2016-07-27

SPUMĂ DE FRUCTE

Rețete culinare pe înțeles.

Deserturi.

Rețete pentru cardiaci și hipertensivi.

spuma-de-zmeura

1 pahar mare cu fructe proaspete (fragi, mure, zmeură, căpșuni, caise), 1/2 pahar cu zahăr pudră, 1-2 albușuri 
  • Se spală fructele și se lasă să se scurgă. Se păstrează câteva pentru ornat. Fructele pentru spumă se zdrobesc cu o lingură de lemn, nu de metal, doarece vitamina C din fructe se oxidează în contact cu metalul.
  • Pentru un plus de consistență, se poate tăia o banană felii, apoi se dă prin blender.
  • Se bat albușurile spumă tare, ca pentru bezea.
  • Se adaugă în fructe banana, zahărul pudră, apoi albușurile bătute și se amestecă.
  • Se pune spuma în cupe, la frigider. Când se dă la masă, se ornează cu fructe.

O bucătărie bună și un vin bun fac raiul pe Pământ!

20 de comentarii:

  1. Ceva fin, racoros si usor, multumesc de inspiratie!
    Azi prestez un tiramisu. Zi frumoasa, Zina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmm, tare mult îmi place tiramisu! Dar nici spuma de zmeură nu e de lepădat, crede-mă! ☺

      Zi frumoasă, Mihaela!

      Ștergere
  2. Oau, ce poftă mi-ați făcut. Toată copilăria mea am savurat acest desert delicios, căci mama ne făcea toată vara, căci aveam fructe din belșug în curte. Sigur o s-o încerc zilele astea, căci mi-e dor de ... aroma copilăriei!
    Sărut mâna, doamna Zina! O zi minunată! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărul este că și eu îndrăgesc acest desert tot privindu-l prin prisma copilăriei. ☺

      Seară plăcută!

      Ștergere
  3. Delicios,deja mi-ai făcut poftă!
    O zi minunată și cât mai răcoroasă îți doresc,Zina!
    Te îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită și urări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi se face poftă de câte ori privesc fotografia. În curând fac spuma asta din nou!

      Seară plăcută, Elena!

      Ștergere
  4. It looks very good and it is pretty, too! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi si inchipui ce gustoasa poate fi ... mai ales daca e rece si te intorci acasa dupa vreo doua ore de trafic greu ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaa, tu ai situat-o și într-un context... :))

      Ștergere
  6. Cred ca este delicios. Mi-ar placea si inghetata din astfel de fructe.
    Nu am mai facut de foarte multa vreme. Poate de lene?...
    Zile frumoase, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E și lenea un factor, dar mai e și faptul că oferta de înghețată din comerț este atât de variată... Totuși, eu prefer să fac efortul de a pregăti cât mai multe mâncăruri în casă.

      Numai bine, Suzana!

      Ștergere
  7. am cumparat mure si le-am mancat :)
    acu tre sa cumpar altele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fugi și cumpără și apucă-te imediat să faci spuma! :))

      Ștergere
  8. Deliciooos! :) Papilele gustative se agita! :))
    Zilele acestea am tot avut parte de spuma de zmeura si de banane. Tare-mi plac fructele "batute spuma". :) Savuroase!

    Iti doresc, cu drag, sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai bun desert de vară!

      Seară plăcută, Diana! ☺

      Ștergere
  9. Desi nu e in fata mea imi vine sa ma ling pe buze. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roxana, e delicioasă! Fă și tu, o să-i placă și prințișorului tău, măcar să guste!

      Ștergere
  10. Savuros !Imi aminteste de multi ani,cand stateam cel putin o luna la munte,culegeam cu manutele noastre,zmeura,afinele,murele si coacazele,si ne intreceam,cu prietenii si copiii,in preparate minunate,pe langa cemancam la cules...Frumoase vremuri !
    Da, vom executa sambata pufoasa si racoroasa spuma !Mersi de idee,Zina !

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !