2015-02-23

CIORBĂ ARDELENEASCĂ CU CARNE DE VITĂ

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu carne de vită. 

ciorba-ardeleneasca-cu-carne-de vita

500 g carne de vită, 1 morcov, 1 rădăcină de pătrunjel, 1 bucată de țelină cam de aceeași greutate cu precedentele (cam 100 g); 2 pungi cu mix de legume mexican din care scoatem porumbul sau: 200 g mazăre verde, 200 g fasole verde, 150 g ardei capia; 2-3 roșii, 1 pahar mic cu smântână (200 g), 3 linguri cu oțet, 1 ou, sare, tarhon; 250 g penne (adevărul este că, la mama ei acasă ciorba asta se face cu gârteni - niște paste asemănătoare ca formă cu pennele, făcute în casă. Dar cine mai are timp să mai facă și paste în casă ?!)

  • Carnea tăiată bucăți se fierbe între o oră și jumătate și două ore, luând spuma din când în când.
  • Se taie zarzavatul (morcovul, pătrunjelul și țelina) cubulețe și se adaugă lângă carne. Dacă folosim legume proaspete, le punem odată cu zarzavaturile. Dacă folosim legume congelate, le introducem în oală după 20 de minute și lăsăm totul să fiarbă până se împlinesc cele 30 de minute.
  • Se adaugă apoi pennele și se mai lasă să fiarbă 10 minute, apoi se adaugă roșiile decojite și tăiate cubulețe, precum și oțetul.
  • Oul se bate ca pentru omletă, apoi se amestecă cu smântâna. După ce se omogenizează, se amestecă cu zeamă din ciorbă adăugată puțin câte puțin, apoi se toarnă în ciorbă. Se adaugă sarea, se mai lasă 10 minute, se adaugă tarhonul, se acoperă și se ia de pe foc.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să încerci și:

5 comentarii:

  1. o ciorbita delios de hranitoare ! :)
    eu o fac fara otet si tarhon, pentru ca nu imi plac, o acresc cu bors si pun taitei...este cu adevarat o placere o astfel de ciorbita fierbinte si cu un ardei iute alaturi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai nou, am descoperit cât de bună este neacrită. Dar dacă vreau totuși să fie un pic acrișoară, pun puțin suc de lămâie în loc de oțet.

    RăspundețiȘtergere
  3. arata bine! cu siguranta e foarte delicioasa! eu o fac simpla....carnita, legume, un pic de fidea si acresc cu bors magic...:(
    altfel de bors nu am aici iar lamaia parca nu-mi place la gust....:)
    nu am pus niciodata ou in ciorba, iar smantana o las la alegerea fiecaruia! cine doreste o adauga in castronel....:))
    modelul meu e mai moldovenesc, asa...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. E nemaipomenit de gustoasă, te rog să încerci și modelul ardelenesc !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !