Prima pagina

2016-05-04

FRITTATA

Rețete culinare pe înțeles.

Mâncăruri fără carne.

frittata

Frittata a fost inițial, ca și pizza, o mâncare făcută pentru a valorifica resturile de alimente rămase. În timp a devenit o mâncare adorată de mulți oameni. Numărul rețetelor a crescut, combinațiile posibile fiind nenumărate, în funcție de ce i-a rămas fiecăruia prin cămară și frigider.
Azi propun această combinație:
5-6 cartofi, 2-3 ciuperci proaspete sau un borcan mic cu ciuperci conservate, 2 roșii, 1 ardei capia, 1 ceapă mică, 2-3 căței de usturoi, puțin Kaizer (sau cârnat sau slănină) sau fără produse din carne, puțină brânză uscată, 5-6 ouă, 2-3 linguri de lapte, mărar verde și uscat, sare, piper, ulei de măsline.

frittata-componente

  • Se fierb cartofii decuseară, se lasă la răcit, se decojesc și se pun în frigider.
  • A doua zi, cartofii, ardeiul, roșiile, ceapa, usturoiul, ciupercile, kaizerul, se taie felii. Cartofii și roșiile se pun în castroane separate.
  • Se încinge uleiul într-o tigaie cu fundul gros. Se rumenesc întâi ciupercile, ardeii, ceapa și usturoiul. Kaizerul se rumenește separat într-o tigăiță, apoi se adaugă peste legume. Se presară sare și piper.
  • Se adaugă cartofii feliați și se lasă să se rumenească și ei bine. Se bat ouăle cu laptele și 1 vârf de cuțit de mărar uscat, apoi se toarnă peste compoziția din tigaie în așa fel încât să o acopere. Nu se amestecă. Se acoperă cu capacul și se lasă la foc destul de tare.
  • Când compoziția s-a întărit destul de bine, se presară brânza rasă, se așează deasupra feliile de roșii și se dă tigaia la cuptor, la foc tare, timp de 10-15 minute, până când se topește brânza și preparatul este ușor rumen.
  • Se scoate din cuptor, se presară mărar proaspăt fin tocat și se servește caldă, cu pâine prăjită (sau fără!).
frittata-scoasa-din-cuptor

O bucătărie bună și un vin bun fac raiul pe Pământ!

Ai putea să mai încerci:

23 de comentarii:

  1. Un fel de pizza cu blat de cartofi! :)
    Mulțumim pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere!
      Poate, cu mențiunea că la pizza nu se pun ouă, iar gustul e total diferit. Ai să vezi, dacă ai să faci.

      Ștergere
  2. Hristos a Înviat,Zina!
    Arată super,ți-am furst rețeta să o fac și eu!
    O zi de mai cât mai frumoasăîți doresc!
    Te îmbrățișez cu drag și mă bucur că ți-au plăcut frizurile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat a înviat!
      Chiar te rog să-mi scrii cum ți-a ieșit și dacă ți-a plăcut!

      Ștergere
    2. Zina imi cer mii de scuze pentru greșelile făcute,am o problemă cu tasta de spațiu între cuvinte(nu se activează mereu)și în această perioadă
      nu prea m-am simțit bine.Am făcut această minunată ”prăjitură”cum am numit-o eu,este delicioasă..va fii printre preferatele mele mâncăruri de acum înainte(cu carnea nu prea mă împac și nici nu prea am voie).
      Duminică plăcută îți doresc,Zina!
      Cu mult drag!

      Ștergere
  3. merge tare bine acum dupa mesele imbelsugate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și frittata e destul de îmbelșugată, să știi! ☺

      Ștergere
  4. Se pare foarte delicios pe o dată...: D mi-ar cere soţia mea să-l încercaţi. Multumesc pentru articol.

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant cum (mai nou) ma gandesc imediat la asocierile de ingrediente dintr-o reteta. Si, dupa cum am invatat, cu cat sunt mai putine tipuri de materii prime hipercalorice, cu atat este mai sanatos pentru organism. Dar sunt convinsa ca frittata asta este bestiala! Drept pentru care as gusta cu mare placere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai putea să faci măcar o dată. Știi tu, nici toate ale doctorului, nici toate ale popii... :))

      Ștergere
  6. Un preparat care imi place sa-l mananc cu muraturi sau ardei copti, arata grozav!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi l-am mâncat cu salată de sfeclă roșie cu hrean. ☺

      Ștergere
  7. Hristos a înviat! Minunate rețete ne mai aduceți aici, doamna Zina!Cu atâte ingrediente bine combinate, sigur este ceva fain. Este prima pe lista meniurilor din această săptămână.
    Vă doresc zile frumoase și pline de lumină în suflet! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat a înviat!
      Va fi ceva deosebit, te asigur, Alex! Chiar te rog să-mi scrii impresile familiei, mai ales ale Sarei. ☺

      Zile senine și ție!

      Ștergere
  8. De incercat neaparat reteta aceasta!
    Vroiam sa iti spun ca am vazut Chocolat si mi-a placut tare mult. M-a relaxat intr-o seara placuta de sambata. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaa, ce mult mă bucur că ți-a plăcut filmul acela! Se asortează cu tema blogului tău! ☺ Pup și eu!

      Ștergere
    2. Asa este, de cand ai scris despre film m-am gandit la tema mea. Weekend placut, draga mea!

      Ștergere
    3. Mulțumesc, asemenea, Mihaela!

      Ștergere
  9. Mmmn,arata excelent si,sunt convinsa ca e delicioasa !O voi prepara neaparat,
    cand nu vine "dusmanul"ciupercilor !
    Pupacim !

    RăspundețiȘtergere
  10. Oare ce gust ar avea reteta in varianta fara carne ?
    Ma gandesc ca in loc de Kaizer as putea folosi hribi ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bun. Eu așa o fac, fără carne. Oricum, ciupercile sunt în rețetă...

      Dar ce bucurie mi-a făcut mesajul tău! Un adevărat dar de Paște! Înțeleg că ai ajuns cu bine și ești bine. ☺ ♥

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !