Prima pagina

2016-07-13

RIZOTO

Mâncăruri fără carne.

Rețete de post.

Rețete pentru cardiaci și hipertensivi.

rizoto

Rizoto are o mulțime de rețete, ca și pizza. Cea de față este extrem de simplă, deci se face ușor și repede.

1 cană orez pentru rizoto, 2-3 roșii, 1 ceapă mică, 2-3 căței de usturoi, 2-3 linguri cu ulei de măsline, brânză rasă (eventual parmezan, dar și orice altă brânză mai uscată), 1/3 pachet unt, cimbru, piper.

componente-rizoto

  • Înainte de a începe prepararea, se pun la fiert 3-4 căni de apă. 
  • Orezul nu se spală. Roșiile se decojesc și se toacă mărunt, ceapa se dă prin răzătoarea mică, usturoiul se zdrobește ca pentru mujdei.
  • Ceapa și usturoiul se rumenesc în uleiul încins, amestecând mereu. După câteva minute, se adaugă orezul și se lasă să se rumenească și el puțin, amestecând mereu.
  • Se adaugă apoi roșiile, piperul și cimbrul. Se amestecă și se mai lasă câteva minute.
  • Se dă focul iute și se adaugă, puțin câte puțin, apa fierbinte, amestecând mereu, astfel încât să nu ”înecăm” orezul în apă, ci să fie mereu la nivelul orezului, apoi să scadă și să adaugăm din nou puțină apă, până când se termină. Se pare că acesta este secretul unui rizoto reușit.
rizoto-spre-final

  • După aproximativ 20 de minute, când a scăzut și ultima cantitate de apă, se ia de pe foc, se adaugă untul și o mare parte din brânza rasă, se amestecă și se acoperă. 
  • Când servim, se presară deasupra brânza rămasă.
Bucătăria clasică italiană socotește rizoto un fel de sine stătător. Mai nou, se poate servi ca garnitură la fripturi sau cârnați fripți. Fiecare face după cum îi este pofta!

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci și alte rețete de mâncăruri fără carne:

18 comentarii:

  1. Inca nu am facut un rizoto asa ca la carte, sunt curioasa daca e mai bun decat cel romanesc, mancat a doua zi. Nu pot face mult pentru ca raman singura sa-l consum, e apreciat doar cald sau in ziua respectiva.
    Zi frumoasa, Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bun și rece, și a doua zi. Încearcă!

      Zi frumoasă și ție, Mihaela!

      Ștergere
  2. Nu am stiut niciodata ce inseamna aceste orezuri speciale.
    Oricum, ai povestit asa de frumos ca mi s-a facut pofta! Poate in weekend incerc si eu reteta ta!
    Multumesc draga Zina, pentru inspiratia culinara.
    Sper ca esti bine! Numai ganduri bune iti trimit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă, te asigur că merită! ☺

      Zi frumoasă și numai bine, Suzana!

      Ștergere
  3. Mie orezul nu-mi place in mod special, dar rizoto mananc oricand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se deosebește de pilaf sau altele. ☺

      Ștergere
  4. Ieri am facut si mancat rizoto. Dar la cutie... Aveam sa iau pranzul cu o persoana celiaca. Mereu mi-e frica sa fac de mancare pentru persoane cu aceasta problema, sunt multe multe produse care contin gluten. Deci, am cumparat o cutie de rizoto cu rosii de la Knorr, special fara gluten. A iesit nemaipomenit de bun, chiar nu ma asteptam. Pe langa, am prajit oua.
    Eu personal iti multumesc pentru retetele fara carne :D
    Voi incerca si varianta ta, dar poate ii voi pune si bulion in plus, imi place mult gustul acidulat pe care i-l da.
    O zi de miercuri minunata, Zinaida!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu întotdeauna când fac pentru prima oară un fel de mâncare, respect întocmai rețeta. Pe urmă adaug sau scot după gustul meu.

      Zi frumoasă, Evelyn!

      Ștergere
  5. It looks very good!!! :) Thank you so much for sharing.

    RăspundețiȘtergere
  6. O rețetă simplă și ușoară,o voi încerca și eu,mulțumesc Zina!
    O zi cât mai frumoasă îți doresc!
    Îmbrățișez cu mare drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ușor de făcut, ușor de mâncat!

      Zi frumoasă, Elena!

      Ștergere
  7. Pentru sezonul de vara cred ca mancarurile fara carne sunt extrem de binevenite :)

    Nu ai spus ce marca de orez ai folosit ... sau e un secret ? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, așa e, mai ales acum, pe caniculă.
      Nu e un secret, dar nu mai știu decât că scria pe pungă ”Pentru rizoto”.

      Ștergere
    2. Nu stiu marca, dar mi se pare ca pentru rizoto e preferabil orezul rotund, nu cel lunguiet. :)

      Ștergere
    3. Da, neapărat rotund - dar eu am făcut și cu orez lunguieț și a fost foarte bun. ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !