2014-03-19

Terină de porc cu ou

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu porc, vită, miel

terina-de-porc-cu-ou
Terină de porc cu ou
Un prieten de familie a ajuns de la o vreme, pe mâinile nemiloase ale dentistului ! Cum am trecut și eu pe la un asemenea torționar și am înțeles și mai bine ce suferă amicul, i-am recomandat nevesticii lui să-i facă o terină de porc cu ouă, că se mănâncă ușor. Acum m-am gândit să v-o spun și vouă,  că e bună pentru toată lumea ! Sigur, multe precis o știți, dar mai sunt și persoane care nu au făcut niciodată...

• 750 g carne de porc grăsuță   7-8 ouă   o legătură de pătrunjel verde  • sare, piper, ulei   putin pesmet   un pahar de vin roșu
  • Se pun 5-6 ouă la fiert și se fierb cât mai tari. Eu le las chiar și o jumătate de oră după ce clocotește apa, pe foc potrivit spre moale, ca să nu se spargă coaja.
  • Carnea se curăță de pielițe,  se opărește și se spală, apoi se taie bucățele mici și se toacă (ori se toacă la magazinul de unde ați cumpărat o bucată întreagă de carne). Nu cumpărați carne gata tocată ! Prietenii știu de ce !
  • Se alege albușul de la două ouă crude și se bate spumă cât mai tare. Se adaugă apoi gălbenușurile și se bate din nou. Se spală bine pătrunjelul, se aleg frunzele și se toacă mărunt.
  • Se frământă bine carnea tocată cu sarea și piperul, ouăle bătute și patrunjelul tocat, adăugând și câte puțină apă rece. Se curăță de coajă ouăle fierte, apoi se așează jumătate din cantitatea de carne în tava de friptură sau într-o tavă de Jena unsă cu puțin ulei. Se aranjează în formă ca un cozonac și se ticluiește cu mâna un șanț pe mijloc, pentru ouă. Se așează ouăle unul după altul în șanț, apoi se pune deasupra restul de carne. Se presează ușor cu mâna pentru a unifica jumătățile și a-i da forma.
  • Se unge terina cu ulei și se presară cu pesmet. De o parte și de alta a terinei se toarnă vinul și o jumătate de pahar de apă. Se dă la cuptor, la foc potrivit, la început acoperită, apoi, după vreo jumătate de oră, descoperită.
  • Terina de porc cu oua se servește cu pireu de cartofi sau altă garnitură și salată de varză ori de murături. Nu face rău nici un păhărel de vin roșu !

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să încercați și:

6 comentarii:

  1. Cum le stii tu pe toate, nenicule ,mai rar ! Putin altfel dar o fac si eu!
    Foarte buuunuta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, bună, abia aștept să mai fac !

      Ștergere
  2. nu am mancat niciodata, pare gustoasa si daca tu o recomanzi, cu siguranta si e! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este gustoasă și ușor de preparat, merită să încerci măcar o dată !

      Ștergere
  3. Eu fac rulada asa, cu oua fierte pe mijloc. Data viitoare incerc si cu un paharel de vin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da, neapărat și cu păhărelul de vin ! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !