2015-05-25

CEAFĂ DE PORC CU SOS

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu carne de porc.

ceafa-de-porc-cu-sos

1,5 ceafă de porc, 50 g muștar, 1 căpățână de usturoi, 1 cană mare cu vin alb sec, sare, piper, cimbru, 2 foi de dafin, 2 linguri cu ulei
  • Se curăță usturoiul, jumătate din cței se zdrobesc ca pentru mujdei, jumătate se taie de-a lungul, în jumătăți.
  • Se crestează bucata de carne cu vârful cuțitului, în așa fel încât să încapă în fiecare crestătură un bob de piper și o jumătate de cățel de usturoi.
  • Într-un bol, se freacă bine muștarul și uleiul, ca și cum am vrea să obținem o maioneză. Se subțiază apoi turnând puțin câte puțin vinul, se adaugă sare, piper măcinat, cimbrul și usturoiul pisat. Se amestecă bine, apoi se adaugă o cană mare cu apă și se amestecă din nou.
  • Se pune carnea în tavă, se acoperă cu sosul și se dă la cuptorul preîncălzit. Se lasă la foc mic timp de o oră și jumătate. Din când în când se stropește cu sos. Dacă acesta scade prea tare, se mai adaugă puțină apă cu vin. 
  • Se servește cu aproape orice fel de garnitură: legume la cuptor, cartofi pireu sau copți sau țărănești, orez, etc. Alături, un pahar cu vin roșu.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

10 comentarii:

  1. bun bun, ti se topeste in gura...mmmm...

    RăspundețiȘtergere
  2. Prea bun, prea ca la...Zina!
    Anul trecut ne-am luat grătar de bucătărie (electric) și m-am cam lenevit: bat carnea, tai legumele și ele se fac singure, gata masa...Dar ce bună e așa, cu sos și garnitură! Mulțumesc pentru rețetă și poftă bună!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, și eu am, dar îl folosesc rar, îmi plac mâncărurile un pic mai elaborate (nu mult !), mai mult coapte decât fripte.

      Cu drag ! Poftă a fost, slavă Domnului ! ☺

      Ștergere
  3. Bun și sățios!
    Adesea îl pregătesc și eu! :)
    Saptamana faina , Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În sfârșit, ceva ce facem amândouă !

      Săptămână bună și ție, Geanina !

      Ștergere
  4. Fooaarrte buna ! Folosim aceeasi reteta, cu mici deosebiri :dupa ce o impanez,l leg ceafa si o dezleg inainte de a o scoate din cuptor (15 min.); pun vin rosu !
    E o bunaciune !

    RăspundețiȘtergere
  5. Je commence a avoir faim! Superbe! :)

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !