2016-07-06

Semne...

Miercurea fără cuvinte.

Fotografii.

libelula-galbena-1

Știați că prezența libelulelor indică un mediu (încă) nepoluat?
libelula-galbena-2
Libelulă galbenă (ca să fiu la... temă!)

libelula-bleu
Libelulă bleu-turcoaz

libelula-rosie
Libelulă roșie
De asemenea, și aricii, broaștele și șerpii sunt semne ale unui mediu curat.

*

”Miercurea fără cuvinte”, serial de fotografii găzduit de Călin Hera.

36 de comentarii:

  1. Este adevarat,e o mare bucurie sa constati ca mai exista zone de mediu nepoluat,aproape de balaurul cu suflu toxic,adica Bucuresti !
    Ce fapturi gingase sunt libelulele si ce grozav le-ai surprins,Zina !
    Ca urare_fara poluare !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e, încă mai există. Nu se știe pentru cât timp...

      Fără poluare să fie! ☺

      Ștergere
  2. Ce norcoasa ai fost ca ai reusit sa o fotografiezi!
    In oras, usor, usor ne intoxicam de tot...
    O sa urmaresc semnele tale, asa, ca barometru de aer curat!
    Happy WW, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehei, norocoasă?... Întreabă-mă cât le-am pândit și de câte ori m-am necăjit ba că și-au luat zborul, ba că n-a mers zoom-ul... Până la urmă am reușit ceva, că nu era să fie mai tari niște libelule decât mine! :))

      Happy WW, dragă Suzana!

      Ștergere
    2. Libelulele m-au fascinat mereu. Mulțumesc pentru priveliște.
      Happy WW!

      Ștergere
    3. Sunt frumoase, și nouă ne e drag să le urmărim cum zboară prin grădină.

      Happy WW, Călin!

      Ștergere
  3. Eu cred ca s-au adaptat, din pacate, nu cred ca mai exista loc curat, pur. Sanatosi sa fim, trebuie sa lucram pentru asta.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pur, nu cred nici eu că mai există, cel puțin unde sunt oameni (și unde nu sunt?...). Există, însă, grade diferite de poluare. Unde mai sunt vietățile astea, încă mai avem un mediu relativ curat.

      Happy WW, Mihaela!

      Ștergere
  4. Frumos ai surprins libelulele,îți admir răbdarea!
    O zi minunată îți doresc,dragă Zina!
    Îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mi-a trebuit ceva răbdare, recunosc! ☺

      Cu drag, Elena!

      Ștergere
  5. E clar: avem plămânii negri! - ultimele libelule le-am văzut prin 2014...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În plin oraș n-am mai văzut nici noi demult... La margine și dincolo de ea mai sunt încă...

      Ștergere
  6. nu stiam ca libelulele sunt un barometru de poluare!!! In general imi amintesc ca le vedeam pe langa rauri sau ape in copilarie... :) Happy WW, Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, în copilărie le vedeam mai toți, acum se văd mai rar...

      Happy WW, Ioana! ☺

      Ștergere
  7. Pe la noi sunt Arici :D .Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi sunt foarte simpatici aricii, cu ochișorii lor ca două mărgele negre!

      Multă sănătate și ție, Zolty!

      Ștergere
  8. Libelulele unt frumoase si colorate si au un zbor minunat , mananca alte insecte: muste, tantari, etc. DECI SUNT BENEFICE.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt folositoare, de asta ne-am și bucurat să vedem că avem o întreagă populație în grădină. Ne apără trandafirii de puricii verzi!

      Seară plăcută, Sorin!

      Ștergere
  9. Sunt niste "gângănii" fascinante! Acum cativa ani, intr-o noapte, m-am trezit cu una in casa. Fac "urat" de tot la cel mai mic fluturas - dar nu omor nicio gâză, chit ca nu-mi place sa le vad aproape de mine. :)) Am prins-o in punga si am dat-o afara, nu inainte de a o studia cu atentie.
    E bine stiut care-s semnele nepoluarii. :) In cartier, pe aici, sunt o multime de arici. E o placere sa-i vad, uneori, noaptea, cum alearga pe piciorusele lor scurte, aratand ca niste pernite cu ace. :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai o zi minunata!
    Happy WW!

    P.S. Fotografiile sunt exceptionale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru apreciere, dar știu că puteau fi mult mai reușite...
      Îmi sunt tare dragi aricii. Când stăteam la munte am avut doi arici lângă curte. Era un loc mai neumblat și abia așteptam să-i vedem cum ies seara.

      Happy WW, Diana, și seară plăcută!

      Ștergere
  10. Ce delicate sunt! O saptamana buna sa ai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Delicate și spectaculoase în același timp. Mi-au amintit de niște bijuterii Art Nouveau.

      Numai bine, Ileana!

      Ștergere
  11. Vaaai, ce dragalase sunt libelulele! Nu am mai vazut demult. Am vazut ieri o.. "albina" enorma, a venit in vizita la noi pe terasa (si noi am fugit inauntru :)) ) Era cat o nuca de mare, daca nu mai mare. In viata mea nu am vazut albina (sau ce o fi) asa mare. Ne-am uitat la ea din casa, a stat putin si a plecat.
    O seara placuta, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că era un bondar, ăștia sunt așa de mari. Dar și frumoși!

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  12. Ma scuzi, Zina :) Ti-am schimbat numele. A fost fara sa imi dau seama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i nimic, Evelyn! I se poate întâmpla oricui. Nu e nicio supărare. ☺

      Ștergere
  13. Interesant! Eram fascinat in copilarie de asemenea vietati.

    RăspundețiȘtergere
  14. Se pare ca inca traim intr-un mediu promitator, doar ca trebuie sa fim educati spre al conserva asa. Avem tendinta spre a crea o asezare asa zis "civilizata" sa alteram ecosistemul natural al acelei zone.
    Astfel alteram iremediabil pentru zeci, poate sute de ani mersul firesc al lucrurilor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasile, trebuie să fim re-educați în spiritul bunului simț tradițional. Țăranul din vechime ardea gunoiul sau îl îngropa în pământ, ori făcea compost pentru grădină, nu îl arunca în mijlocul drumului sau al pădurii, ori al râului...

      Mulțumesc pentru vizită!

      Ștergere
  15. Nu stiam ca prezenta libelulelor ar indica un mediu curat, nepoluat.
    Acum stau si ma intreb ce anume le face sa fie atat de sensibile la poluanti incat sa evite mediile viciate ,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce le face și pe broaște, ce-i face și pe arici...

      Ștergere
    2. Va rog mai explicit doamna profesoara :)

      Ștergere
    3. Sunt mai sensibile decât alte vietăți la calitatea aerului și a apei.

      Ștergere
  16. Cand eram mica era plin de libelule in curtea bunicilor in Delta.
    Nu stiu cate libelule mai sunt acum pe acolo ca nu am mai fost de ani de zile.
    Nici aici unde locuiesc, desi poluarea e minima, nu prea vad libelule, nu or fi specifice zonei, in schimb de serpi nu duc lipsa :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur, contează mult și zona. Și pe aici mai trec niște șerpi...

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !