2015-09-14

CRAP SÂRBESC

Rețete culinare pe înțeles

Rețete de preparate din pește

crap-sarbesc


O rețetă savuroasă, potrivită zilelor de toamnă, atât de bogate în legume.
4 medalioane (felii groase) de crap sau patru fileuri, 5-6 cartofi, 2 ardei grași, 1-2 roșii, 2 cepe, o bucățică de kaizer sau slănină pentru împănat, sare, piper, boia de ardei dulce, ulei, 200 g (1 pahar mic) smântână

video
  • Se fierb cartofii în coajă din timp, ca să se poată răci bine. (Eu îi fierb decuseară). Când începem prepararea, se curăță de coajă și se taie felii. 
  • Se opăresc roșiile, se decojesc și se taie felii.
  • Ardeii se curăță de cotoare și se taie felii, iar ceapa se curăță și ea de foile de deasupra și se taie felii.
  • Se împănează peștele cu kaizer tăiat batonașe micuțe, cât jumătate de băț de chibrit. Se prăjește nu prea tare în ulei bine încins în prealabil (dar să nu scoată fum).
  • Se aprinde cuptorul, să se încingă bine.
  • Se unge o tavă cu ulei, se așează feliile de cartofi, peste ele peștele, apoi feliile de ceapă, ardei și roșii. Peste straturi se presară sare, piper și boia de ardei dulce. 
  • Se toarnă smântâna și se introduce tava în cuptorul reglat la temperatură medie, pentru 20-30 minute.
  • Se servește alături de un pahar de vin alb demi-sec.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci:

12 comentarii:

  1. Răsfăț culinar în toată regula! :))
    Chiar ieri mă gândeam ca nu am mai mâncat peste de mult timp. M-am dus la market. La vitrina de pește doar niște scoici și ...in rest gol!:))
    O saptamana superba Îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm,miroase pana aici,si miroase minunat !Cred ca-l voi prepara si eu,saptamana viitoare,pentru ca,cel mai mare amator de peste, e la regim ''stomatologic'',deci papa de beby !Multumesc pentru reteta,draga Zina,nu am mai facut asa ceva !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Natalia, merită să încerci, crede-mă!

      Ștergere
  3. Mmmm! Ce bine arată. Şi la câte bunătăţi aţi adunat acolo.... cum ar putea să fie altfel decât delicios. Peştele este o hrană atât de sănătoasă!
    Numai bine şi o săptămână bună, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este delicios, într-adevăr!

      Numai bine, Alex!

      Ștergere
  4. Bun, bun, ador pestele, nu am mancat niciodata crap in aceasta varianta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata delicios si e foarte bine explicata! Pe intelesul tuturor, inclusiv al incepatorilor... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, când scriu o rețetă, mă gândesc întotdeauna să fie și pe înțelesul gospodinelor începătoare. Poate pentru că în tinerețe, când eram și eu începătoare, am avut norocul să dau peste o carte de bucate dedicată special tinerelor gospodine, foarte explicită. Mult ajutor am avut eu de la cartea aia și rău mi-a părut când nu am mai avut-o.

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !