Prima pagina

2016-11-16

SUPĂ DE MAZĂRE

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete de supe.

supa-de-mazare

400 g mazăre (poate fi și congelata), 1 morcov, 1 țelină mică, 1 ceapă medie, un cub de unt de 30-40 g (cât o nucă), 300 g ceafă afumată sau kaizer, 1 legătură de pătrunjel verde (sau 1 lingură de pătrunjel uscat), ½ linguriță cimbru uscat, 2 linguri cu zeamă de lămâie, sare, piper.
  • Ceapa se toacă mărunt, morcovul și țelina se dau prin răzătoarea mare, kaizerul se taie felii.
  • Se topește untul în oala de supă, se rumenește apoi kaizerul în untul încins, se scoate și se pune deoparte. Se adaugă apoi pentru călire ceapa, morcovul și țelina. După câteva minute se adaugă 3 l de apă fierbinte.
  • Când apa clocotește, se adaugă mazărea și se fierbe până când se înmoaie (atât timp cât scrie pe pungă, dacă este congelată; 1 1/2 - 2 ore dacă este proaspătă).
  • După ce mazărea a fiert, se adaugă kaizerul, cimbrul, sarea și piperul. Se mai lasă să clocotească de câteva ori, apoi se ia de pe foc.
  • Se adaugă zeama de lămâie și pătrunjelul, se amestecă și se acoperă.
  • Se servește fierbinte, adăugând în fiecare farfurie pătrunjel tocat.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci, dintre rețetele de borșuri, ciorbe, supe:

20 de comentarii:

  1. Faina reteta! Esti o adevarata experta. Si pari sa ai si multa rabdare pentru a le face... Si cand te gandesti de cat de putin avem nevoie pentru a ne simti bine...
    O zi de miercuri minunata iti doresc, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suzana, expertă nu sunt! Am plăcerea să caut rețete noi și răbdarea să le aplic și chiar să le adaptez la gustul nostru. ☺

      Seară plăcută!

      Ștergere
  2. Si smantana :) Uneori pun si taitei de casa din cei taiati romburi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiind cu kaizer, eu nu pot adăuga și smântână, e prea multă grăsime animală. Poate un pic de iaurt, data viitoare! ☺

      Ștergere
  3. Excelenta! Imi place mazarea din orice reteta. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea,taranul din mine,nu consuma supe creme.Fica mea face mereu,am gustat,dar...Sunt receptiva la celelalte.O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arată super,lasă-o așa fără smântână,îmi închipui cât de bună a fost afumătura!
    O zi minunata îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită și cuvintele frumoase lăsate pe blog!

    P.S.Pe când o carte de bucate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună rău! ☺
      Cât despre cartea de bucate... Colecția mea de rețete e prea modestă pentru asta. Pe de altă parte, există atât de multe cărți de bucate...

      Zi frumoasă, dragă Elena!

      Ștergere
  6. hornet.natalia17.11.2016, 23:05

    Buna reteta si gustoasa supa !Dar am avut saptamana trecuta mancare de mazare, cu mult marar,rosii si un pic de zahar...foarte buna !
    Facem, peste inca o saptamana si supita, a la Zinuta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte gustoase sunt bunătățile din mazăre. Sărut mâna pentru rețetă, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Alex! Sper să vă placă, dacă o s-o faceți!

      Ștergere
    2. Negreșit! Și vă mai mulțumim încă o dată, căci ne inspirați atât de bine pentru meniurile din bucătărie. Uneori nici nu mai știm ce să mai încercăm, iar postările dvs. ne oferă iedei delicioase! :-)

      Ștergere
    3. Mă bucur mult dacă postările cu rețete chiar vă inspiră! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !