2016-09-28

TIRAMISU

Rețete culinare pe înțeles.

Rețete de prăjituri. Desert.


500 de grame de pișcoturi proaspete, 500 de grame de cremă mascarpone, 6 linguri zahăr tos, 2 pliculețe de zahăr vanilinat, 4 ouă (de preferat de țară), 350 mililitri de cafea concentrată, 3 linguri de lichior de cafea, cacao (de cât mai bună calitate).
  • Se separă albușurile de gălbenușuri.
  • Se mixează gălbenușurile cu zahărul tos și cu zahărul vanilinat, apoi se adaugă crema mascarpone.
  • Se bat albușurile spumă, adăugând un praf de sare, apoi spuma se încorporează încetișor în crema preparată anterior.
  • Se amestecă cafeaua, rece, cu lichiorul de cafea.

  • În vasul în care se montează tiramisu, se pune un strat subțire de cremă. Deasupra, se aranjează jumătate din pișcoturi într-un strat compact. Se stropesc generos cu jumătatea din cafeaua în care s-a adăugat lichiorul de cafea. Se pune deasupra jumătate din cremă și se pudrează cu cacao, cu ajutorul unei site pentru ceai.
  • Deasupra se pune cel de-al doilea strat de pișcoturi, se stropesc și ele cu cafea, apoi se pune crema rămasă și se pudrează cu cacao.



  • Se lasă câteva ore la frigider înainte de a fi servit.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ai putea să mai încerci:

21 de comentarii:

  1. Este una din prajiturile care imi plac in mod deosebit.
    Acum parca as avea curaj sa incerc si eu.:)
    La tine parca totul e tare simplu... Nu stiu cum faci!!!
    O zi minunata de miercuri, draga Zina! Si spor la tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite cum fac: scriu rețeta pe înțeles, etapă cu etapă. ☺

      Zi frumoasă, Suzana!

      Ștergere
  2. o prajitura minunata, cred ca o sa fac si eu, de mult nu m-am incumetat, dar acum toamna, merge de minune!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ne place foarte mult si o fac mai ales vara, fiindca e o prajitura racoroasa si usoara. Dar nu pun albusul de ou, doar galbenusul. Asa am eu reteta dupa o carte de bucate italieneasca. Am incercat sa fac si un tort inspirat de tiramisu, dupa ce am gustat ceva asemanator la Tivoli. Pur si simplu se insiropeaza pandispanul cu siropul de cafea si se umple tortul cu crema de mascarpone :)
    Portia de pe farfurie pare gigantica, dar sunt sigura ca in final n-au ramas nici macar firimiturile :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ori în tavă, ori ca tort, e la fel. Porția chiar a fost gigantică, la cerere! ;) Și, da, n-a rămas nici o urmă în farfurie! :))

      Ștergere
  4. un deliciu!
    n-am incercat sa o pregatesc eu dar de mancat am incercat si am reusit de nenumarate ori :)
    grozava ispita pentru azi draga Zina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adaugă la reușitele mâncatului și pe cea a preparatului. E și mai bun când e pregătit de tine! ☺

      Ștergere
  5. eu nu mai intru la tine pe blog ziua. Arata minunaaat! si mi-e pofta minunat de mult!

    RăspundețiȘtergere
  6. Un deliciu de prăjitură,deja am apă în gură de poftă!
    O zi minunată îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena, din când în când un pic de dulce de acest fel nu face rău! E mai rău să poftești mereu și să nu-ți satisfaci pofta.

      Numai bine!

      Ștergere
  7. Multumesc penru idee !Cred ca o voi pune in practica,la sfarsit de saptamana !Dar mascarpone,de unde,habar n-am ?
    Zile senine,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mascarpone de la Carrefour sau Lidl sau orice magazin.

      Numai bine!

      Ștergere
  8. Eu pot intra de cate ori vreau la tine pe blog si pot manca tot ce postezi ;) ... si tot nu am sanse sa ma ingras ;)

    Ce vin recomanzi la Tiramisu ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Așa e, nicio șansă!

      Nu pot să recomand vin, fiindcă mie nu-mi place să beau vin la desert (cu excepția vinului roșu la Stollen!). După dulciuri beau întotdeauna apă minerală.

      Ștergere
  9. O bunătate de prăjitură. La noi în casă se savurează frecvent acest desert. Foarte interesante sunt și „variantele” de care comentatorii amintesc aici. Merită să le încercăm pe toate, nu?
    Sărut mâna, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar merită, din toată inima zic! :))

      Seară plăcută, Alex!

      Ștergere
  10. Cred ca a trecut un an de cand nu am mai facut tiramisu, ce bine ca mi-ai amintit de ea. Nici la noi nu raman "firimituri" in farfurie, iar gospodina se simte bine cand se intampla asa! Imbratisari, draga noastra doamna profesoara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai ales când gospodina curăță și ea farfuria! :))

      Numai bine, Mihaela!

      Ștergere
  11. E prajitura cu care mi-am cucerit bunica, colege si alte rude, una din preferatele noastre, in varianta noastra. Nu e complicata nici cea descrisa, noi amestecam galbenusurile cu zahar pe foc pana la topire.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !