2015-05-26

Viena. Hofburg. Tezaurul habsburgilor

Călătorii



coroana-si-insemnele-regale-ale-lui-carol-cel-mare
Viena. Tezaurul habsburgilor.
Coroana și însemnele regale ale lui Carol cel Mare
În complexul muzeal Hofburg, din inima Vienei, se află Schatzkammer, Tezaurul habsburgilor, unul dintre cele mai uimitoare obiective turistice în VienaO intrare dosnică, câteva camere într-un subsol… L-am găsit cu greu. De fapt, abia după ce am vizitat complexul Hofburg am descoperit undeva informația că acolo se află tezaurul habsburgilor cel fabulos. Am revenit a doua zi și l-am căutat până l-am găsit.
Pe cât de bine este pus la punct sistemul de informare a publicului la metrou, pe atât de inexistent este în muzee… Nu găsești indicatoare care să îți arate exact unde sunt diversele muzee în cadrul unui complex, ori tematica sălilor într-un muzeu, care este ordinea vizitării sălilor etc. În plus, în afară de pliante sărăcuțe, cu prezentarea sumară a muzeului și a două-trei exponate, nu există pliante-ghid cu planul muzeului, pe etaje și săli, cu tematica respectiva. Exponatele, însă, te fac să uiți orice neajuns.
manusile-lui-carol-cel-mare
Mănușile lui Carol cel Mare
incaltamintea-lui-carol-cel-mare
Încălțămintea lui Carol cel Mare

colanul-ordinului-lana-de-aur
Colanul ordinului Lâna de Aur
caseta-facuta-dintr-un-singur-smarald
Casetă făcută dintr-un singur smarald
Tezaurul habsburgilor din Viena este superb, uimitor ! Unii poate vor spune că ăsta nu e muzeu, că asta nu e cultură, totusi din educatia noastră face parte și cunoașterea unor bijuterii excepţionale, a unor obiecte prețioase pe care poate le vedem o dată în viață, dar nu le uităm nicicând. 

Aur, perle, pietre prețioase (diamante, safire, rubine, smaralde) și pietre semiprețioase (onix, turcoaz, chihlimbar, opal, etc.), sidef, coral…Toate în coroane, cruci, lanțuri, decorații, pe săbii, evanghelii, vase, oglinzi, haine, pantofi, mănuși… Hainele imperiale erau cusute cu fir de aur și de argint, erau garnisite cu blănuri de hermină și bătute cu pietre prețioase.

Aproape 500 de exponate extraordinar de frumoase, tinute, pentru conservare, în penumbră, dar aveai voie să le fotografiezi, fără blitz, spre deosebire de marea majoritate a muzeelor, unde fotografiatul este interzis.

~~~~~~~~
Ai putea să mai vezi:

8 comentarii:

  1. Cum sa nu fie muzeu?! Bijuteriile sunt, multe, adevarate opere de arta. Numai vazand si bijuteriile celor de atunci ne putem face o imagine despre... cum erau.
    Ce platitudini scriu! :)
    Ce faina e caseta din smarald!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt platitudini, Diana ! Intreaba tinerii care este rostul unui muzeu... Majoritatea nu vor raspunde corect, asa ca e bine sa repetam pe orice cale la ce folosesec muzeele, cartile etc.

      Ștergere
  2. Se pare ca marele imparat Carol a avut consilieri cu viziune.
    PS. cu ocazia acestei postari am cautat mai multe despre Carol cel Mare; intra-devar a fost mare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca si-a avut si mintea lui proprie...

      Ștergere
  3. Foarte frumos,pacat ca nu l-am vazut !Mi-a placut caseta dintr-un smarald,mmm...
    Desi nu treceau ani fara razboaie, rascoale,epidemii,iata ca si aceasta forma de arta,s-a dezvoltat,a progresat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma face sa postez toate fotografiile facute acolo. Crede-ma ca ti se taie rasuflarea !

      Ștergere
  4. Desi citisem ca exista muzeul asta undeva in complexul Palatului Hoffburg, noi nu l-am depistat. Adevarul e, ca am avut doar o zi la dispozitie si nu puteam vizita totul. O sa trec tezaurul pe lista obiectivelor de data viitoare. Multumesc, ca ai scris despre el, Zina ! Mi se pare fascinant sa vezi lucruri ce au apartinut unor persoane atat de importante pentru istoria umanitatii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E pitit într-o curte interioară și undeva, înainte de intrarea în curtea asta, pe un băț amărât de nici un metru înălțime, scrie pe o mică pancartă Schatzkammer. Cum nu știm nemțește, am trecut pe lângă ea liniștiți, dar la hotel m-am uitat în ghid și am descoperit că acolo era tezaurul (Schatz).
      Să știi că articolul nu redă decât o palidă imagine a ceea ce este de văzut acolo. Merită să-l treci în programul unei vizite viitoare.

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !