2015-05-04

OCHIURI ROMÂNEȘTI

Rețete culinare pe înțeles.

Retete de aperitive.

ochiuri-romanesti
Ochiuri românești
câte 2 ouă pentru fiecare mesean, 1-2 cepe, mălai, sare, oțet, ulei
  • Se toacă mărunt ceapa, se încinge uleiul într-o tigaie și se prăjește până devine galben închis. Se scoate într-un bol și se sărează.
  • Se face mămăliga după cum urmează. Se pune apa la fiert cu o linguriţă de sare şi puţin mălai. Când apa clocoteşte, se pune tot mălaiul dorit, se face focul mic şi se lasă să fiarbă până se umflă mălaiul, amestecând mereu. Se răstoarnă și se lasă în așteptare.
  • Este de preferat ca ouăle să se facă în mai multe serii de câte două. Se pune apă la fiert, cu câteva picături de oțet în ea, pentru a evita împrăștierea ouălor. Cu puțin timp înainte de începe să clocotească, se sparg ouăle cu grijă, să nu se împrăștie gălbenușul, eventual într-o ceșcuță care apoi se răstoarnă în apa fiartă. Se fierb aproximativ trei minute și se scot cu o paletă. 
  • Se servesc ouăle cu o porție de mămăligă și una de ceapă prăjită. Se pot servi ca prim fel la prânz sau chiar ca fel unic la cină, alături de un pahar de vin sau de bere.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci și alte rețete de aperitive - gustări:

17 comentarii:

  1. Eu am reteta usor modificata de la bunica.
    Ceapa se caleste, se adauga cimbru, busuioc, piper, sare(si alte condimente dupa gust) si se stinge cu bulion de tara sau cu o de rosii taiate din conserva.
    :)


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Orice rețetă are mai mult de o variantă ! ☺ Eu pun numai sare la ceapă, îmi place să îi simt gustul, atât de dulce când este prăjită.

      Ștergere
  2. Ce poftă mi-ai făcut...
    Dar eu le voi combina cu brânză de capră şi ceapă verde :)
    Te pup, spor în toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmm, bun de tot, îmi place mult brânza de capră.

      Numai bine, dragă Ana !

      Ștergere
  3. Sunt preferatele Enyei, nu consumă ouăle preparate altfel! Mi-a fost mai greu la început, dar acum am învățat de la Jamie (care tot ”ochiuri românești le-a numit”, deci ni le atribuim fără rezerve, clar), să le pun pe fiecare într-un polonic rotund și să le dau drumul pe rând, atentă să nu fiarbă tare, câte două, așa cum spui și tu aici. De obicei le așez pe pâine prăjită cu o felie subțire de șuncă, ușor prăjită și ea. Dar voi încerca rețeta ta, cred că le va plăcea mofturoșilor mei dragi! Mulțumesc și poftă bună! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă, Mirela, sunt sigură că le va plăcea !
      Numai bine !

      Ștergere
  4. mmm....bun bun, gustos gustos, aratos aratos! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Măi, măi, mi se pare că ți-am făcut poftă ! ☺

      Ștergere
  5. Adica oua posate. Nu stiam ca le mai zice si ochiuri romanesti. Am mai aflat ceva :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia vezi comentariul Mirelei ! Cică e consacrată denumirea de ”ochiuri românești”. Ce e aia ” poșate” ?!... ☺

      Ștergere
    2. Am auzit și eu noua denumire ”poșate”, ”se poșează” (adică se fierbe), dar DEX-ul n-a auzit de așa ceva, așa că putem lua și de aici, unde termenul este cel uzual, așa cum l-ai folosit și tu:
      http://www.goodfood.ro/articol/cum-prepari-ouale-ochiuri-romanesti.html

      Ștergere
  6. De poşate le știam și eu! ;))
    Cel mai des le servesc cu spanac salata sau gătit! Când am chef fac fel de fel de pleating uri cu ouăle poşate! Sau ochiuri românești, Pardon! :)))
    Dar cu ceapa prăjită nu le-am încercat niciodată!
    Saptamana faina,Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până la urmă contează ce gust are, nu cum îi zice ! ☺
      Să încerci cu ceapă prăjită și cu mămăligă, apoi să-mi scrii dacă ți-au plăcut, te rog !

      Ștergere
  7. Mmm,chiar ma gandeam ce mai mancam dimineata ! Alaturi de ochiurile romanesti si mamaliguta,putem pune si o felie de branza(capra) si o rosie !
    Buune,bunute, toate variantele !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, poți să le combini cum ai chef, Natalia ! ☺

      Ștergere
  8. Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut ! Să-ți fie de bine ! :))

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !