Prima pagina

2017-06-02

Amsterdam, clădiri, străzi și canale

Călătorii.

Impresii de călătorie.

amsterdam-cladiri-tipice-pentru-centru

De la hotel la obiectivele turistice erau câteva minute de mers cu unul sau mai multe mijloace de transport. După ce am studiat oferta, am ales să ne luăm cardul I Amsterdam pe 4 zile.
Cardul costă 87 euro de persoană. Aparent este mult. Cardul oferă însă atât de multe reduceri și gratuități încât este foarte avantajos. Am adunat prețul transportului zilnic (7,5 euro pe zi – un bilet valabil 24 de ore pe tramvaie, autobuze și metrou) și prețul biletelor la muzeele la care aveam acces gratuit (în medie 15 euro de muzeu), la cele la care am avut reduceri (cam 2,50 euro de muzeu) precum și prețul croazierei gratuite pe canalele Amsterdamului (18 euro) și reducerea de 30% la o cumpărătură din anumite magazine. A rezultat că ar fi costat cam 150 – 160 de euro, deci am ieșit în câștig.
Veți vedea astăzi ceea ce am văzut noi în timp ce am străbătut orașul fie cu taxiul, tramvaiul ori autobuzul, fie cu vaporașul. Prima impresie a fost ușor negativă. Tot centrul orașului e ocupat de clădiri cu două-trei etaje, cu fațada acoperită cu cărămizi maronii sau roșu închis și ferestre cu tocurile albe. Chiar și blocurile (cu mai multe etaje) de la periferie au fațada decorată tot cu cărămizi aparente, e drept că mai deschise la culoare. Mi s-a părut cam mohorât în centru, apoi a început să-mi placă ordinea odihnitoare a clădirilor, contrastul dintre fațade și ferestre.
Dar, să mai privim niște fotografii!


Casele despre care vorbeam mai sus, cu nelipsitele biciclete sau motorete în față.





Iată și niște blocuri de la periferie, cu același tip de fațadă ca locuințele din centru.

Una dintre numeroasele parcări uriașe de biciclete. 

Bicicleta este principalul mijloc de transport, drept pentru care bicicliștii beneficiază peste tot de piste generoase, cu dublu sens, mai late decât trotuarul!

Bicicleta apare peste tot, chiar și în bannere.

Și iată o bicicletă drăguță creată special pentru transportul unui copil în deplină siguranță și confort.

Asta nu înseamnă că nu există automobile! Ba chiar sunt încurajate, dar cele electrice. E ceva obișnuit și răspândit în oraș să vezi pe stradă, la marginea trotuarului, un electrocar la încărcat. Există instalații în multe locuri.

Dar să lăsăm strada și să pornim pe canale. Am beneficiat, datorită cardului I Amsterdam, de o croazieră gratuită pe canale, de o oră și jumătate. Era în sistem HopOn-HopOff, puteai coborî la orice oprire, să te plimbi sau să vizitezi un muzeu, ori să mănânci și apoi să te urci în vaporașul următor.
Ceva amuzant despre canalele Amsterdamului. Cică ar avea 3 metri adâncime: 1 metru apă, 1 metru nămol și 1 metru biciclete vechi!



Un pod despre care ghidul afirmă că este inspirat după podul Alexandrul al III-lea din Paris, dar... e cam departe de acela.



Un restaurant chinezesc pe apă. Cred că seara e feeric. Noi l-am văzut ziua.





Și una dintre multele păsări simpatice ale canalelor.
Va urma

*


Articolul va fi înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.
Ai putea să mai vezi:
Amsterdam. Hotel Hollyday Inn Express

18 comentarii:

  1. Acea bicicleta cu copilul în ea se numeste bakfiets. :) Iar acel banner, facea reclama la bicicletele electrice, in acea perioada cand ai fost aici, promovau acele biciclete. Pe "Insula" undeva in fata-dreapata a restaurantului chinezesc, locuieste fiul meu. :))
    Lungimea totala a canalelor este de aproximativ 10Km, sunt aprox. 2,4 metri adanci si au aprox. 27 metri latime. In fiecare primavera se tine o "curatenie generala" pentru ca daca nu s-ar tine asa ar fi cum ai scris , un metru de apa, unul de namol si unul de biciclete! :))
    Sa ai un sfarsit de saptamana minunat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă este așa, atunci bănuiesc că ți-a făcut plăcere să vezi fotografii atât de apropiate de locuința fiului tău! ☺
      Dacă am avea orașul străbătut de piste pentru biciclete ca la Amsterdam, zău că m-aș urca și eu pe bicicletă!
      Zi frumoasă, dragă Ella!

      Ștergere
  2. Caramida mai inchisa la culoare cred ca rezista mai bine in timp din punct de vedere estetic. Chiar daca se prafuieste sau e mazgalita cu graffiti. Cred ca nu e o solutie intamplatoare.
    Mi-a placut mult calatoria pe ape. Iar restaurantul chinezesc pare inedit ca locatie. Ma intreb daca este gen ponton.
    Multumesc mult, Zina draga! Un sfarsit de saptamana excelent! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suzana, nu cred că apucă să se prăfuiască. Am admirat într-o zi cum era curățată fațada unei astfel de case cu o perie mare, cu coadă telescopică. Graffiti am văzut numai în Cartierul Roșu.

      Zi frumoasă, dragă Suzana!

      Ștergere
  3. Frumoase fațade au casele, îngrijite, colorate, se potrivesc locului. Despre biciclete am citit, sunt mijlocul de transport cel mai îndrăgit. E feeric restaurantul situat pe apă, vorba ta, să-l fi văzut noaptea! Curățenia, lipsa polurăii, toate mă atrag și plimbarea pe canale cred că a fost o bucurie! Îți doresc un weekend de vis! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, plimbarea pe canale a fost foarte plăcută, chiar mirosea a aer curat, dacă pot să spun așa.

      Zi frumoasă, dragă Mirela!

      Ștergere
  4. călătorie plăcută mai departe ! frumoase fotografii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Vă iau și pe voi, n-ai grijă!

      Ștergere
  5. Buna treaba ati facut cu acel card, chiar ca pare scump la prima vedere. Bine ca ati facut suma si ati ajuns la concluzia corecta. Totusi, ma intreb daca reducerea de 2,5 euro era la cel doua muzee importante Rijsk Museum si van Gogh sau la acestea nu se plătea avand cardul? Mie casele imi plac, fațadele acelea înguste si inalte mi se par un pic romantice. Stiu ca mobila de urca cu scripeti. Despre bicicletele de pe fundul canalelor nu am stiut ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Rijksmuseum am avut reducerea de 2,50 euro, iar la Van Gogh nu am plătit nimic, am intrat numai pe baza cardului (și era 17 euro biletul).
      Da, mobila se urcă cu scripeți, ne-au și mirat cârligele uriașe de oțel care se află sus, din loc în loc, pe niște brațe care ies în afara clădirilor. Erau pentru scripeți.

      Ștergere
    2. Deci foarte rezonabil pana la urma. Unele muzee cu reducere totala, altele cu 2,5 euro.

      Ștergere
    3. Da, mult mai avantajos decât în alte orașe europene. Am folosit genul acesta de card la Paris, Viena, Barcelona, Praga, Roma. Nici vorbă de asemenea înlesniri ca la Amsterdam. Reducerile erau de câțiva euro, nedepășind la final valoarea cardului. Gratuități (puține) erau la muzee secundare, unde nu aveai timp să ajungi dacă le vizitai pe cele importante.

      Ștergere
  6. Imi pare ca ai fost usor dezamagita de "ansamblu"!
    Eu am avut norocul sa fac parte dintr-un grup,din
    care faceau parte "doi ghizi",adica oameni ce cunosteau
    bine Amsterdamul;ne-au condus pe strazile din diferite
    cartiere,cu case,vilisoare,magazine,muzee mai ascunse...
    Banuiesc ca la muzeele mari,ti-ai revenit !?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu. După cum am arătat în text, la început am fost ușor nedumerită de aspect, apoi m-am obișnuit cu el și a început chiar să-mi placă.
      Am văzut muzee mari și mici și mi-au plăcut foarte mult toate. Voi povesti.

      Ștergere
  7. Un oraș renumit, cu multe lucruri spectaculoase. Și unele mai „ciudate” pentru gusturile noastre mioritice. Mă rog, alte mentașități pe acolo. Dar gradul de civilizație al olandezilor, ar trebui să ne fie model, căci aici suntem în mare suferință. Ideea cu bicicletele este grozavă, dar la ei este aproape o tradiție, nu de ieri-alaltăieri.
    Mulțumiri pentru frumoasele impresii de călătorie.
    O săptămână frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bicicletele, ordinea, curățenia... multe.

      Săptămână frumoasă și ție, Alex!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !