2015-07-06

TARTIFLETĂ (tartiflette)

Rețete culinare pe înțeles

Rețete de mâncăruri fără carne

tartifleta-tartiflette
Tartifletă
Denumirea acestui fel de mâncare provine din limba franceză, dialectul savoiard, în care cartofului i se spune tartifle. Acest preparat este foarte căutat în stațiunile de ski din Alpii francezi.

  • 1 kg de cartofi roșii, 500 g brânză (rețeta originală este cu brânză Reblochon, dar merg și alte tipuri de brânză: topită, de burduf și chiar telemea de vacă, rasă), 1-2 căței de usturoi (dacă sunt mari), 1 ceapă, unt, sare, piper, oregano, un pahar mic (200 ml) cu smântână (când nu folosim brânză Reblochon), ulei pentru prăjit. În scop comercial s-a adăugat la rețetă și kaizer sau orice carne afumată, 200 g, dar rețeta originală este fără carne.
  • Se spală cartofii și se fierb în coajă. Se lasă apoi să se răcească (eu îi fierb cu o zi înainte). Se curăță de coajă și se taie felii grosuțe (4-5 mm) care se prăjesc într-o tigaie până când devin aurii. Când întrebuințăm cartofi noi este suficient doar să-i prăjim, fără să-i fierbem în prealabil.
  • Ceapa se curăță și se taie felii. În uleiul în care am prăjit cartofii se prăjesc ușor și feliile de ceapă, până când devin aurii. Dacă punem și kaizer, se taie felii și se rumenește odată cu ceapa. Eu nu pun.
  • Se rade brânza și se curăță usturoiul. 
  • Se freacă pereții vasului de copt cu usturoiul, apoi se unge cu unt. Se așează câte un strat de cartofi cu ceapă și un strat de brânză. Ultimul strat, cel de deasupra, trebuie să fie de cartofi. Se dă la cuptor pentru 30-40 de minute, apoi se scoate, se toarnă smântâna deasupra, se presară sare, piper și oregano și se mai lasă 10 minute. 
  • Se servește cu salată verde și vin alb.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

10 comentarii:

  1. Din nou o reteta care mi se pare complicata, dar delicioasa. Mi-a adus aminte de Austria. Am mancat ceva asemanator acolo si a fost foarte bun. :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e deloc complicată, te rog să încerci ! ☺

      Ștergere
  2. O intrebare: Daca fierbeti cartofii cu o zi inainte, mai raman pufosi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se fierb în coajă, așa că nu este nicio problemă. Ba chiar se curăță și se prăjesc mai bine.

      Ștergere
  3. Delicios arata, multumim pentru reteta :-)
    O saptamana placuta in continuare sa ai, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag ! Sper să o încercați, mâncarea asta e delicioasă !

      Numai bine, dragă Carmen !

      Ștergere
  4. Arata foarte bine tartifleta, iar ingredientele sunt la indemana,asa ca ....ramane sa pun mana s-o fac !
    Ma bucur ca nu e prea complicat de facut, pentru ca s-ar putea ca cineva sa mai vrea ...musaca de vinete, cu tot dichisul !
    Pupaturi si racoare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e prea complicat, dar cred că trebuie să aștepți să treacă perioada de caniculă. Nu pot să-mi închipui cum ar fi să aprinzi cuptorul acum !
      Eu am făcut rețeta în urmă cu trei săptămâni, când era altceva...

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !