2017-01-30

CITATE FAVORITE (3)

calatorind-in-trasura

Victor Hugo, ”Mizerabilii”: 
”Diamantele nu se găsesc decât în adâncurile întunecate ale pământului, iar adevărurile nu se găsesc decât în adâncurile cugetării.”
”E o greșeală să-ți închipui că ai secat soarta și că ești la capătul celor ce pot să ți se întâmple.” 
”Zadarnic cioplim cum putem mai bine blocul de piatră misterios din care e făcută viața noastră. Vâna neagră a destinului, ascunsă în el, iese mereu la iveală.” 
”Viața seamănă cu o călătorie. Toate întâmplările vieții se desfășoară într-o nepotolită goană în fața noastră. Întunericul și lumina se înlănțuie. După o clipă de strălucire, o eclipsă. Privim în jurul nostru, ne grăbim, întindem mâna să apucăm ceva din ceea ce trece. Fiecare întâmplare este o cotitură. Și, dintr-odată, ne pomenim bătrâni. Simțim un fel de zguduitură, totul e negru în jurul nostru, zărim o poartă întunecoasă; telegarul sumbru care ne târa prin viață se oprește; și vedem cum o umbră necunoscută îl deshamă în beznă.”
 Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.
În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac mult!

39 de comentarii:

  1. una din cartile mele favorite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e un roman impresionant!

      Ștergere
    2. am reusit sa trec pe la toata lumea, offf, de ce nu este ziua de 48 de ore????

      Ștergere
  2. O da!!
    Cu ce emotie teribila am citit acest roman in adolescenta! :)
    Filmul nu mi-a dat atat de multe emotii cum a facut-o romanul care pare scris extrem de...cinematografic :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...cu excepția unor lungimi descriptive ale unor evenimente și personaje care astăzi nu ne spun mare lucru. ☺

      Ștergere
  3. Viața seamănă cu o călătorie.... Cat poate fi de adevarat!
    Sper ca aceasta "calatorie" Zina draga sa fie una frumoasa pentru tine! 😅

    Iti doresc o saptamana plina de realizari! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca orice călătorie, și pentru mine are și momente strălucitoare, și momente de agonie...

      Săptămână minunată și ție!

      Ștergere
  4. Mie imi place cel cu blocul de piatra si destinul ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cate lucruri adevarate se pot ascunde in simple cuvinte. Cata inteligenta vie are inca Hugo. Va dainui vesnic.
    Eu am venit cu o carte intreaga azi, nu am mai separat-o de citatul ei de capatai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Important e să învățăm și noi ceva din aceste cuvinte...

      Ștergere
  6. Cel de al doilea citat ales de tine ma duce cu gandul la o anumita perioada a vietii mele, cand aveam impresia ca se tine ghinionul scai de mine, ca merg din rau in mai rau...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dacă te gândești la evenimente neplăcute. Dar soarta aduce și surprize plăcute, și bucurii...

      Ștergere
  7. o carte minunata!!! superba!!! incep sa ma gandesc ca ar trebui o lista obligatorie de citit pentru copilul meu, iar cartea asta neaparat trebuie sa fie acolo... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă-mi îngădui un sfat, la alcătuirea listei pentru copilul tău te-ar puta ajuta lista de aici, care te ajută să stabilești și momentul recomandat pentru una sau alta dintre lecturi http://www.lecturirecenzate.ro/povestiri-pe-scurt/
      Succes!

      Ștergere
  8. Al doilea citat este pe sufletul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că pe al tuturor, important este să fim conștienți de asta!

      Ștergere
  9. Voi incerca sa postez si eu la cea de-a treia editie. Imi place!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cam întunecată bătrînețea, în viziunea lui Victor Hugo, dar așa sînt romanticii, misterioși.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate că și acum este așa, pentru majoritatea oamenilor. Nu știm pentru că nu spun...

      Ștergere
  11. Titanii sunt titani! :) Dupa ce citesc ce au scris “clasicii” am senzatia ca nu mai e nimic de spus, de scris – eventual, aceleasi lucruri, cu alte cuvinte, alte sentimente (in ideea ca fiecare simte si intelege altfel ceea ce traieste, ceea ce vede - dar nu toti scriitorii reusesc sa se exprime cu profunzime si sa fie si originali)...

    Super faine citatele alese! Se apropie de alchimie, de “piatra filosofala”, acea piatra pe care o ciopleste mesterul zidar (toti suntem mesterii zidari ai vietii proprii - in ultima instanta). Ideea ultimului citat cred ca-i sapata adanc in... constiinta mea. :)

    Iti doresc, cu drag, o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, de multe ori am simțit că deasupra clasicilor nu mai este nimic. Poate nuanțe, dar nu profunzime.

      Săptămână minunată și ție! ☺

      Ștergere
  12. Cred ca forta si talentul unui autor se vad tocmai cand, peste multi ani, cuvintele spuse au semnificatii poate la fel de adanci, chiar daca citim textul in alta epoca!
    Oricum Hugo este un autor minunat, iar intalnirea cu el mereu va marca " calatoria" vietii noastre!
    O saptamana excelenta, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Total de acord! Iată de ce clasicii nu pot fi depășiți!

      Săptămână excelentă și ție, Suzana! ☺

      Ștergere
  13. N-aş putea alege, toate sunt pe placul meu. De fapt, romanul cu totul e. Inspirate alegeri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu trebuie să alegi! Fiecare citat își are sensul său, noi doar cugetăm asupra lor...

      Ștergere
  14. "Toate întâmplările vieții se desfășoară într-o nepotolită goană în fața noastră."
    O, da, chiar aşa e...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O goană care ne amețește uneori și ne reduce la neputință...

      Ștergere
  15. Cand am citit cartea, cred ca am sarit peste pasajele citate...
    P.s. Am fost curios la ce varsta a publicat V.Hugo romanul: 1862, la varsta de 60.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am sărit peste multe când am citit-o pentru prima oară. ☺

      Ștergere
  16. Felicitari,cred ca e idee minunata sa ne amintim sau sa revedem cugetarile intelepte ale
    "clasicilor",scriitori,filozofi,poeti,savanti,pictori...
    Parca ne "ratacim"uneori pe potecile intortochiate ale vietii,si gasim,cu surprindere,un
    suport,un imbold de a merge mai departe,in aceste sclipiri de inteligenta ce ne sunt oferite...gratis,cu un minim efort !
    Mi-au placut toate citatele,minunat alese,draga Zina,dar in special primul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, citatele au uneori și rolul de suport, dar cel mai adesea ne deschid ochii în fața unor aspecte ale vieții mai puțin înțelese, ori ne confirmă justețea propriilor gânduri.

      Ștergere
  17. Minunate citate ați ales și pentru azi, din această superbă operă literară. Un îndemn serios să o căutăm prin bibliotecă și să o recitim!
    Sărut mâna și numai bine, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e rău să fie recitită. Recunosc că prima oară am citit-o superficial, urmărind mai ales narațiunea, dorind să aflu evoluția personajelor.

      Ștergere
  18. Merită recitită,citatele alese sunt superbe,mulțumesc Zina!
    O săptămână ușoară îți doresc!
    Cu drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !