Prima pagina

2017-02-01

PIEPT DE CURCAN UMPLUT

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu carne de pasăre.

piept-de-curcan-umplut

1,5-2 kg piept de curcan dezosat, 1/4 pachet unt, 3-4 linguri vin alb sec, 1 cană supă de pui sau curcan ori numai apă+ ½ linguriță vegeta, sare și piper;
piept-de-curcan-umplut-1

Pentru umplutură: ¼ pachet unt, 1 ceapă mică, 200 g kaizer, 2 linguri cu pesmet, 2 linguri cu pătrunjel verde tocat, ½ linguriță cimbru uscat, 50 g migdale (nucă), 1 ou, sare și piper
  • Se aprinde cuptorul pentru a se încălzi bine înainte de a da pieptul la copt.
  • Se crestează pieptul în așa fel încât să obținem o foaie groasă de carne.  Se presară sare și piper.
Umplutura. 
  • Se toacă mărunt ceapa și se călește în unt (1/4 pachet) până când se ”topește”. Se taie mărunt kaizerul. Se taie mărunt migdalele (nucile) (eventual ușor rumenite înainte într-o tigăiță uscată, în cuptor). Se bate oul.
  • După ce s-a călit ceapa și s-a răcit, se amestecă într-un castron cu kaizerul, pesmetul, pătrunjelul tocat, migdalele (nucile) și oul. Se adaugă sare și piper.
piept-de-curcan-umplut-2

Pieptul de curcan umplut.
  • Se întinde umplutura pe foaia de piept de curcan. Se rulează și se leagă cu ață. Se topește untul (1/4 pachet). Se așează pieptul în tavă și se unge cu jumătate din cantitatea de unt. Cealaltă jumătate se amestecă cu vinul și se toarnă în tavă.
piept-de-curcan-umplut-3

piept-de-curcan-umplut-4

  • Se acoperă tava cu folie de aluminiu și se dă la cuptor. După o jumătate de oră se descoperă și se mai lasă în cuptor o jumătate de oră, la foc mediu, stropind din când în când carnea cu sosul din tavă.
piept-de-curcan-umplut-5

  • Se scoate apoi pe un platou și se lasă la răcit.
piept-de-curcan-umplut-6

  • Tava cu sosul se pune pe foc, pe mașina de gătit, se adaugă supa sau apa și se fierbe câteva minute. Se strecoară și se pune în sosieră. 
piept-de-curcan-umplut-7

  • Se dezleagă pieptul de curcan umplut, se taie felii și se servește cu sos și pireu de cartofi sau altă garnitură de legume fierte.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să mai încercați și alte rețete cu carne de pasăre:

18 comentarii:

  1. Ce bine arata!!!! Cred ca e ffff bun, n am mancat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este, într-adevăr, și merită să încerci. Nu se face greu.

      Ștergere
  2. Prea bun, dar complicat! :D Ma tii tot intr-o uimire cu aceste retete. Chiar ai rabdare sa le pregatesti. Cred ca e super la gust!
    O zi frumoasa si asortata cu acest meniu! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suzana, crede-mă că nu e complicat.
      Cât despre răbdare, trebuie să menționez aici că am un ajutor de bucătar harnic, care spală, curăță, mărunțește, toacă, rade etc.: soțul meu! ☺

      Ștergere
  3. Foarte apetisanta reteta,mai ales ca ne-ai prezentat si poze(!),deci am salivat din belsug!
    Am facut ceva asemanator din carne de porc;sigur,din piept de curcan e altceva,plus
    delicioasa umplutura !Trebuie sa recunosc,am si eu un ajutor de bucatar priceput la ras,
    tocat,curatat legume...tot sotul meu !
    Multumesc pentru reteta,draga Zina,va trebui s-o comit si eu !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da da, trebuie să fie comisă neapărat! :))

      Ștergere
  4. Papa bun ... dar eu ieri am fost ... la drum! :))
    Reteta ta cred ca este grozava .... buna de pregatit ptr Dragobete! :))

    Iti doresc o zi linistita! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite o idee bună! Chiar e potrivită pentru o zi festivă! ☺

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  5. Niciodata nu voi intelege retele in care se combina doua sau trei feluri de carne ( carne de la animale rumegatoare sau alte patrupede cu carne de pasare, pasare cu peste sau fructe de mare, carne de vanat cu cea a animalelor domestice) !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu le înțeleg, dar îmi plac! ;)

      Ștergere
  6. Plouă în gură, ce bine arată şi ce miresme cred că vin din bucătărie! Sărut mâna, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. merge! curcan fierb si eu acum!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar m-am gândit la tine, știam că preferi carnea de curcan. ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !