2016-01-27

SUPĂ DE CEAPĂ (2)

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete de supe.

Rețete pentru cardiaci și hipertensivi.


supa-de-ceapa-2



2-3 cepe, 2 morcovi, 2 rădăcini de pătrunjel, 1 bucată de țelină, 1 ardei gras,1 lingură cu ulei; o bucățică de brânză uscată, câte o felie de pâine pentru fiecare mesean.
  • Se spală și se curăță zarzavaturile. Se taie în patru.
  • Se pun la fiert: morcovii, rădăcina de pătrunjel, țelina și ardeiul într-o oală cu uleiul și 1,5 l apă; ceapa - în altă oală, cu 1 l apă. Oalele se acoperă.
  • După ce trece o oră de când au fiert în clocot, se scot cu spumiera morcovii și celelalte din prima oală. 
morcovii-si-celelalte-din-prima-oala
  • Se scoate și ceapa și se dă prin blender, împreună cu zeama ei.  
    ceapa-se-da-prin-blender
     
  • Se adaugă în prima oală ceapa dată prin blender, se adaugă (opțional) puțină sare (eu folosesc sare hiposodată) și se mai fierbe acoperit 5 minute.
  • Se pregătesc crutoanele, fie ca la supa de roșii a la J.F.K., fie pur și simplu prăjim de câte două ori felii de pâine în toster, apoi le tăiem cubulețe.
crutoane-de-paine

  • Se rade brânza prin răzătoarea mare.
branza-rasa

  • Se pun crutoanele în farfurie, se toarnă supa, apoi se presară brânza.
supa-de-ceapa-cu-crutoane

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

14 comentarii:

  1. Cred ca e tare gustoasa! Initial am crezut ca dai toate legumele prin blender si faci ca o supa crema.
    Imi plac retetele tale. Oricat ar fi de complicate parca sunt simple!
    O minunata zi de miercuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că, totuși, aceste rețete sunt simple. Nu-mi plac cele complicate.

      Încearcă supa asta. E extrem de gustoasăș i de ușoară. Și deosebită.

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  2. Am încercat și eu supă de ceapă.îmi place mult. O zi bună!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E deosebit de gustoasă, și nouă ne place. Până acum am făcut doar prima rețetă, dar acum parcă îmi place mai mult aceasta.

      Zi frumoasă, Ella!

      Ștergere
  3. Eu nu am facut niciodata supa de ceapa, desi era chiar dupa supa de chimen in lista "de facut". Supa de chimen am facut, dar supei de ceapa tot nu i-a venit randul :D
    Reteta ce vroiam sa o incerc este dintr-o carte de bucate foarte veche, primita de la tata cand m-am mutat la casa mea. Tot din cartea aceea am facut si supa de chimen :D
    Zi frumoasa in continuare Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aștept să ne povestești cum ai făcut supa de ceapă după cartea cea veche. Poți să încerci și rețetele mele! ☺

      Zi frumoasă, Cristina!

      Ștergere
  4. Adica morcovii si telina trebuie sa fiarba o ora ? Asa de mult ?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, tot ce conțin ele trebuie să treacă în zeamă. ☺

      Ștergere
  5. Interesantă rețeta,nu știem că se pune brânză deasupra,
    mulțumesc Zina!
    O seară superbă îți doresc!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La prima rețetă de supă de ceapă se pune cașcaval deasupra. Mie mi-a plăcut mai mult asta cu brânză.

      Seară frumoasă, Elena!

      Ștergere
  6. Mie imi plac amandoua retetele !Deocamdata suntem pe ciorba de fasole !
    Zile insorite,iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, bună și ciorba de fasole!

      Zi frumoasă și la voi!

      Ștergere
  7. Negreșit o vom încerca zilele astea. Sunt convins că este tare gustoasă, mai ales dacă se pune și brânză. Este o rețetă faină și destul de simplă.
    Sărut mâna pentru toate rețetele dvs, doamna Zina! Când ne mai gândim ce să mai încercăm în bucătărie, rețetele dvs. ne salvează când suntem în pană de idei! :-)
    Să aveți o duminică minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gustoasă, simplă și ușor de făcut!
      Mă bucur că vă sunt de folos cu rețetele mele! ☺

      Duminică minunată și vouă!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !