2016-04-01

Roma. Miscelanea.

Călătorii.

Impresii de călătorie.

roma-globalizare

Câteva impresii disparate, culese de noi prin Roma, în diferite zile ale sejurului nostru.

Fotografia de sus a fost făcută în timpul ”croazierei” pe Tibru. La ce poți să te gândești când vezi un asiatic pescuind pe malul Tibrului? La globalizare, nu ?! A, dacă era în costum, cu servietă și se ducea către vreun birou ai fi zis că e doar un asiatic venit cu treabă pe la Roma. Dacă era în pantaloni scurți, cu ghiozdanul în spate și aparatul foto atârnat de gât, ai fi zis că e doar un asiatic venit să facă turism in Roma. Așa, relaxat pe malul apei, meditând la ale lui cu undița în mână, omul pare de-al casei, a adoptat Italia sau Italia pe el și acum nu mai contează de unde este, e cetățean al globului pământesc !
roma-munca-sau-cersit

Fotografie făcută pe podul care duce spre castelul Sant'Angelo. E la muncă sau cerșește, cel din fotografie ? E plin de asemenea ”statui” prin centrele marilor orașe europene și sunt destul de admirate, mai ales de către turiști. E drept că nu am văzut prea mulți să le și pună bănuți în cutiile pe care le au în fața lor statuile vii. Când aud zgomotul monedelor căzute în cutie, statuile prind viață și fac mișcări specifice personajului întruchipat, ca să mulțumească pentru ”donație”. Această mumie statea absolut nemișcată până când îi punea cineva vreun bănuț în cutia de la picioare.
roma-limonada-in-stare-bruta

Fotografie făcută în vecinătatea hotelului. Când am plecat în călătorie, nu am știut un lucru important: căldura începutului de iunie de la Roma nu e același lucru cu căldura începutului de iunie la București !
De câte ori treceam pe lângă curtea asta nu vedeam în fața ochilor decât un pahar uriaș cu limonadă, aburit și cu dâre de picături pe el, de cât de rece ar fi fost…

roma-piscina-pestisorilor-rosii

Fotografie făcută la intrarea în hotelul Capital Inn. Am plecat din București în pantaloni și pulovere, subțiri, e drept, totuși haine mai mult de primăvară decât de vară. La Roma ne-a întâmpinat o vreme caldă, care ne-a trimis imediat la tricouri, pantaloni de pânză și sandale – noroc că le luasem. Ar fi fost bună în fiecare zi o baie în piscină, din păcate numai peștisorii roșii aveau așa ceva !
roma-parfum-si-culoare

Fotografie făcută în curtea hotelului. În curtea hotelului Capital Inn puteai uita de multele neajunsuri descrise de mine în altă parte. Hortensiile cu parfum suav și culori pastelate, bleu, liliachiu, mov deschis, roz, creau o atmosferă deosebit de plăcută pe sub coroanele copacilor care umbreau mesele și scaunele albe, de grădină. Păcat că până când ajungeam noi înapoi la hotel din centrul Romei ni se tăia cheful de orice poezie la umbra copacilor, în parfum de hortensii. Dar poate cu altă ocazie, ne vom bucura mai multe de aspectele frumoase din Cetatea Eternă.

========


Articolul va fi înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.

Ai putea să mai vezi:

12 comentarii:

  1. Aceste observatii parca sunt mai vii decat calatoria in sine.
    Eu nu inteleg cum statuile umane pot sta atat de nemiscate. Au multa stapanire de sine si exercitiu.Iar hortensiile sunt cu adevarat superbe!
    Multumesc de impresii Zina si un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am înțeles că majoritatea ”statuilor” sunt actori-șomeri...

      Cu drag, Suzana, mă bucur că îți plac micile mele impresii de călătorie.
      Weekend plăcut!

      Ștergere
  2. Chiar pare de-al locului asiaticul,mai ales că pare f relaxat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cazuse pe gânduri, l-am urmărit multă vreme, fiindcă vaporașul mergea tare încet.

      Ștergere
  3. Vara trecuta am vazut si prin BV cateva "statui"... Oamenii acestia sunt de admirat pentru... nemiscare. :)
    Caldura lipicioasa a Romei (si nu numai) ne indeamna la câte 10 duşuri pe zi. :)
    Un minunat sfarsit de saptamana iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum, bănuții aceia sunt câștigați destul de greu...
      Eh... Cum hotelul era așa departe, făceam un duș la plecare și unul la reîntoarcere, apoi cădeam lați!

      Weekend minunat și ție, Diana!

      Ștergere
  4. Interesantă statuia mișcătoare,pozele cu pești,floare și lămâiul mi-au plăcut tare mult,mulțumesc Zina pentru tot!
    Îți doresc un weekend minunat și însorit!
    Îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-au plăcut micile mele amintiri, dragă Elena!

      Weekend minunat și ție!
      Te vizitez întotdeauna cu plăcere, fiindcă știu că mereu ai câte o surpriză foarte plăcută. ☺

      Ștergere
  5. Mi-a placut gandul tau la prima imagine, eu mi-am zis ca nu prea s-au sinchisit sa amenajeze fain malul macar pe traseul turistic, in plimbarea cu barca. Asa-i, avem cu totii loc sub soare, trebuie doar pace, si chiar transmite acest lucru.
    Multumesc de gand si de vizita, draga Zina, nu sunt chiar ok, momentan nu voi scrie, prea des, pe blog.
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să îți revii cât mai curând, dragă Mihaela!

      Ștergere
  6. Frumoase poze si mai optimiste comentariile !
    Poate ar fi interesant de vizitat Florenta,mie mi-ar placea ?!
    Un frumos sfarsit de saptamana !

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !