2014-04-03

PÂINE DE CASĂ (4)

Rețete culinare pe înțeles

Rețete de pâine

paine-de-casa-facuta-la-masina-1
Pâine de casă făcută la mașină (1)
Pentru că am fost foarte cuminte și ascultătoare, Mos Craciun mi-a lăsat sub brad în anul ce a trecut, printre alte daruri, și o masina de paine. ☺ Am publicat eu aici mai multe retete culinare de pâine de casă, dar mai toate implicau frământatul, lăsatul la crescut, operații care cereau una efort și cealaltă timp, așa că tot pâinea de la magazin, săraca !


Moșu' s-a gândit că totuși, e mai bine să mâncăm pâine fără adaosuri dăunătoare sănătății (doar de cele din făină nu avem cum să scăpăm, neavând acces decât la făina de supermarket) și mi-a făcut această surpriză.

paine-de-casa-facuta-la-masina-2
Pâine de casă făcută la mașină (2)
În principiu, pui toate componentele în cutia mașinii, în cantitatea și ordinea prescrise în îndrumările din cărticica mașinii, îi dai drumul și, după trei ore iese o pâine de 900 de grame. Sunt mai multe rețete de pâine, albă, neagră, integrală, cu durate diferite, cea rapidă iese într-o oră și jumătate. Am văzut că face și aluat de pizza sau de prajituri, dar încă nu m-am încumetat la astea. Când le voi face, veți afla și voi. 


paine-de-casa-facuta-la-masina-3
Pâine de casă făcută la mașină (3)
Am făcut pâinea simplă, pâinea cu semințe de floarea-soarelui și pâinea cu măsline, folosind la prepararea aluatului, ca lichide, apa, apa și lapte sau numai lapte. Am încercat, ca grăsime, ulei de floarea-soarelui sau ulei de măsline. În toate variantele, e nemaipomenit de bună.

Printr-o nostimă coincidență, exact în ziua in care am scris și am programat acest articol, au apărut și impresiile altcuiva despre aceeași masina de paine. Dacă vreți să le aflați, uitați-vă la Roșcata.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să mai încercați și alte rețete de pâine de casă:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !