2015-05-19

Viena. Palatul Belvedere

Călătorii

viena-palatul-belvedere-superior
Viena. Palatul Belvedere superior
Palatul Belvedere este unul dintre cele mai căutate obiective turistice in Viena, iar tabloul ”Sărutul” de Gustav Klimt, e opera de artă cea mai celebră adăpostită de acesta. Mai exact, palatele Belvedere, pentru ca sunt două, Belvedere Superior si Belvedere Inferior, separate prin Grădina Franceză, o palida imitatie a Versailles-ului, dar plina de farmec.
In cele doua palate sunt expuse colectii de arta. Cu greu vezi un Delacroix, un Monet, un Corot, un Rubens. Predomina artisti austrieci mai vechi sau mai noi, iar intre acestia din urma Klimt, Schiele, Kokoschka.
Tabloul care le domina pe toate este ”Sarutul” de Gustav Klimt.
obiective-turistice-in-viena-palatul-belvedere-sarutul-de-gustav-klimt
Sarutul de Gustav Klimt
sarutul-de-gustav-klimt-detaliu
Sarutul de Gustav Klimt, detaliu
Asezati pe o pajiste inflorita, stropita cu aur, care te duce cu gandul la gradina raiului, cei doi indragostiti se saruta pierduti in intensitatea sentimentelor lor.
Cand am ajuns in sala in care este expus si am dat cu ochii de acest tablou mi s-a taiat rasuflarea. Nu m-am mai gandit la nimic, am ramas cu privirile atintite si in suflet a reinviat amintirea primului sarut. Am stat si am privit timp indelungat... Am plecat din sala fara a mai privi celelalte tablouri expuse. Pe urma am revenit si l-am mai privit pana mi-am dat seama ca nu pot sa raman acolo pentru totdeauna.

O altă pictură a lui Klimt, aflată în Galeria de Artă Austriacă din Palatul Belvedere:
fritza-von-riedler-de-gustav-klimt
Fritza von Riedler
~~~~~~~~

8 comentarii:

  1. O minunatie, iar picturile sunt unice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, Klimt și-a creat stilul său și picturile sale sunt unice.

      Ștergere
  2. ce periplu Zina, ce periplu!
    acest tablou are cu adevarat ceva magnetic in el chiar si asa, privindul pe monitor...cred ca in realitate este cu adevarat coplesitor, asa cum ne-ai si spus...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este copleșitor și merită să-l vezi, așa cum merită să vezi Viena, orice eforturi și renunțări ai face.

      Ștergere
  3. As vrea sa las vorbele si asez in locul lor picturile inegalabile ale lui Klimt si o muzica potrivita !
    Deci, Zina draga,asculta si vezi e-mail-urile ce ti le-am trimis !

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-e dor! La revenirea acasă din vacanța franco-italiană, sigur ne vom opri pentru a treia oară la Palatul Belvedere. Curtea, interiorul, galeriile, expozițiile, aboslut tot merită trăit din plin, în celebra atmosferă vieneză care te cuprinde și copleșește așa cum numai ea știe. Cât despre dragul nostru Klimt, rămâne aceeași poveste de dragoste fără sfârșit, radiind în jur lumina Sărutului inegalabil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că și noi vom trece pe acolo, mai la toamnă. ☺

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !