2016-02-05

Roma. Cazare prin agentia Omnia Turism

Călătorii.

Impresii de călătorie.

roma-2011-hotel-capital-inn-intrarea

Amintiri din călătoria la Roma, din 2011. Cele legate de cazarea la hotelul Capital Inn sunt și frumoase și urâte, dar trebuie să le spun pe toate. Poate că de atunci s-or mai fi îndreptat lucrurile...

roma-2011-hotel-capital-inn-gradina
O parte din grădina hotelului
roma-2011-hotel-capital-inn-gradina-vazuta-de-sus
O parte din grădină, văzută de sus
Am contractat aceasta călătorie la Roma în grup cu agenţia Omnia Turism din Bucureşti încă de prin iarnă. 6 nopţi şi 7 zile, la sfârșitul lunii mai-începutul lunii iunie. Micul dejun asigurat. Transport cu avionul, firma Blue Air. Plecarea şi sosirea de pe/pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa).

La plata primei tranşe ni s-a spus că nu se ştie încă la ce hotel vom sta. Cu puţin înainte de plecare ni s-a spus şi hotelul: Capital Inn, 4 stele.  Wow! am zis noi. Ne-am uitat pe Internet. Uitaţi-vă şi voi, dacă vreţi. Aşa veţi afla că este dincolo de şoseaua de centură a Romei! Sunt sigură că puţini şi-ar da seama de asta. Nici noi nu ne-am dat seama decât atunci când am ajuns acolo…

Asta nu spune mare lucru, dar să vă descriu locurile. Strada pe care se află hotelul este perpendiculară pe Via Casilina. Când ajungi la capătul străzii dinspre Via Casilina, dincolo de carosabil se întind cât vezi cu ochii dâmburi acoperite cu… scaieţi. Mai încolo, spre dreapta, vezi ruine…
Nu, nu, nu vă bucuraţi, nu sunt ruine antice, sunt nişte dărâmături, de sub care se căzneşte să răsară a treia linie de metrou a Romei. O să răsară peste vreo sută de ani, că se lucrează ca la noi, se cunoaşte că sunt strămoşii noştri (sau noi ai lor, cum se șoptește mai nou)! Din şapte zile nu am văzut lucrând decât într-o singură zi, 2 (doi) muncitori. Din punctul ăsta de vedere ne-am simţit ca acasă!

În dreapta se afla şi staţia din care luam autobuzul către centru. Nici staţia în care coboram la întoarcere nu era mai frumoasă ori mai curată.
roma-2011-hotel-capital-inn-lucrarile-la-metrou
Scaieții și ”lucrările” la metrou

roma-2011-hotel-capital-inn-statia-de-autobuz-spre-oras
Stația de autobuz către oraș

roma-2011-hotel-capital-inn-statia-de-autobuz-dinspre-oras
Stația de autobuz dinspre oraș
Şi, o să ziceţi, ce e cu asta? Ce, s-au mutat Coliseul, Vaticanul, Fântâna Trevi?  Tot la Roma sunt! Da, vă răspund eu, sunt tot la Roma, dar ca să ajungi la ele trebuia să iei autobuzul de care vorbeam şi să mergi 27 (douăzeci şi şapte) de staţii până la gara Termini, de unde să iei metroul ori alt autobuz două-trei staţii sau mai multe, până unde aveai treabă turistică în ziua respectivă. Agenţia Omnia nu s-a gândit să se ocupe de asigurarea transportului în oraş (că, de fapt, noi eram la ţară!), poate că nici nu avea habar unde este situat hotelul.

Dar să vă spun cum arăta autobuzul, cel cu care mergeam peste o oră jumate, 105. Cu burduf sau fără, murdar, cu nişte scaune de plastic tare şi tare murdare, fără aer condiţionat – pe o căldură înăbuşitoare şi un praf sufocant -, scârţâind din toate încheieturile şi mirosind înfiorător. Ce să spun de călători… Majoritatea zdrobitoare de altă culoare, restul din ăia de care îţi fereşti buzunarele. Câteva persoane din grup au povestit cum au asistat neputincioase şi îngrozite, chiar în prima seară, la jefuirea unui cetăţean… Din acest motiv ne-am temut să fotografiem vreun autobuz sau oameni în staţie…

roma-2011-rin-statiile-de-autobuz-1
Afișele din stații ne anunță că ”ai noștri” au ajuns departe...
roma-2011-prin-statiile-de-autobuz-2
Alte afișe nu mai anunță nimic...
Să revin la împrejurimile hotelului. Ca să ajungi la capătul străzii despre care am vorbit trebuia să depăşeşti un grup de tomberoane uriaşe, debordate de jur împrejur. Vizavi de hotel era altă colecţie de gunoi, iar imediat alături de hotel erau câteva magazine, în faţa cărora, desigur, era gunoi. Urma celălalt capăt al străzii, unde se aflau mult mai multe tomberoane pline ochi !(nici aici nu am avut curaj să fotografiem, din cauza faunei umane care mişuna printre tomberoane). Am aflat mai târziu că la ei tomberoanele nu stau pe lângă blocuri, ci sunt strânse toate într-o margine a cartierului, unde duc toţi locuitorii gunoiul. Ei, tocmai în marginea aceea era hotelul nostru de 4 stele, contractat de agenţia Omnia.

roma-2011-hotel-capital-inn-alaturi-de-intrare
Alături de intrarea în hotel...
roma-2011-hotel-capital-inn-vizavi-de-hotel
... și vizavi de intrare
Ce folos de camera mare, cu paturi excelente, ce folos de grădina răcoroasă plină de flori parfumate, dacă de la ele şi înapoi la ele  
trebuia să faci zilnic o navetă ca pe distanţa Bucureşti-Câmpina şi înapoi, începând şi terminând drumul de fiecare dată printre gunoaie…

roma-2011-hotel-capital-inn-in-camera-1
Paturi curate și confortabile
roma-2011-hotel-capital-inn-in-camera-2
Cameră spațioasă și aerisită
roma-2011-hotel-capital-inn-in-camera-3
Frigider ascuns în birou, tv cu destule programe
roma-2011-hotel-capital-inn-in baie
Baie cu cabină de duș, bideu etc. și prosoape schimbate zilnic
Doar o vorbă vă mai spun azi. Micul dejun a fost cel mai sărac pe care l-am văzut vreodată. Cereale, lapte, cafea ca o spălătură de ibric (într-o ţară vestită pentru expresso), gem şi nişte chifle din făină şi apă, iar finalul apoteotic: napolitane!!! O tabără de pionieri de pe timpuri sau un cămin de bătrâni cred ca ar fi avut un menu mai bogat. Ah, am uitat : şi compot de mere! Nu tu o brânzică, nu tu o felie de mezel, de caşcaval, ce să mai spun de omleta caldă pe care o dădeau la Viena, la hotel de trei stele, sau crenvurştii fierţi pe loc de la Barcelona, la hotel de două stele… Pe lângă multe alte bunătăţi. Ne-am cumpărat de la supermarket ce am vrut şi am rezolvat-o şi pe asta. Noroc că aveam frigiderul-bar în cameră.

* * * 

Plimbarea prin Roma abia începe. Urmează vizita la Vatican.

Articolul este înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.

18 comentarii:

  1. M-ai lasat fara replica cu aceste comentarii. Cum pot oare aceste agentii de turism sa pacaleasca oamenii in felul asta? Pana la urma cred ca putin le pasa. Nu stiu daca merg pe pricipiul daca tine, tine, daca nu, nu! Dar oricum, a doua oara te-au pierdut de client...

    Weekend placut, draga Zina! Astept vizita la Vatican. Cred ca a fost foarte interesanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E posibil să fi fost doar o neglijență. Au acceptat hotelul fără să verifice unde se află. De aceea nu au asigurat nici transportul prin oraș. Incompetenți sunt peste tot...

      Multumesc, la fel, Suzana! Da, a fost interesantă vizita la Vatican și acum, privind în urmă, îmi dau seama că aceea a fost ziua cea mai frumoasă.

      Ștergere
  2. Zic si eu: poate ca hotel nu era o afacere italiana.

    RăspundețiȘtergere
  3. In primul moment in loc de cazare am citit gazare !

    E bine ca ai detaliat peripetiile ca sa aiba de unde sa invata si altii ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Doamne ferește!

      Da, învățătura care trebuie trasă de aici este să verifici totul înainte. Ar fi bine să învățăm și să cerem despăgubiri...

      Ștergere
  4. Mi-am adus aminte de povestirea ta,cu prima impresie,deceptie, indescrierea
    imprejurimilor minunatului hotel, de patru stele !(stsle verzi ai vazut !)
    ...Si drumurile lungi in lumea civilizata,douazeci si sapte de statii !!!
    Pacat ca indivizii astia dela Omnia Turism n-au primit reclamatii !La voi a fost inautru vopsit gardu' si afara leopardu' !
    Data viitoare va fi mai bine.Weekend insorit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să ai nervii tari pentru reclamații pe la noi. Și altele...

      Weekend însorit și cald!

      Ștergere
  5. Îmi pare rău pentru tine că nu ai avut un sejur plăcut,
    agențiile vor să-și facă plinul,nu îi interesează confortul!
    Un weekend cât mai frumos îți doresc,dragă Zina!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, am luat partea bună a lucrurilor și caut să-mi amintesc de multele lucruri frumoase pe care le-am văzut. Ai să vezi în articolele următoare. ☺

      Zi frumoasă, Elena!

      Ștergere
  6. E bine ca ai luat partea buna alucrurilor,sa pastram amintirile placute!
    Ganduri bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că aceia care păstrează și amintirile neplăcute sunt oameni foarte nefericiți.

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  7. Va multumesc pentru ca imi urmariti blogul si mai ales pentru ca v-ati gandit la mine pentru leapsa! Din pacate, nu prea mai am timp sa socializez pe blogosfera, trebuie sa ma multumesc cu cate un articol din cand in cand. :-(
    Va doresc multa sanatate si zile senine!
    Cu drag,
    Vulpita

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și câte un articol din când în când e bine, decât deloc! Eu le aștept și le citesc cu mare, mare plăcere.

      Numai bine, Vulpiță!

      Ștergere
  8. E pacat ca se intampla asemenea lucruri. Mai ales cand oamenii isi pun sperantele in asemenea agentii, pentru a se bucura de o vacanta cat mai frumoasa, in locuri unde nu ajung mereu. Si eu am ramas cu niste amintiri asemanatoare, multumita celor de la Paralela 45, cu care nu mai vreau sa am de-a face vreodata. Bine ca sunt si amintiri frumoase, cu toate aceste aspecte mai putin placute.
    Astept celelalte episoade, despre locurile frumoase pe care le-ati vazut.
    Numai bine si o noua saptamana cat mai frumoasa, doamna Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știi vorba: ”Cele rele să se spele, cele bune să se-adune”! Acum vin și impresiile ma bune.

      Numai bine, Alex!

      Ștergere
  9. Nici hotelul nu e modern dar ma bucur ca pare curat, macar somnul a fost linistit. Ce am observat eu e ca afisele erau scrise si in romana. :)
    Asteptam partea faina a calatoriei.
    Zi frumoasa, Zina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Special am pozat afișele! În zona faimosului hotel era înțesat de rromânași de-ai noștri, iar afișul lor li se adresa...

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !