2015-04-27

GARNITURI PENTRU FRIPTURI, PEȘTE Ș.A.

Rețete culinare pe înțeles

Mâncaruri fără carne 

legume-la-cuptor
Legume la cuptor
Legume la cuptor

2-3 cartofi roșii, 1-2 morcovi, 1 țelină mică, 1 ardei capia sau un ardei gras roșu, 1 broccoli, ulei de masline sau unt, sare, piper
  • Cartofii, morcovii și țelina se curăță și se spală, apoi se taie în jumătăți de-a lungul, după care se feliază. Ardeiul se taie în jumătate de-a lungul, apoi fâșii. Broccoli se desface în buchețele.
  • Se unge bine tava cu ulei sau cu unt, se așează legumele în straturi, se presară sare și piper. Se pune apă atât cât să ajungă la nivelul legumelor, nu mai mult. Se acoperă complet tava cu capacul ei, dacă are, sau cu folie metalică.
  • Se dă la cuptorul bine încălzit în prealabil și se lasă la foc iute, cam o oră.
  • Legumele se pot servi ca atare sau ca garnitură la fripturi, la pește.
Orez cu unt

1 cană cu orez, 1/2 pachet de unt, sare, piper, 1 legătură de pătrunjel verde
  • Cu o oră înainte de fierbere, se spală orezul în mai multe ape reci, apoi se lasă în apă rece cu o linguriță de sare. 
  • După o oră, se pune orezul la fiert într-o cantitate de apă care să-i permită să se umfle (3 căni de apă rece la 1 cană de orez). 
  • Când orezul este fiert și apa a scăzut de tot, se ia de pe foc, se sărează și se presară piper. Se taie apoi feliuțe subțiri de unt, se așează deasupra și se acoperă repede.
  • După 10 minute se adaugă deasupra pătrunjelul tocat mărunt.
Cartofi natur

6 cartofi medii (2 cartofi/persoană), sare, ulei, 1/2 pachet unt, 1 legătură de pătrunjel sau de mărar
  • Se curăță cartofii, se spală și se taie cuburi cu latura de maximum 2 cm. 
  • Se pun la fiert pe foc mediu, în apă rece, cu o lingură de ulei și un praf de sare. Nivelul apei nu trebuie să depășească nivelul cartofilor. Se acoperă cratița, ridicând doar puțin capacul atunci când apa începe să fiarbă. 
  • Când apa a scăzut sau când cartofii sunt încercați și sunt fierți, se scurge eventualul rest de zeamă, se adaugă untul și se amestecă ușor. 
  • Se adaugă pătrunjelul sau mărarul tocat mărunt și se acoperă complet.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

13 comentarii:

  1. imi plac legumele la cuptor, chiar simt nevoia in perioada asta sa manac legume si cred ca nu doar eu :)
    dupa orez nu prea ma omor dar cu cartofii este altceva, chiar am cumparat cartofi noi pe care i-am preparat in w-end :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aș mânca legume la cuptor în orice perioadă ! Și cartofi la fel ! :))

      Ștergere
  2. nici nu mai am nevoie de altceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat, pot fi consumate și ca atare, fără fripturi, mai ales legumele la cuptor.

      Ștergere
  3. Mulțumesc de idei! Legumele la cuptor le ador. :)
    Orezul la fel! Însă eu îl prepar în cel mai simplu mod posibil: când apa cu sare fierbe pun orezul, îl las cât e scris pe cutie (15-18min) îl scurg . Fierbinte , repede pe farfurie , stropesc cu ulei de măsline și parmigiano din belsug....și gata! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aduce cu un rizoto simplificat, nu ? ☺

      Ștergere
    2. Nu as zice! Rizzoto ul se fierbe mult și se adaugă supa câte puțin. ...Rizzoto ul e cremos! :)

      Ștergere
  4. Da, bune garniturile prezentate, folosesc si eu,ba,cea cu legume ,poate fi consumata ca atare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact ce îi spuneam și eu lui Coco ! ☺

      Ștergere
  5. asa mâncam si noi - garnitura de legume, orez cu unt sau cartofi natur, doar ca legumele nu le dam la cuptor pentru ca se prea înmoaie - noi le preparam in craticioara si cautam sa obtinem efectul al dente.
    O saptamâna placuta sa ai, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dacă vă place acel efect, e bine așa.

      Săptămână cât mai bună să ne fie la toți, Carmen ! ☺

      Ștergere
  6. Vad ca nu plec nici cu burtica goala, multumesc pentru tratatie, Zina! Chiar daca imi este tare foame, mi-a greu sa aleg la care dintre cele trei garnituri sa ma opresc, mmmm

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu plăcere, Mihaela ! ☺
    Eu recomand legumele la cuptor. Băiatului meu îi plac tare mult. Și nouă, dealtfel.

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !