2015-07-13

TOCINEI

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete de aperitive - gustări.

tocinei

6 cartofi mărișori, 2 ouă, 2 fire de ceapă verde, 1 bucățică de brânză, o felie de pâine albă înmuiată în lapte, 1 lingură cu făină, sare, piper, boia de ardei dulce, 1 legătură de mărar, ulei; 1 pahar mic cu smântână sau cu iaurt
  • Se curăță cartofii și se dau prin răzătoarea mică. Se scurg bine de zeamă.
  • Se bat ouăle ca pentru omletă, adăugând sare, piper și un vârf de cuțit de boia de ardei dulce. 
  • Ceapa curățată și spălată se taie rondele fine, brânza se rade, miezul de pâine se stoarce, mărarul se toacă mărunt.
  • Se mixează bine cartofii cu ouăle, ceapa, brânza, făina, mărarul și pâinea. Trebuie să rezulte o pastă cam de consistența celei pentru găluște.
  • Se încinge bine uleiul și se ia din compoziție cu o lingură, pe care o nivelăm de marginea castronului fiindcă tocineii trebuie să fie nu prea groși. Se prăjesc pe o parte și pe alta până devin aurii sau arămii (dacă vrem să fie mai crocanți) și se scot pe hârtie absorbantă. 
  • Se servesc fierbinți, fie cu smântână sau cu iaurt, ca aperitiv ori gustare, fie simpli, ca garnitură la carne friptă sau fiartă.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci:

10 comentarii:

  1. un deliciu, cu siguranta! nu as avea rabdare sa prajesc atatea randuri d etocinei dar de mancat, da! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))))))))))))
      Dacă nu-i faci, nu mănânci, că din ăștia nu se găsesc de cumpărat !

      Ștergere
  2. Mmmm! Mi-aţi făcut aşa o poftă! Gata, diseară dau "comandă" să facem tocinei!
    Sărut mâna pentru idee, doamna Zina! O săptămână minunată! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ☺ Sper să-ți fie îndeplinită dorința și poftă bună !

      Săptămână minunată și ție, Alex !

      Ștergere
  3. Fooaarte buni ! Am mancat pe la Breaza de Fagaras,dar am facut o singura data !
    Dupa ce termin cu regimul pe care trebuie sa-l tin,fac din nou....ca nu pot sa fac doar pentru altii !
    Bune ca mi-ai adus aminte,Zina draga !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă și gândesc să mai fac o porție chiar azi, că e mai răcoare.

      Ștergere
  4. O reteta simpla, dar gustoasa, am mai facut-o si eu dar intr-o alta varianta destul de asemanatoare.Iti doresc o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simplu, gustos și rapid. Ce să ceri mai mult ?!

      Săptămână frumoasă și ție, Ella !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !