2014-03-20

Șnițel vienez

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu porc, vită sau miel

snitel-vienez
Șnițel vienez
Clasic, pentru șnițel vienez se folosea numai carne de vițel. E multă vreme de când se face șnițel si din carne (mușchi) de porc, de vită sau piept de pui, așa că rămâne la alegerea dvs. Prepararea se face cu puțin timp înainte de a începe să mâncăm.

Așadar, pentru șnițel vienez avem nevoie de:
 0,750 - 1,000 kg carne  • 3-4 ouă   făină   pesmet fin   ulei  • sare
  • Se taie carnea de-a latul mușchiului, nu în lungul fibrelor, în felii nu mai groase de 1 cm. Se bate cu ciocanul de șnițele ușor, pentru a nu se zdrobi și zdrențui felia de carne.
  • Se pregătesc două farfurii întinse, mari, una cu făină, cealaltă cu pesmet. Dacă pesmetul are și componente mai mari, atunci se cerne. Într-un castron se bat întâi albușurile, apoi se adaugă gălbenușurile și se mai bat puțin. Se așează farfuriile, în ordine, pe masa de lucru, de la capătul cel mai apropiat de mașina de gătit spre cel mai îndepărtat: cea cu făină, apoi, ou, pesmet și carne.
  • Se pune în tigaie să se încingă un strat cam de 1/2 cm ulei.
  • Feliile de carne se sărează, se dau prin făină, apoi prin ou, se scurg puțin și apoi prin pesmet. Se scutură ușor (nu se bat cu palma) și se pun în uleiul încins, la foc iute. După 2-3 minute se dă focul mai mic, după alte 3 minute se întorc și se procedează iar așa: se dă focul tare 2-3 minute, apoi mai slab 3 minute. Nu se mai întorc din nou pe cealaltă parte.
  • Când e gata, șnițelul trebuie să aibă o culoare aurie și crusta să fie tare. Nu se acoperă vasul în care se scot șnițelele, nu se bagă în cuptor sau în vreun dulap, fiindcă se înmoaie crusta.
  • Șnițelul vienez se servește cu o felie de lămâie deasupra, cu pireu de cartofi sau sote de legume, presărate cu pătrunjel verde tocat fin. Firește, alături se poate afla un pahar cu vin alb sau cu bere !

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să mai încercați și alte rețete cu porc/vită/miel:

4 comentarii:

  1. ..eu le bag de nevoie în cuptor. Am pisici. De asta când le vreau crocante ...le fac atunci când le şi servim. Am o problemă altfel.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragele de ele ! Bănuiesc că, totuși, primesc și pisicuțele bucățele de șnițel vienez ! :)
    Și eu fac șnițelele cu puțin timp înainte de masă, ca să le mâncăm calde.

    RăspundețiȘtergere
  3. Când mi se pare mai puţin fragedă, eu ţin carnea feliată, câteva ore, într-un baiţ de suc de roşii condimentat donform insspiraţiei de moment, după care urmez procedura firească. Se topesc în gură.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Folosesc și eu baițuri, dar uite că nu cu suc de roșii. Bună idee, o voi aplica chiar mâine ! Mulțumesc !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !