2014-11-03

Musaca grecească

Rețete culinare pe înțeles
Rețete cu porc/vită/miel
musaca-greceasca
Musaca grecească
(clic pe fotografie pentru mărire !)
Pentru musaca: 1,5 - 2 kg pulpă de vită tocată (eu prefer, totuși, jumătate vită + jumătate porc sau jumătate vită + jumătate miel), 4-5 vinete medii, lunguiețe, 5 linguri cu făină, 1 l lapte, 3 ouă, 1 bucățică de brânză (mare cam cât 1/2 pachet unt), sare, piper, ulei de măsline
Pentru garnitură: 4 cartofi, 3 roșii, două cepe, ulei de măsline, sare, piper, busuioc.
  • Se curăță cepele și se dau prin răzătoarea mică. Roșiile se decojesc și se taie cubulețe. Vinetele se spală, se îndepărtează codița și se taie felii grosuțe, cam de jumătate de cm. Se curăță cartofii și se taie sferturi, în lung. Carnea tocată se condimentează cu sare și piper, se fărmântă înmuind mereu mâinile în apă rece. Ouăle se bat ca pentru omletă, iar brânza se rade prin răzătoarea mică.
  • Se prăjesc feliile de vinete în ulei de măsline și se scot pe hârtie absorbantă.
  • Se unge tava cu ulei de măsline, se împart carnea și vinetele în două și se așează în tavă un strat de carne, apoi unul de vinete, din nou un strat de carne și ultimul, la suprafață, de vinete.
  • Se amestecă făina cu puțin lapte rece, astfel încât să nu fie cocoloașe. Restul laptelui, cu o lingură de ulei de măsline, se pune la fiert. Când începe să clocotească, se adaugă laptele cu făina și se amestecă continuu, până când se îngroașă tare. Se ia de pe foc și se adaugă ouăle bătute și brânza rasă, se amestecă și se mai pune puțin pe foc. 
  • Când sosul s-a omogenizat și s-a îngroșat din nou, se toarnă în tava cu musaca, se acoperă  și se dă la cuptorul bine încins, la foc moale, pentru cel puțin o oră (se controlează după 30-40 de minute). În ultimele 10 minute se lasă descoperită. După ce se scoate din cuptor, se acoperă iar și se lasă să se răcească cel puțin o oră, pentru a nu se destrăma la tăiat.
  • În timp ce musacaua stă la cuptor, se prepară sosul și cartofii. Se rumenește ușor ceapa, în ulei de măsline încins, apoi se adaugă roșiile. Se prăjesc puțin, apoi se adaugă 3 pahare cu apă, sare și piper și se lasă să fiarbă pe foc mic, cu vasul acoperit. Când componentele s-au omogenizat, se ia vasul de pe foc, se presară busuioc și se acoperă.
  • Se prăjesc cartofii și se scot pe hârtie absorbantă.
  • Musacaua se servește alături de cartofii prăjiți, stropiți cu sosul de roșii. Merge și un pahar cu vin ! (Ba chiar e imperios necesar !) Fie și bere ! ☺
O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !
Ai putea să mai încerci:

12 comentarii:

  1. delicios, delicos preparat, am mancat dar eu l-am pregatit decat cu cartofi...
    nici nu vreau sa-mi imaginez ce miros s-a simtit in bucatarie cat musacaua statea cuminte in cuptor :))
    sa va fie de bine! :)
    simt eu ca a fost si ceva desert pe acolo :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pandhora, să încerci și cu vinete, au o dulceață și o finețe superioară cartofilor. Așa e, mirosul te lua pe sus, îți venea să miorlăi ca pisicile când simt că se gătește ceva ce le place. ☺

      Ștergere
  2. Ei, ce-as vrea sa te servesc cu o musaca facuta de noi ( la felul asta intotdeauna am nevoie de ajutor ca sa reuseasca totul perfect ). La restaurant nu am mancat niciodata o musaca asa ca acasa ... Noi punem un strat de cartofi prajiti rondele la baza, apoi felii prajite de vinete, apoi carnea macinata gatita in sos de rosii cu mirodenii si deasupra un sos bechamel cu nucusoara. Se folosesc o gramada de vase la gatitul musacalei, dar se merita. Si eu folosesc tot un amestec de vita si porc, gustul e incomparabil mai bun. Eu o mananc cu placere si rece, parca e mai buna a doua zi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dani, și nouă ne place mai mult a doua zi, parcă se simte gustul mai bine. Am făcut și combinația cartofi - vinete, precum și combinația cartofi fierți - cartofi prăjiți. Toate sunt bune, musacaua e un fel de mâncare ce permite fantezii, iese bună orice schimbare ai face. ☺

      Ștergere
  3. de mult timp nu am mai facut o musaca! si asa o pofta ce mi-ai facut! asa ca....o sa fac si eu saptamana asta...:)
    arata tare bine modelul asta grecesc!:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Geanina, dacă faci rețeta asta, te rog frumos să-mi spui dacă ți-a plăcut. ☺

      Ștergere
  4. Recunosc, n-am facut niciodata musaca greceasca, n-am descoperit-o printre retete ! Musaca cu cartofi, sau cu vinete, fac destul de des.
    Voi ataca si aceasta reteta laborioasa, multumesc ,Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Natalia, ai zis bine: e laborioasă această rețetă culinară, dar crede-mă că efortul va fi răsplătit din plin.
      Zi frumoasă ! ♥

      Ștergere
  5. Delicioasa trebuie sa fie aceasta musaca! Data viitoare cand o vei prepara, voi veni "intamplator" in vizita :-))
    Un start bun in penultima luna a anului!

    RăspundețiȘtergere
  6. Carmen, cred că vizita ta ar fi una dintre marile mele bucurii. Te voi anunța din timp când prepar din nou musaca grecească ! ☺

    Să dea Dumnezeu să fie bine !

    RăspundețiȘtergere
  7. Categoric o sa imi impresionez sotul, tatal si bunicul. Trei dintr-o lovitura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor la treabă, fată naivă. Ai grijă că e o mâncare laborioasă, ai ceva de muncă la ea, să nu te sperii și să te apuci din vreme de gătit. Eu o prepar cu o zi înainte de a o da la masă. Se consolideză și se taie mai bine și parcă e și mai gustoasă.

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !