2014-09-22

CHIFTELE DE CIUPERCI

Rețete culinare pe înțeles.

Aperitive calde.



chiftele-de-ciuperci
Chiftele de ciuperci
250 g ciuperci, 1/2 pachet de unt, 1-2 linguri cu făină, 3 ouă, 1 lingură brânză rasă, sare și piper, puțin pesmet, ulei (eu am folosit în loc de pesmet făină ecologică, neagră și cu granulația aproape ca un pesmet, fiind măcinată în mod tradițional, între pietre de moară).

Prepararea se începe cu o oră și jumătate-două înainte de masă.
  • Ciupercile se curăță de lamele și pielițe, se taie mărunt și se înăbușă în 1/4 pachet de unt.
  • În alt vas se topește untul rămas (1/4 pachet), se adaugă făina amestecând continuu, apoi se stinge cu apă rece. Se sărează și se lasă să fiarbă, pe foc mic, până când se îngroașă bine sosul, amestecând continuu. 
  • După ce sunt gata, se lasă să se răcească și sosul și ciupercile.
  • Se bat bine 3 ouă, ca pentru jumări, și se amestecă cu sosul, ciupercile, brânza rasă, sare, piper. Se lasă o oră la frigider.
  • După o oră, se încinge uleiul în tigaie, se ia compoziție cu o lingură cât pentru o chifteluță și se dă prin pesmet. Dacă e prea moale, se poate îngroșa cu puțină făină. Chifteluțele se prăjesc la foc iute și se servesc calde. Se pot mânca și ca felul doi, alături de pireu de cartofi.
Merg la ceai ori cu suc de fructe natural, dar și cu bere sau cu vin !

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci:

4 comentarii:

  1. Vreau si eu Zina, macar una :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să-ți răspund ”Servește-te !” ar fi prea simplu și prea neadevărat.... Dacă ai fi și tu mai aproape, mai-mai că aș face o serie, să vii să mănânci câte vrei. Cred că nu rămâne decât să te apuci să faci. Poate au să-i placă în curând și Evei, sunt foarte sănătoase, gustoase și mai ușor de mestecat decât cele din carne. ☺

      Ștergere
  2. Am inghitit,dar poate cand am mai mult timp sa fac. Ma inspira retetele tale,chiar daca nu le fac intocmai. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Floare, mă bucur că te inspir. E firesc să mai aducem modificări la rețetele pe care le preluăm de la alții, doar avem gusturi proprii, nu ?!

      Zi frumoasă ! ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !