2017-01-18

OUĂ BENEDICT

Rețete culinare pe înțeles.

Aperitive. Gustări.

oua-benedict-1

Pentru fiecare persoană câte: 2 ouă, 2 felii de șuncă presată, 1 chiflă sau 2 felii de pâine, sos Hollandaise cald
Pentru sosul Hollandaise (3 porții): 1 gălbenuș, 1 lingură cu zeamă de lămâie, 1/2 pachet unt, sare și piper
sos-hollandaise-pt-oua-benedict


Se prepară întâi sosul Hollandaise, astfel:
  • Se taie untul din timp în cubulețe, pentru a se înmuia. 
  • Într-o crăticioară se amestecă cu telul gălbenușul, zeama de lămâie, sarea și piperul.
  • Se adaugă untul și se pune crăticioara pe foc mediu. Se amestecă într-una, până când untul se topește complet și sosul capătă o consistență cremoasă. Se păstrează la cald, pe lângă mașina de gătit sau pe bain-Marie.
oua-benedict-2

  • Se pun la încălzit farfuriile.
  • Se taie apoi chiflele în jumătăți. În loc de chifle se pot folosi și rondele cu diametrul unei chifle, tăiate din felii de pâine.
  • Se taie rondele de șuncă egale cu suprafața jumătăților de chiflă. Se rumenesc ușor în unt.
  • Se poșează ouăle (adică se fac ochiuri românești, în apă). Se taie marginile albușului rotund.
oua-benedict-3

  • Se prăjesc jumătățile de chiflă sau feliile de pâine), se pun câte două pe fiecare dintre farfuriile încălzite, apoi se așează deasupra o felie de șuncă, deasupra un ou poșat și deasupra sos. Alături se pot servi roșii chery.
  • Se servesc calde, alături de un pahar cu vin alb.

O bucătărie bună și un vin bun fac Raiul pe Pământ !

Ați putea să mai încercați și alte rețete de preparate din ouă:

28 de comentarii:

  1. Multumesc pentru sugestie, lui David ii va placea mult de tot

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tuturor o să vă placă, îți garantez! Poftă bună! ☺

      Ștergere
  2. Ce coincidenta, nu am facut niciodata si chiar azi imi propusesem sa le fac. Intre timp a intervenit ceva pe ziua de azi si trebuie sa aman din lipsa de timp. Dar vreau sa retin reteta, asa ca...pe retele cu ea! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, încearcă să faci rețeta asta. O să le placă tuturor.

      Ștergere
  3. Unul dintre mic-dejunurile preferate de copiii surorii mele :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Esti o buna sursa de inspiratie si de
    bun gust!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sună bine, bine, o voi încerca. Mulţumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu oul posat e o poveste, nu oricui ii reuseste. Dar, dupa cum arata fotografiile, tu esti mama lor!
    Multumiri si imbratisari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că da! Secretul?... O linguriță de oțet în apa în care fierb ouăle.
      Cu drag!

      Ștergere
  7. De data aceasta mi se pare mai complicat, dar e faina reteta!
    Ochiurile romanesti imi plac la nebunie. Dar nu imi imaginam o astfel de combinatie. Esti chiar teribil de inventiva.
    O saptamana frumoasa si inspirata, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, nu e meritul meu că rețeta asta există! Meritul meu este că am încercat-o, am adus ajustările necesare și am scris-o în detaliu, pe înțeles.
      Pare complicată, dar nu este, iar rezultatul este mult peste efortul de preparare.

      Ștergere
  8. Cu sos sau fara sunt foarte buuunnneee!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu am mai ingurgitat ceva de ieri...
    Iar azi se face reclama la mancare...
    O crima scuzabila. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia uite! Păi de ce n-ai mâncat? Riști să leșini citind pe-aici! :))

      Ștergere
  10. Trebuie să recunos că nu am făcut niciodată ouă poșate(fierte în apă),
    am reținut rețeta și o voi încerca și eu,mulțumesc,Zina!
    O zi superbă îți doresc!
    Te îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încearcă, Elena! Merită!

      Seară plăcută!

      Ștergere
  11. Delicioasa reteta !Din cand in cand o mai fac si eu;oua posate,sau taranesti,fac,de regula atunci cand mancam mamaliguta mai molicica :
    un strat de mamaliga,deasupra punem branza si smantana,"trantind"peste
    toate cate doua oua posate !O nenorocire,dispar toate in doua secunde !
    Un weekend cat mai placut,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord, dar aici nu e vorba numai despre ouă poșate! ☺

      Weekend plăcut, Natalia!

      Ștergere
  12. Sunt singura în casa careia îi plac ouale Benedict! :((
    Si sunt asa de grozave...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmm, și eu nu mai fac față cererilor! :)) Ai mei ar mânca în fiecare zi!

      Ștergere
  13. delicios!!! vreau neaparat, nu am mancat de mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi.. spor la treabă și poftă bună! ☺

      Ștergere
  14. na ca si eu lesin aici de pofta!
    Cu ouale romanesti o dau in bara, o sa adaug un pic de otet, merci de idee!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu leșina, pune mâna și fă! ☺

      Un pic de oțet și pune-le cu binișorul, nu le da drumul din pod! :))

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !