
    Numai bine, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, combinațiile sunt numeroase, atât pentru sufleurile dulci cât și pentru celelalte. Rămâne doar să ne punem fantezia la treabă!

      Numai bine, Alex!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !