2017-01-16

CITATE FAVORITE (1)

Te invit să participi la un nou serial, ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.
Episoadele vor apărea în fiecare zi de luni și vor conține unul sau mai multe citate din cartea citită în acel moment sau orice alte lecturi.
Vom păși astfel în fiecare săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.
Frumos ar fi să însoțim citatele, dacă se poate, cu o fotografie, fie a cărții, fie a scriitorului, fie orice fotografie care se potrivește conținutului unui citat.
Dacă participi, înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” !



Victor Hugo, ”Mizerabilii”:
”Frumosul e tot atât de folositor ca și utilul. Poate chiar mai mult.”  
”Succesul e ceva destul de respingător. Falsa lui asemănare cu meritul îi înșeală pe oameni. Pentru mulțime izbânda este aproape totuna cu superioritatea. Succesul e socotit talent, prosperitatea – capacitate. Cine triumfă e venerat. Ai noroc, ai totul; ești avut, lumea te crede mare.”  
 ”Adevărate sau nu, lucrurile ce se pun pe seama oamenilor ocupă adesea în viață sau în destinul lor tot atâta loc ca și faptele pe care le săvârșesc.”  
 ”Cea mai mare fericire a vieții e convingerea că ești iubit, iubit pentru tine însuți; sau mai bine: iubit în ciuda ta însuți.”
Sursa foto 1 
Sursa foto 2

57 de comentarii:

  1. Frumos început Zina, Hugo este unul din preferatii mei, iar Mizerabili cred ca este primul roman mai "greoi" citit de mine.
    Este cineva care nu a citit aceasta carte? Daca da, o recomand cu caldura!
    Iti doresc o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Ella, iată-ne la început de drum! Sper să fie un drum fără hopuri (cum am avut eu de trecut de când m-am apucat de treaba asta! :)) )
      Cât despre ”Mizerabilii”... am citit cartea în adolescență, dar pot să spun cu sinceritate că abia acum, la recitirea după mulți ani, o înțeleg și o apreciez la justa ei valoare.
      Săptămână minunată să ai!

      Ștergere
  2. Grozava idee, felicitari amandurora!
    Am vazut postarile pe blogul Ellei dar cum timpul meu e la minim nu am comentat...o sa incerc sa particip si eu chiar daca la turatie minima :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricând dorești și poți, ești așteptată aici cu mare bucurie, Pandhora! ☺

      Ștergere
  3. atat de omenesti ganduri si totusi...
    intelepciunea cuvintelor ne atinge, bine ar fi sa se adanceasca in mintile noastre atinse de superficialitate...uneori se intampla :)
    inteleapta alegere, draga Zina! :)

    la multe si reusite intalniri "lunatice" ne doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se întâmplă, se întâmplă... Tocmai de asta mi se par foarte binevente aceste ”concentrate de înțelepciune”!

      Ștergere
  4. Bună Zina!
    Frumos început,îți mulțumesc pentru invitație,momentan nu mă alătur,poate mai târziu!
    O săptămînă minunată și plină de bucurii îți doresc!
    Te îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
  5. O idee interesantă! O voi urmări un pic de pe margine şi poate, dacă nu va fi prea târziu, mă voi alătura şi eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Niciodată nu va fi prea târziu ca să te alături acestui ”club”.

      Ștergere
  6. M-am înscris cu o lectură mai veche, sper să nu fie vreo problemă. Momentan nu am o carte începută. Trec printr-o perioadă mai aglomerată. Voi scrie, în schimb, despre această provocare pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este absolut nicio problemă. Și eu mi-am propus să caut citate în cărți citite mai demult, va fi chiar o plăcere să le redescopăr!

      Mulțumesc pentru intenția de popularizare! ☺

      Ștergere
  7. Multumesc pentru invitatie Zina! O sa particip si eu, mai ales ca este vorba despre carti :D
    Si da, cea mai mare fericire a vietii este convingerea ca esti iubit ♥♥♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te așteptăm, Cristina!

      Mă bucur că a avut ecou unul dintre gândurile care îmi sunt atât de dragi! ☺

      Ștergere
  8. multumesc de invitatie, o sa dau curs, saptamana viitoare!

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunata idee, mai ales ca incepe cu o carte uriasa a literaturii.
    Eu vin cu citate pe care le-am spicuit si scris mai demult, dar tot dintro carte incredibila, Zorba Grecul.
    Saptama viitoare va tin la curent cu noile mele lecturi si cuvinte alese.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi place mult ”Zorba Grecul”, ai ales bine! Vin acum să le citesc.

      Ștergere
  10. Multumesc mult de invitatie, draga Zina. Apropo, imi place noul tau look. Imi da o senzatie de optimism, de care am am mare nevoie!
    Voi incerca sa particip si eu, dar cred ca de lunea viitoare. Maine astept noul cablu de net! :)
    Sunt atatea idei interesante. Mereu ma intreb si cat de bine pot sa le aplic!
    O saptamana excelenta sa ai si sper ca citatele sa se inmulteasca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te așteptăm, Suzana!
      Părerea mea este că noi deja aplicăm aceste idei, altfel nu le-am alege! ☺

      Săptămână minunată și... sus fruntea!

      Ștergere
  11. Am început cu un citat dintr-o carte care nu se dă dusă din topul preferinţelor mele.
    Felicitări pentru ideea acestui joc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să aflu care este cartea!

      Împart felicitările cu Ella! ☺

      Ștergere
  12. O sa ne faci sa rascolim bibliotecile :) Sper sa ma mobilizez pentru lunea viitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine, una din marile plăceri ale vieții este să răscolesc biblioteca, așa că mă bucur și pentru tine! :))
      Te aștept cu drag!

      Ștergere
  13. Multumesc pentru invitatie ,particip cu placere.Imi place ideea voastra,uite asa mai facem "rost"de cateva carti bune. Felicitari!Va astept pe toate si la provocarea mea "Invitatie la ceai".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că îți place ideea! Bun venit în club!

      Ștergere
  14. super initiativa!!!!!!! Felicitari!!!! O sa ma alatur si eu in curand! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. O să reîncep să-mi notez citate din cărţi, ca în adolescenţă. O să mă simt mai tânără. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și ce, e rău?! :))
      De ce să notezi?... Marchează ușor cu un creion pe banda laterală și pune câte un semn în carte.

      Ștergere
  16. Răspunsuri
    1. Așa să fie! Mulțumesc pentru participare!

      Ștergere
  17. Cu mare, mare drag o sa particip si chiar voi veni si cu blogul de fotografie unde citatul e parte a materialului. Mi-ai dat un impuls, Zina Doamna si-ti multumesc.
    Oare e prea mult daca cer oaresce lamuriri suplimentare? In acel tabel de mai sus trebuie sa ma inscriu cu o postare de pe blog, da? Acea postare banuiesc ca va trebui sa respecte tema data.
    Sarutari de miine, Zina Doamna, multumesc inca o data.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Lăcrămioară, ce să-ți explic eu ție? Ețti fată deșteaptă și ai înțeles perfect!
      Mulțumesc de participare! Sunt încântată, am adunat cu jocul ăsta un buchet superb de minți și suflete frumoase!

      Ștergere
  18. Subscriu! Mai ales la partea cu succesul. Acum... recitind... imi place cel mai mult partea cu "iubit in ciuda ta insuti". :)
    Am tot trecut pe aici, si-am uitat sa las cateva randuri!
    Mi-a placut tare mult aceasta prima editie! Am aflat despre doua carti si am măcinat si ceva nostalgii. :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, și mie mi-a plăcut mult partea aia! :))
      Și mie mi-a plăcut, nici nu m-am așteptat ca acest nou joc să aibă atâta succes! Să vedem edițiile viitoare!

      Săptămână minunată și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  19. Ati reusit aseara sa ma convingeti (tu si Vero). Sper sa imi pot face de fiecare data timp sa trec pe la toti participantii.
    Imi dau seama ca Mizerabilii a reusit sa ma marcheze, caci au trecut 25 de ani de cand am citit-o si inca imi este foarte proaspata in memorie. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit în club, Vienela!
      Este, cu adevărat, o carte marcantă. Mă bucur că s-a întmplat să încep cu ea serialul! ☺

      Ștergere
  20. Al doilea citat se potriveste tuturor "marilor" de azi. Au avut noroc si multimea se ploconeste in fata lor.
    Imi amintesc de randurile insemnate in carti, de citatele atat de filozofice scrise in "Oracol", pe vremea cand eram scolarita. Multumiri si imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La ei m-am și gândit când am ales citatul! ☺
      Da, e plăcut să revii la obiceiuri din tinerețe. De genul ăsta, bineînțeles!

      Ștergere
  21. Sărut mâna, doamna Zina! Ce frumoasă idee ați avut. Vom avea parte de multe citate faine, din opere de valoare. De data asta, am ajuns cam târziu, dar promit să fiu pe fază lunea viitoare!
    Mult succes! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideea mi-a venit de la postarea lui Ella, așa că împărțim meritul! ☺
      Te așteptăm în club! Să fie succes!

      Ștergere
  22. Victor Hugo. Ce romantic!!! Am citit romanul mai demult și am văzut mai multe ecranizări...Da, îmi place.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Romantic și revoluționar deopotrivă. O carte de căpătâi.

      Ștergere
  23. minunată carte propusă - am citit-o şi recitit-o ! interesante citate ai ales ! felicitări !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, prietenă japoneză. Ai de unde alege din roamanul ”Mizerabilii”!

      Ștergere
    2. ai ales citate deosebit de impresionante din roman ! ai stil, ştiu asta !
      mie mi-a mers la inimioară al doilea citat - viaţa mea a fost influenţată de gândirea oamenilor ce au avut la baza lor o gândire ca cea din acest citat ! nu am avut ''succes''=prosperitate (avere), rezultatul: nu prea existam... doar când ei aveau nevoie de cineva care avea ''capacitate'' şi trebuia să realizeze altceva...
      felicitări, din inimă, pentru postarea realizată !

      Ștergere
  24. Cateva prietene bloggerite mi-au recomandat pagina ta, cu precadere postarile legate de citate favorite. Coincidenta face ca am si eu fixata ziua de luni ca fiind ziua pentru "o doza de cultura".

    Particip si eu cu placere la acest maraton al citatelor si as vrea sa incep cu un citat tare drag sufletului meu: http://lessassys.blogspot.ro/2017/02/recenzie-frati-de-cruce-de-ingvar.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit! Te așteptăm să îți înscrii postările în tabel, dragă Amalia!

      Ștergere
  25. multumim mult, o saptamana frumoasa sa ai, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !