Prima pagina

2016-07-15

Barcelona. La Rambla, promenada orașului

Călătorii.

Impresii de călătorie.

barcelona-la-rambla

O fotografie postată de Kadia m-a făcut să-mi amintesc de una dintre cele mai frumoase plimbări făcute în Barcelona, pe La Rambla. Printre mai multe ”statui-vii” era și aceea din fotografiile Kadiei, de la Geneva. 

În limba catalană, cuvântul ”la rambla” înseamnă stradă. Las Ramblas, străzile, ar fi denumirea cea mai corectă, căci artera cea mai importantă din Barcelona e formată din mai multe străzi puse cap la cap. Fiecare are denumirea ei, începând din vestita Plaça de Catalunya: Rambla de Canaletes, Rambla dels Estudis, Rambla de Sant Josep, Rambla  dels Caputxins, Rambla de Santa Monica. Totuși, de cele mai multe ori, acestei ”inimi” a orașului i se spune simplu, La Rambla.
La străzile vechi se adaugă mai noua Rambla del Mar, marea pasarelă de lemn care unește complexul Maremagnum cu țărmul, în dreptul altui loc vestit, Plaça del Portal de la Pau. În centrul acestei piețe se află o coloană foarte înaltă pe care stă statuia lui Cristobal Colon (adică Cristofor Columb) care arată cu mâna spre mare, dincolo de care a găsit el America, dar a crezut că e India, fiindcă asta căuta !
La Rambla e împărțită într-o alee centrală, promenada, două fâșii înguste de carosabil, de o parte și de alta, apoi două trotuare nu prea late. Pe promenadă se plimbă turiști și localnici, se vând iepurași, rățuște,(boboci de rață, adică) dihori, cobai, canari, papagali, găinușe pitice, toate vii și drăgălașe. Se mai vând, la diferite chioșcuri, flori, suveniruri turistice, înghețată. Tot aici sunt terase unde poți mânca tapas (gustări specific spaniole), pizza și altele, poți să bei sangria, vin, bere.
Printre toate tarabele, chioșcurile și terasele erau o mulțime de ”statui vii”, oameni costumați și machiați în draci, îngeri, pitici, balauri, zâne, vrăjitoare. Stăteau absolut nemișcați și, dacă puneai câteva monede (sau numai una) în cutia aflată dinaintea lor, începeau să se miște cu mișcări adecvate personajului întruchipat, iar donatorul putea fi fotografiat împreună cu ”statuia” respectivă. Am mai văzut ”statui vii” și la Paris și la Roma, dar la Barcelona au fost cele mai multe și mai frumoase.
Hai să vă plimb pe La Rambla !


barcelona-palau-de-la-vireina-centru-expozitional
Palau de la Vireina. Centru expozitional
barcelona-piata-alimentara-la-boqueria
Piata alimentara La Boqueria
barcelona-gran-teatre-del-liceu
Gran Teatre del Liceu
barcelona-la-rambla-fantana-din-1872
Fantana din 1872
Statuia lui Cristofor Columb

*

Va urma
Articolul va fi înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.
Ai putea să mai citești:

18 comentarii:

  1. Foarte frumos prezentat; imi da senzatia ca sunt acolo. :)
    Cred ca nu stiu sa fiu turist. :) Nu observ decat ce mi se arata in mod special, nu stiu sa fotografiez...
    Iti doresc, cu drag, sa ai un minunat sfarsit de saptamana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi mai atrage atenția soțul meu, câteodată, dar numai pentru că sunt captată de prea multe dintr-odată. :))

      Weekend minunat și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  2. E un oras renumit. Inca nu l-am vizitat, dar mi-l imaginez datorita sansei de a ma fi plimbat o zi prin Sevilla.
    Este vorba de primavara Cernobilului (1986), cand am incurajat echipa Steaua in meciul cu Barça...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu dacă seamănă cu Sevilla și nici nu cred...

      Ștergere
  3. Multumesc de plimbare, Zina. Sunt frumoase imaginile iar fantana este deosebita. Statuile vii mereu ma uimesc. Iti trebuie oarece exercitiu sa stai asa, nemiscat. Sigur nu as reusi...
    Un weekend minunat sa ai! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut plimbarea, Suzana!
      Am înțeles acolo că mare parte dintre cei care fac pe statuile sunt actori.

      Weekend minunat și ție!

      Ștergere
  4. Incantatoare plimbare pe La Rambla,in toate acele bulevarde, unite si
    denumite diferit,de-a lungul timpului.Eu m-am plimbat prin Barcelona,
    "prin reprezentanti"_sotul meu-ce a stat acolo o luna !Noroc cu poze,vederi si povestiri,pe care le-am notat atunci !Cele mai animate se pare ca sunt cele de granita intre portiunea gotica(case
    gotice)si Ravala;fantana din poza are o inscriptie:"cine bea apa de aici,se va indragosti de Barcelona,si se va intoarce" !Mai departe
    este si o biserica baroca-Sf.Fecioara din Betleem,iar apoi,Pla de l'Os,decorata cu un paviment-mozaic,realizat de un alt artist catalun,Juan Miro' !
    Multumesc,draga Zina,pentru plimbare si ...te vei reintoarce !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da' chiar! Mi-am amintit că am și fotografiat mozaicul lui Miro! Cum de nu l-am pus?...

      Weekend plăcut!

      Ștergere
  5. o reala placere si din nou aceasi impresie, parca am ajuns acolo chiar eu.
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut plimbarea, Roxana! ☺

      Ștergere
  6. Multumesc pt frumoasa plimbare virtuala !
    Weekend de poveste!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei, ce n-as da sa ma pot plimba acum pe-acolo :) Piata a fost singurul loc din ors in care am ajuns de doua ori. Am plecat cu valijoara plina cu fructe tropicale :) E minunata Barcelona !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărul e că piața aia e ca o operă de artă! Te bucuri de cumpărături, dar te bucuri și de priveliște.

      Ștergere
  8. Frumos, nu am ajuns, dar imi place arhitectura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totul e frumos la Barcelona, arhitectura, natura, oamenii, atmosfera...

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !