2016-06-29

PUI CU CIUPERCI

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete cu pui.

Rețete pentru cardiaci  și hipertensivi.

pui-cu-ciuperci

1 caserolă cu piept de pui de 400-500 grame, 4-5 ciuperci mari sau 2 borcane mici cu ciupercuțe, 1 ceapă mică, ulei (de măsline de preferat), 1 legătură de pătrunjel verde, 1 pahar cu vin alb, piper măcinat
  • Se taie fiecare jumătate de piept în lung, în două părți egale.
  • Ciupercile se curăță, se spală și se taie felii.
  • Ceapa se curăță și se dă prin răzătoarea mică.
  • Frunzele de pătrunjel se toacă mărunt.
  • Se fierbe înăbușit puiul în puțină apă cu ulei, cam 15 minute. În același timp, în altă cratiță, se înăbușă ceapa cu ciupercile în puțin ulei încins, la foc mediu, în vas acoperit. 
pui-cu-ciuperci-2

  • Se reunesc puiul cu ciupercile, se adaugă vinul și, eventual, puțină apă și se dau să scadă la cuptor. După ce scade sosul, se scoate vasul, se presară piperul măcinat și pătrunjelul tocat și se acoperă. 
  • Se poate servi cald sau rece, cu cartofi natur sau altfel (eu am preferat de data asta cartofiori prăjiți!) .

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !


Ai putea să mai încerci și alte rețete cu pui:

20 de comentarii:

  1. Da,mai fac asa dar cu puiul rumenit,ca nu mananca partenerul altfel.Cu cartofiorii aia ce-i? Am restanta mare la cartofi prajiti. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am rumenit la cuptor, Floare! Cartofiorii prăjiți... sunt fructul oprit, dar tot mă mai înfrupt câteodat, nu rezist! ☺

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  2. De ce ne ispitești mereu :)) Sunt sigur că sunt foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă ispitesc fiindcă îmi doresc ca tot mai mulți oameni să mănânce mâncare pregătită în casă, nu pizza, shaorma sau BigMac! ☺

      Ștergere
  3. In ultima vreme, am inceput sa folosesc fiertul la abur. Chiar si pentru pui. Accesoriile le fac cum vreau eu. Sunt fan ciuperci, asa ca reteta este minunata!
    Draga Zina , sper ca esti bine, chiar daca esti mai tacuta in ultima vreme. Numai ganduri bune trimise cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, și eu ar trebui să prepar mai des în abur, chiar mi-am luat și o cratiță specială, pe care, însă, nu o folosesc! Dar acum, dacă mi-ai amintit, o să fac un efort.
      Ai sesizat bine, am fost ceva mai tăcută, dar acum îmi revin. ☺

      Gânduri bune și de la mine pentru tine, Suzana!

      Ștergere
  4. Apetisantă farfurie,deja mi-ai făcut poftă!
    O zi minunată îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pofta vine mâncând, așa că.. poftește la bucătărie! ☺

      Seară frumoasă, dragă Elena!

      Ștergere
  5. E buuun puiuuuul! Doar ca nu prea ma impac cu ciupercile. Imi plac doar cu orez. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păcat, ciupercile sunt foarte gustoase și foarte sănătoase. ☺

      Ștergere
  6. simplu si gustos, eu am un aparat pentru aburi, nu prea il folosesc si ar trebui!

    RăspundețiȘtergere
  7. Bunut,bunut,eu frig carnea de pui la gratar,iar ciupercutele sunt
    garnitura pentru unii,iar pentru mofturosi,cartofi sub diferite forme !
    Weekend relaxant,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merge și la grătar, dar este mai fragedă fiartă, apoi dată la cuptor.

      Weekend plăcut și ție, Natalia!

      Ștergere
  8. Tare bine arata,sunt sigura ca este la fel de buna mancarica asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, e tot atât de bună pe cât de bine arată! ☺

      Ștergere
  9. Mmmm! Ce bine arată. Iar combinația cu ciupercuțe și cartofi.... o minune! Zilele astea sigur vom bifa rețeta în meniu.
    Sărut mâna, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce bine arata! Mie mi s-a facut mare pofta de cartofi prajiti :)) Nu am mai gatit chiar demult ciupercute, desi imi plac mult. Iar pui.. imi place sa-l gatesc, e usor de facut. Eu nu mananc carne, doar sotul.. iar el prefera carnea de vita, desi cumparam de toate, carnea de vita e scumpa.. Acum avem carne de porc, cand se va termina asta, vom lua un alt fel de carne, si tot asa.
    Ca tot am citit mai sus, am si eu un aparat de aburi, cu trei etaje, e aparat mare.. l-am primit de la niste rude. Dar cred ca nu l-am folosit niciodata. Am mai facut verdeturi dar in metoda traditionala :))
    Un weekend minunat!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu mănânci carne, ar trebui să mănânci mai des ciuperci, înlocuitori excelenți de carne, bogați în proteine și cu 0% grăsimi.
      Și noi alternăm carnea, dar prioritate au peștele și puiul.

      Weekend minunat, Evelyn!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !