Prima pagina

2016-06-15

PÂRJOALE MOLDOVENEȘTI

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu carne de porc și vită.

parjoale-1

500 g carne de porc, 500 g carne de vită, 1 ceapă mare, 4 căței de usturoi, 1 cartof crud, 2 ouă, 2 felii de pâine albă (mai veche), lapte pentru înmuiat pâinea, sare și piper, câte o legătură de pătrunjel verde și mărar; pentru crusta exterioară: pesmet, făină albă și mălai; ulei pentru prăjit
  • Se pune pâinea la înmuiat în lapte, după care se pregătesc celelalte componente.
  • Se curăță cartoful, ceapa și usturoiul.
  • Eu dau carnea la tocat la magazin, atunci când o cumpăr. De aceea, celelalte componente care trebuie să fie mărunțite, le mărunțesc separat. Ceapa și cartoful se dau prin răzătoarea mică. Usturoiul se zdrobește ca pentru mujdei, cu micul instrument destinat acestei operațiuni.
  • Se toacă mărunt mărarul și pătrunjelul verde.
parjoale-componente

  • Se stoarce bine pâinea și se amestecă într-un castron carnea, pâinea, ouăle, cartoful, ceapa, usturoiul și verdețurile, adăugând sare și piper dup gust.
  • Se frământă până când rezultă o compoziție omogenă (eventual se adaugă puțină apă rece la frământat). Se acoperă castronul și se dă la rece pentru o oră.
  • După ce trece timpul de liniștire a compoziției, se amestecă într-o farfurie largă pesmetul cu făina și mălaiul, împreună cu un praf de sare.
  • Se modelează cu mâinile mereu umezite pârjoalele, ovale, lungi cam cât palma și groase cam de un deget.
parjoala-modelata

  • Se pune la încins cam un deget de ulei în tigaie. Se tăvălesc pârjoalele prin amestecul de pesmet, făină și mălai, apoi se pun în uleiul bine încins. Se prăjesc la foc mediu, ca să se pătrundă în interior. Se scot pe șervet absorbant.
parjoale-2

  • Se servesc cu variate garnituri de legume, mai ales cu pireu de cartofi sau cu cartofi natur. 

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să mai încercați și alte rețete cu carne tocată:

22 de comentarii:

  1. Pare delicios!!!
    Cand fac parjoale, in loc de cartof, m-am obisnuit sa rad un morcov.
    Asa am invatat in familie. Si recunosc ca malai nu am folosit niciodata.
    O sa incerc si varianta asta.
    Multumesc de reteta, draga Zina. O zi excelenta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ESTE delicios! ☺
      Încearcă varianta asta, una dintre multele variante de pârjoale care există. Sunt sigură că o să-ți placă!

      Zi minunată, Suzana!

      Ștergere
  2. Arată foarte bine. Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arată foarte bine și sunt foarte bune!

      Multă sănătate și ție, Zolty!

      Ștergere
  3. Gasesc aici atat retete traditionale cat si noutati de pe alte meleaguri. :)
    Nu am mai mancat o parjoalaaa... inghit in sec!
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi... ce mai aștepți? Treci la bucătărie, n-o să-ți pară rău! ☺

      Zi frumoasă și ție, dragă Mihaela!

      Ștergere
  4. Arată super,mi-ai luat-o înainte dragă Zina,mâine fac și eu și voi ține cont de
    amestecul pe care îl folosești(pesmet,făină și mălai)!
    O zi minunată îți doresc!
    Te îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaa, să-mi spui dacă ți-a plăcut!

      Zi minunată și ție, dragă Elena! ☺

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Te aștept! Da' să-mi spui din timp, să fac altele, că pe astea le-au și înghițit băieții! :))

      Ștergere
  6. Arată foarte bine, nu am mai auzit de această rețetă, dar într-un fel, este asemănătoare chiftelelor, nu ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este asemănătoare, ai dreptate. Totuși, există și deosebiri. ☺

      Ștergere
  7. Chiar ma intreba sotul meu:tu nu sti sa faci parjoale?A mancat el cand era elev,cum 100 de ani,dar o sa-i fac o surpriza si iau reteta ta de-aici.Sunt convisa ca e super !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fă-i surpriza și scrie-mi și mie cum a fost, te rog! ☺

      Ștergere
  8. Doamne, nu am mâncat niciodată pârjoale. Îmi fac ei eu duminică și vin cu poze. Mulțumesc pentru rețeta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Aștept cu mare interes să văd rezultatul și să aflu impresiile! ☺

      Ștergere
  9. Oho! Foarte bun! Mie-mi ies ori pe sfert (cel putin) crude ori prea arse... Habar n-am cum de nu reusesc sa apreciez - si nu de sfaturi cum sa le "probez" duc lipsa. :)
    Zile fericite iti doresc, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că secretul constă în tăria focului, ca și la șnițele: iute până când pui pârjoalele în tigaie, domol după aceea, ca să se pătrundă bine și să nu se ardă la exterior. Trebuie răbdare, dragă Diana! ☺

      Zile minunate și ție!

      Ștergere
  10. Răspunsuri
    1. :)))) Mi se pare mie că ți-am stârnit pofta de mâncare!

      Ștergere
  11. Ce bunatati!!! <3
    Chiftelele pe care le facea Buni in copilarie seamana ca si compozitie. Dar neaparat am sa o incerc si eu pe aceasta! In ultimul timp am facut chiftele la cuptor (sa evit prajeala - nu stiu de ce dar uleiul lasa un gust dupa, poate pentru ca e imbunatatit cu vitamina D .. hahah. inainte nu pateam asa. dar am cumparat un ulei presat la rece si voi incerca - cine stie, poate mai reusim si cate o "prajeala" din cand in cand).
    Multumesc pentru reteta :D!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă neapărat! Chiftelele, totuși, în tigaie se fac bune, nu la cuptor!

      Spor! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !