Prima pagina

2017-03-01

CURRY CU PUI ȘI OREZ

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu pui.

curry-cu pui-si-orez-1

1,5 kg piept sau pulpe superioare de pui, 450 g roșii în bulion, 1 cană cu orez, 1 ceapă, 1-2 căței de usturoi, 50 g stafide, piper verde și negru, 1,5 lingură pudră curry, 0,5 lingură cimbru uscat, 2-3 linguri ulei, 2 linguri suc de lămâie, sare, 1/4 pachet unt


curry-cu-pui-si-orez

  • Cu o oră înainte de a începe preparea, se spală în multe ape reci orezul, apoi se lasă să stea în apă cu sare.
  • Se dă ceapa prin răzătoare, se zdrobește usturoiul ca pentru mujdei, se macină piper verde și negru. În loc de piper măcinat se pot folosi 1,5 linguri de ghimbir pudră și 1 ardei iute verde, curățat de semințe și tăiat în feliuțe fine.
  • Se decojesc roșiile (dacă nu sunt decojite) și se toacă.
  • Se aprinde cuptorul, pentru a fi bine încălzit când introducem puiul.
  • Se încinge pe mașina de gătit uleiul într-un vas care merge și la cuptor. Se pun în uleiul încins ceapa, usturoiul și piperul măcinat. Se lasă până când ceapa se înmoaie, amestecând mereu.
  • Se adaugă pudra curry și cimbrul, apoi roșiile, sucul de lămâie și un pahar cu apă. După aproximativ 20 de minute de fierbere se adaugă stafidele, sare și piper boabe. Se mai lasă să fiarbă 10 minute.
curry-cu-pui-si-orez-3

  • Se taie puiul în bucăți, se pun bucățile în sosul obținut și se acoperă vasul. Se dă la cuptor pentru aproximativ 40 de minute. După 20 de minute se scoate, se întorc bucățile de pui, se acoperă și se dă din nou la cuptor. 
  • În timp ce puiul se prepară la cuptor, se fierbe orezul. Când este gata, opțional, se poate adăuga un cub de unt.
curry-cu-pui-si-orez-4

  • Se servește în farfurii încălzite, pui cu sos și garnitură de orez.

"Oamenii nu pot gândi bine, nu pot iubi bine, nu pot dormi bine, dacă nu au mâncat bine înainte." (Virginia Woolf)

Ați putea să mai încercați și alte rețete cu pui:

18 comentarii:

  1. Draga mea Zina, la tine citesc despre curry, la Coco despre un tort vegan ... cred ca e timpul sa trec în bucatarie ptr ca stomacul meu îsi cere dreptul! ☺
    Iti doresc ca primavara sa iti aduca un martisor de sanatate, un ghiocel de noroc, o adiere calda de fericire si un soare stralucitor asemeni sufletului tau.
    Sa ai o zi mininata! ☼

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult pentru urări, să se împlinească și pentru mine și pentru tine, dragă Ella! ☺

      Primăvară fericită!

      Ștergere
  2. Nu m-as fi gandit niciodata sa pun stafide intr-o astfel de mancare! Mmm, sosul acela trebuie sa fie foarte bun :) Poate ar merge si cu mamaliga? Orezul nu imi prea place.
    Sa aveti pofta! Si o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sosul e absolut delicios și nu merge nici cu mămăligă nici cu pâine. Orezul e cel mai potrivit, dar, dacă nu-ți place, poți folosi paste făinoase ori cartofi (natur, pireu) ori un mix de legume la cuptor (ceapă, ardei, țelină, morcovi - feliate și condimentate).
      Zi minunată și primăvară fericită, Evelyn!

      Ștergere
  3. Ioooooi! :) La Coco-mi ploua in gura, aici inghit in sec! Pfuuu! Am senzatia ca-i simt mirosul! :)

    Iti doresc, cu drag, sa ai o primavara frumoasa! Senin sufletul sa-ti fie! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, are un miros cu totul aparte.

      Primăvară frumoasă și ție, Diana! ♥

      Ștergere
  4. Eu nu folosesc curry. Dar ceea ce ai pregatit pare taaare ademenitor. Un astfel de sos cred ca e tare gustos. Cand pun cimbru eu mai pun si putin busuioc. Imi place mult aroma.
    Multumesc mult pentru aceasta lectie de bucatareala!
    La Multi Ani de 1 martie! O primavara minunata, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă măcar o dată!

      Primăvară minunată și ție, Suzana! ♥

      Ștergere
  5. Cred ca e bun,dar nu am curaj,pentru ca sostul meu e tare conservator.Am pus stafide la carnea pentru sarmale,asa punea bunica mea,si am ratat laudele.O primavara frumoasa si plina de inspiratie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poți să încerci măcar o dată, așa, de curiozitate! ☺

      Primăvară minunată, Floare! ♥

      Ștergere
  6. Daca ati puta auzi cum plescaie David pe langa mine v-ar face o pofta teribila.
    Maine fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe când ”ceva” rețete de primăvară cu verdețuri și legume ? ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunate bunătăți ne mai prezentați aici, doamna Zina! Deja... „îmi plouă în gură”! Am înscris-o pe listă și această rețetă. Sărut mâna! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai grijă să nu rămână doar pe listă! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !