Prima pagina

2017-07-10

CITATE FAVORITE (25)

despre-timiditate

Jerome K.Jerome, despre timiditate:
”Un bărbat timid înseamnă un bărbat singuratic, rupt de ceilalți.
Umblă printre oameni, dar nu se amestecă printre ei. Între el și semenii săi e o barieră de netrecut, un zid mare și invizibil, de pe urma căruia, dacă încearcă să-l treacă, se alege numai cu niște vânătăi de toată frumusețea. Vede figurile încântătoare și aude vocile plăcute de cealaltă parte a zidului, dar nu poate întinde mâna până acolo. Se uită la oamenii veseli și-ar vrea să le vorbească și să fie în rând cu ei, dar ei trec mai departe, sporovăind voioși, și nu-i poate opri. Pe strada forfotitoare, în camera plină de lume, în vâltoarea muncii, în caruselul plăcerilor, în orice loc în care oamenii se strâng laolaltă, timidul stă deoparte ca un lepros, solitar și ocolit de toată lumea. Sufletul i-e plin de dor și de iubire, dar lumea habar n-are de asta. Masca de fier a timidității e țintuită pe figura lui, iar omul din spatele ei nu iese niciodată la vedere.
...Băieții îi spun că e ”mai rău ca o fată”, iar fetele resping cu tărie aluzia, exclamând indignate că o fată n-ar ajunge nici măcar pe jumătate atât de rău.
Au dreptate. Pe lume nu există ceva care să se numească femeie sfioasă. Știu, părerea general aceptată este exact opusul celei exprimate de mine. Toate femeile ar fi niște pui de căprioară sfioși, care roșesc și-și lasă-n jos privirile lor blânde când te uiți la ele și o iau la fugă când le adresezi câteva vorbe. Aiurea! O fată de 12 ani e sigură pe ea și rece ca proverbialul sloi de gheață, pe când fratele său de 20 se bâlbâie și se fâstâcește lângă ea. O femeie poate să intre târziu în sala de concert, să tulbure audiția, să deranjeze tot publicul fără cea mai vagă urmă de neliniște, pe când bărbatu-său vine după ea zdrobit de rușine, cerându-și scuze în toate părțile.”


Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.

În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!

18 comentarii:

  1. Oare din ce categorie o fi facut parte autorul, de povesteste atat de realist despre timiditate?
    M-am ciocnit la un moment dat de ideea ca astfel de trasaturi se datoreaza si unui dezechilibru chimic al corpului. Nu stiu daca o fi asa, dar, oamenii timizi pe care i-am intalnit au fost chiar minunati!

    O saptamana minunata, Zina draga! Cu muuuulta bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate era și el un timid... dar poate a fost doar un excelent observator al firii omenești.

      Săptămână minunată și ție, dragă Suzana!

      Ștergere
  2. fotografia e absolut delicioasa! :)

    o interesanta si crud-realista radiografie a timiditatii...
    nici pentru fete nu e usor dar de la el se vede altfel :)

    faina sa-ti fie saptamana, Zina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e ușor, dar sunt mult mai puține! :)))))))

      Săptămână faină și ție, dragă Pandora!

      Ștergere
  3. E o analiza surprinzatoare; nu m-as fi gandit...
    Sa ai bucurii !

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase rânduri! Frumoasă imagine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a plăcut tare mult citatul despre timiditate. M-am regăsit oarecum în aceste gânduri, căci am avut etapa mea de timiditate, mai ales în copilărie. Cu timpul am învățat că trebuie să îndrăznesc și să mă zbat, căci altfel e foarte greu să reușești ceva. E adevărat că fetele sunt mult mai curajoase, în general vorbind. Mă uit la Sara, care n-ar nicio timiditate. E îndrăzneață foc și asta mă bucură mult.
    Numai bine, doamna Zina și zile pline de bucurii! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te grăbi să te bucuri! Nu poți să știi ce schimbări aduce pubertatea.

      Numai bine, Alex!

      Ștergere
  6. Superb acest catelus...timid !Cred ca Jerome K.Jerome face referire la un fel de bolnav de timiditate,e o extrema in comportament,fiind,de regula,complexat.Am intalnit oameni timizi,de
    ambele sexe,dar,apropiindu-te de ei,se descatusau pas cu pas...Este adevarat ironicul scriitor
    era un minunat observator al fiintelor umane !
    O saptamana reusita iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, portretele caricaturale îngroașă întotdeauna anumite trăsături...

      Săptămână reușită și ție, dragă Natalia!

      Ștergere
  7. minunată fotografie - l-am salvat pe leptop, mă scuzi că l-am luat dar mi-a plăcut foarte mult !
    scrie bine, într-adevăr are o experienţă bogată ! dar cred că există timiditate, indiferent de sex !
    fiind o singuratică în cele mai multe momente importante ale vieţii, timiditatea a fost adesea puternică în comportamentul meu ! greu am depăşit câte o barieră psihologică - doar cu voinţă multă şi mai ales după o anumită vârstă ! adesea am simţit ceea ce descrie:''Se uită la oamenii veseli și-ar vrea să le vorbească și să fie în rând cu ei, dar ei trec mai departe, sporovăind voioși, și nu-i poate opri... Sufletul i-e plin de dor și de iubire, dar lumea habar n-are de asta...'' totdeauna am tânjit după apartenenţa la un grup de veri şi verişoare, să nu mai fiu singură şi timidă, închisă adesea în mine...
    felicitări pentru alegerea postării - chiar dacă partea de final este cam ''bârfitoare'' !
    pupic şi mulţumesc frumos pentru ocazia de a mai citi ceva din gândirea lui Jerome !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că fiecare și-a avut perioada sa de timiditate. Important este să fie depășită, așa cum ai spus.
      Mă bucur mult că apreciezi citatele din Jerome, îmi place atât de mult!

      Ștergere
  8. M-am regasit in citatul scris de tine.Totul este sa te "tratezi" :) sa reusesti rupi bariera si sa te adaptezi la orice situatie ciar daca in sinea ta trairile acelea vor sa te retina, trebuie sa te lupti cu temerile tale..

    Catelul e superb :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar ce luptă se duce cu bariera aceea...!

      Care cățel nu e superb?!

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. ☺ Mă bucur că ți-am trezit interesul!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !