Prima pagina

2016-10-19

PILAF DE GĂINĂ

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu carne de pasăre.

pilaf-de-gaina-1

Pieptul și partea superioară a picioarelor găinii precum și morcovul și ardeiul, care au fost fierte anterior pentru ciorba de găină, grăsimea păstrată pentru pilaf, 2-3 linguri de ulei, 1 cană cu orez, sare, piper, pătrunjel verde.

  • Cu o oră înainte de preparare se spală bine orezul, în mai multe ape reci, apoi se lasă în apă rece în care se adaugă o linguriță cu sare.
  • După ce a trecut o oră, se încinge uleiul în cratiță, se pune în uleiul încins grăsimea de găină să se topească, apoi se adaugă orezul bine scurs. 
  • Se rumenește orezul puțin, amestecând permanent, apoi se adaugă 3 căni cu apă. Se fierbe semi-acoperit, la foc mediu. 
  • Se taie morcovul de-a lungul în două, apoi jumătățile obținute se taie felii. Se taie și ardeiul în fâșiuțe. Se adaugă, împreună cu sarea și piperul, când orezul este aproape fiert. Se pun deasupra bucățile de carne și se dă pentru 10 minute la cuptorul încins în prealabil.
  • Când este gata, se scoate cratița din cuptor, se presară pătrunjelul tocat mărunt și se acoperă.
pilaf-de-gaina-2

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

14 comentarii:

  1. N-am mai prajt de multa vreme orezul,dar voi reveni, macar pentru o zi de sarbatoare.O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu calesc orezul. Dar cred ca se face mai repede asa.
    O sa incerc si eu varianta asta. Multumesc de reteta, Zina.
    O frumoasa zi de miercuri, iti urez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă! Dă un gust mai pronunțat.

      Zi frumoasă, Suzana!

      Ștergere
  3. Bunut,bunut ! Astept gaina,sau puiul "de tara" si se va executa !

    Pofta buna la pilaf!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bun, gustos si sanatos! Mai ales pt. mine! :)) Imi place pilaful sub orice forma. Chiar si fara carne. Doar cu lamaie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, e foarte gustos, și e sănătos pentru toată lumea. ☺

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata! Cand eram mica nu imi placea deloc pilaful. De fapt nu prea imi placea orezul, in general. Acum mai mananc, nu foaaarte des, dar mananc. Poate am sa fac vreodata si un pilaf sa vad daca acum mi se pare mai gustos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ai dă faci un pilaf de găină ”de curte”, sunt sigură că o să-ți placă foarte mult! ☺

      Ștergere
  7. O bunătate! Mai ales cu găină „adevărată”, de curte, care-și lasă grăsimea galbenă și gustoasă în orezul alb și dulce. O mâncare pe care o facem frecvent în bucătăria noastră.
    Sărut mâna pentru masă, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fericiților! Noi procurăm mai rar și mai greu găini ”adevărate”...

      Să-ți fie de bine, Alex! ☺

      Ștergere
  8. Apropos de mâncare: cea mai ușoară dietă, cu rezultate sigure: înainte de a mânca, vă puteți gândi că mușcați dintr-un morcov. Dacă psihic nu o puteți face, nu este necesar să mâncați... ;)
    #
    Barcelona - obligații contractuale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am mai auzit de așa ceva! Voi încerca, m-ai făcut curioasă!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !