2014-12-08

SARMALE ÎN FOI DE VARZĂ ACRĂ

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu carne de porc.

sarmale-in-foi-de-varza-acra

Pentru aproximativ 50 de sarmale de marime mijlocie: • 1 kg ceafa de porc   250 g kaizer   una bucata carnat afumat   2 cepe potrivite   4 linguri cu orez   2 verze acre mari   sare si piper  cimbru si marar   1 pahar de vin alb  2 linguri pasta de tomate    3 linguri cu ulei


Sfaturi: • E bine ca varza sa aiba frunze subtiri   Daca varza e prea sarata puneti-o in apa rece cu doua- trei ore inainte de a incepe prepararea sarmalelor  Nu cumparati carne gata tocata, eventual cumparati o bucata de carne si cereti sa v-o toace la magazin.
  • Orezul se spala in multe ape reci si se lasa acoperit cu apa rece, la care se adauga o lingurita cu sare.
  • Se toaca marunt ceapa si se caleste in uleiul incins, adaugand din cand in cand putina apa rece. Cand "s-a topit", se ia de pe foc si se lasa la racit.
  • Se pregatesc frunzele de varza taindu-le in dreptunghiuri de marimea dorita. Trebuie sa ramana ceva varza si pentru tocat.
  • Se trec prin masina de tocat carnea (daca nu am adus-o tocata de la magazin) si ceapa calita. Kaizerul se taie felii.
  • Se scurge bine orezul si se amesteca cu tocatura, adaugand un varf de lingurita de sare, un varf de lingurita de piper macinat si apa rece, cata cere tocatura la framantat, ca sa iasa mai frageda, mai moale.
  • Se infasoara sarmalele (se taie foaia de varză în dreptunghi, se pune carnea spre un colț și se petrece peste ea, apoi se aduc cele două laturi peste colți și se rulează spre capătul celălalt; acolo se introduce capătul liber cât mai adânc înăuntrul sarmalei), iar varza ramasa se taie subtire ca fideaua. Intr-o cratita sau o oala de 7-8 litri se aseaza la fund un strat de varza tocata, un strat de felii de kaizer, apoi straturile de sarmale. In mijloc se aseaza vertical carnatul afumat, iar in jurul lui felii de kaizer. Deasupra ultimului strat de sarmale se pune un alt strat de varza tocata, vreo 10-15 boabe de piper, cimbrul, mararul, pasta de tomate dizolvata in vin.
  • Se toarna apoi apa clocotita sa le acopere bine, se acopera si se fierb la foc mic cam doua ore, apoi se dau la cuptor descoperite, pana se rumeneste varza de deasupra. Se scot si se acopera.
  • Traditional, la sarmale in foi de varza acra se adauga  mamaliga, ardei iute si vin alb sec.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să încercați și alte rețete de sarmale:

16 comentarii:

  1. greu de egalat acest preparat, greu sa-i reziste cineva...eu una ma dau batuta de fiecare data si nu doar o data :))
    delicios arata sarmalutele tale! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș vrea să-l văd și eu pe acela care rezistă ! :))

      Arată ?! Nu știi cum e gustul ! ☺

      Ștergere
  2. La orice ora, in orice ocazie, sa fie sarmale! N-am mancat niciodata cu pasta de rosii dizolvata in vin, dar ma gandesc ca sunt bune, daca le faci tu!

    RăspundețiȘtergere
  3. abia astept sa le fac si eu de Craciun!:)
    tare bune mai sunt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar dacă sunt migăloase, cred că nu e gospodină să nu fie nerăbdătoare să se apuce de sarmale ! ☺

      Ștergere
  4. Zina eu pun pe fundul vasului (care este din ceramică) crăcuţe uscate de mărar şi crăcuţe de cimbru.Peste ele pun varza tocată, apoi sarmalele în cerc păstrând un gol la mijloc unde pun nu un cârnat afumat ci un ciolan afumat (de casă). De la început le pun în cuptorul sobei din bucătărie câteva ore bune. Dacă Pavlov ar fi avut aşa sarmale, n-ar mai fi avut nevoie de câine !

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmm, interesant și de reținut ! ☺

    RăspundețiȘtergere
  6. Daaa,au iesit foarte gustoase,Zinuta ! Eu nu pun carnat afumat,dar ,la mijloc ,multa afumatura,iar pe fundul cratitei si deasupra ,pun crengute de cimbru !
    Vor iesi minunate, cu vin si parfum de ...sarmale !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum se vede, există multe variațiuni pe aceeași temă, sarmalele. Toate sunt grozave, facem schimb de experiență și iese ceva grozav !

      Ștergere
  7. Mmmmm! Ce minunăţii ne arătaţi aici, doamna Zina! Chiar aşa, cine să reziste la asemeneaa bunătăţi. Iar când se folosesc atâtea feluri de carne, fiecare cu aroma ei, nu poate să iasă decât ceva delicios!

    PS. Mi-am amintit din copilărie, când am avut mulţi iepuraşi de casă că, de un Crăciun, toate preparatele au fost făcute şi cu carne de iepure! Ceva... greu de uitat, aşa bune au fost!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi plăcea într-un timp carnea de iepure, dar încet-încet i-am și uitat gustul. Nu am mai avut sursă de încredere, iar acum nici nu aș mai mânca, m-aș gândi numai la cum arătau ei de drăgălași când erau vii...

      Ștergere
  8. cand sunt gata, sa-mi zici, ma urc in microbuz :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata foarte, foarte bine. Ma gandesc ca si gustul e ca la mama acasa :)

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !