Prima pagina

2016-04-13

RAȚĂ CU VARZĂ

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu pui.

rata-cu-varza

2 piepți de rață (2 caserole de câte 400 g fiecare), 2 verze murate medii, 1 morcov, 3 roșii sau o cutie mică de roșii în bulion, 1 cană cu vin alb, , 1 linguriță chimen, 1 linguriță cimbru, 2 foi de dafin, sare, piper, ulei de măsline
  • Se aprinde cuptorul din timp, pentru a fi fierbinte când introducem carnea.
  • Se înțeapă pielea cu un ac gros sau cu o țepușă pentru frigărui. Se freacă carnea cu sare și piper, se așează pe grătar, cu pielea în sus, desupra unei tăvi curate, în care se va scurge grăsimea. Se pune în tavă puțin unt topit. Dacă grăsimea începe să se ardă, se adaugă puțin vin. Se lasă la cuptor, la foc moale, 75 de minute.

  • rata-pe-varza-pregatirea-pentru-fript-1
rata-pe-varza-pregatirea-pentru-fript-2

  • În acest timp, se toacă mărunt varza, iar morcovul se rade prin răzătoarea mică. Se încinge grăsimea scursă de la carne  într-o cratiță (completând cu puțin ulei, eventual) și se pun varza  și morcovul câte puțin, pe rând, amestecând mereu. După ce am pus-o pe toată, adăugăm vinul, roșiile date prin blender, sare, piper, chimen și cimbru. Se fierbe acoperit 15 minute. 

  • rata-pe-varza-pregatirea-verzei
  • Se așează peste varză pieptul rumenit, se unge cu puțin ulei sau se trage un strat de varză peste piept, se acoperă vasul (cu capac sau cu folie de aluminiu) și se dă totul la cuptor. După 15 minute se înlătură capacul și se mai lasă alte 15 minute.
    rata-pe-varza-scoasa-din-cuptor
  • Se servește cu mămăligă sau cu pâine, precum și cu ardei iute.  

O bucătărie bună și un vin bun fac raiul pe Pământ!

14 comentarii:

  1. Este o mancare... celebra la romani. O combinatie fericita, o bucurie pentru papilele gustative!
    Sarut mana pentru recomandare. O zi frumoasa, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zis, bucurie pentru papilele gustative! ☺

      Seară plăcută, Alex!

      Ștergere
  2. Arată super pieptul rumenit dar, eu am poftă de varză,deja mi-ai făcut poftă!
    O zi minunată îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Varza a ieșit nemaipomenit de gustoasă, așa, făcută în sosul fripturii.

      Seară plăcută, Elena!

      Ștergere
  3. Meniul asta este deja o delicatesa! Piept de rata cred ca nu am mai mancat de ani buni! Mereu ma uimesti cu retetele tale!
    O zi excelenta de miercuri, draga Zina!
    Sper ca esti bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu mai mâncasem de pe vremea bunicii, când tăia câte o rață din curte. De când a început să se aducă piept și pulpe de rață în supermarket, am început să fac și eu, fiindcă îmi place foarte mult carnea de rață.

      Seară plăcută, Suzana! Sunt bine, mulțumesc de întrebare. La mine psihicul e din cel mai rezistent aliaj și suplinește sănătatea mai precară... ☺

      Ștergere
  4. Imi place,dar o sa mai exersez.E o idee pentru meniu.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Floare, merită să faci bunătatea asta. Cărnița și vărzuca se topesc în gură și sunt sigură că o să-i placă mult și nepoțelei tale. ☺

      Ștergere
  5. Prefer Rața, varza s-o mânce Capra :D .Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Da' știi că ai haz?!

      Sănătate, Zolty!

      Ștergere
  6. Buuun si pentru stomacel, nu numai pentru papile! :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Rata cu varza nu am mai mancat demuuuult dar am o ciorbita de rata tare buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmm, și ciorbița e grozavă! Mulțumesc pentru idee! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !