2015-01-12

PUI KIEVSKAIA

Rețete culinare pe înțeles

Rețete cu pui.

pui-kievskaia
Pui Kievskaia
1 caserolă de piept de pui cam de 1 kg (eu prefer Coco-Riko !), 3/4 pachet de unt, 5-6 fire de ceapă verde, 2-3 căței de usturoi, 1 lămâie, câteva fire de pătrunjel verde, sare, piper negru și rozmarin, 2 ouă, făină, pesmet, ulei.
  • Se scoate din timp untul  din frigider pentru a se înmuia. Se curăță și se zdrobește usturoiul, se toacă mărunt frunzele de pătrunjel, se macină piperul. Se mixează untul cu usturoiul, pătrunjelul, sarea, piperul și  rosmarinul, adăugând puțin câte puțin zeama de lămâie. Se așează într-o folie de plastic, se rulează și se dă la congelator, pentru a se întări puțin, fiindcă va trebui să fie tăiat în felii.
  • Se taie jumătățile de piept de pui în două sau trei felii (în funcție de cât de mare este pieptul), de-a lungul, astfel că din 3 jumătăți, mari vor rezulta 9 fileuri. Se bat cu ciocanul de șnițele cu mare grijă, ca să nu se zdrobească. Eventual se poate pune deasupra o folie de plastic. Fileul trebuie să fie cât mai subțire, pentru a se putea împacheta ușor. Se presară apoi sare și piper.
  • Se taie în rondele fine cozile de ceapă verde.
  • Se scoate untul din congelator și se taie atâtea felii câte fileuri sunt. Se așează câte o felie de unt pe fiecare fileu, se presară deasupra o lingură cu rondele de ceapă verde și se rulează cu grijă.
  • Se pune pe foc tigaia, să se încingă uleiul. Se bat ouăle ca pentru omletă, adăugând un praf de sare și unul de piper. Se tăvălesc rulourile prin făină, ou și pesmet, ca șnițelele, apoi se prăjesc bine, pe toate părțile. Se scot pe hârtie absorbantă.
  • Se servesc cu garnitură de legume, sote sau pireu ori fierte în abur.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci și:

10 comentarii:

  1. necesita un pic de efort dar simt eu ca sunt grozav de delicioase...mmmm :)
    nu prea ma impac eu cu carnea de pui dar cred ca pot incerca si cu fileuri din carne de porc...
    multumesc de pont, Zina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere !
      Nu, nu cred că merge cu porc, dar poți încerca fie cu vițel, fie cu piept de la altă pasăre, care îți place mai mult, curcan, rață, gâscă...

      Ștergere
  2. arata tare bine! eu nu am incercat niciodata sa prepar astfel pieptul de pui! dar niciodata nu e prea tarziu...:)
    sa ai saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am avut emoții mari prima oară, dar rezultatul mi-a dat aripi. Se prepară mai ușor decât pare, iar rezultatul este excepțional de gustos ! ☺
      Săptămână faină și ție, Geanina !

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Iulisa, aspectul ca aspectul, dar gustul e punctul forte al acestui preparat ! ☺

      Ștergere
  4. Cu siguranta e foarte gustos!
    In loc de unt si ceapa verde poti sa pui cascaval ras, ardei rosu taiat marunt si amestecate cu frunze de patrunjel si un ou batut. Este o varianta mai colorata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o varianta atrăgătoare, dar nu mai este pui Kievskaia, la care definitoriu este chiar untul acela cu ceapă. Totuși, merită să fie încercată și aceasta, cred că este foarte bună.

      Ștergere
  5. Am mancat recent,laBrasov servit pe o felie de paine prajita in unt, a fost delicios.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe pâine cu unt?... Hm! Păi conține destul unt, n-a fost prea mult?

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !