2017-02-20

CITATE FAVORITE (6)

catedrala-din-koln

M-am gândit să schimb un pic registrul și să scriu și niște citate mai ... vesele. Am ales câteva rânduri ale scriitorului englez Jerome K.Jerome, din volumul ”Gândurile trândave ale unui pierde-vară” (1933). Apreciez că trebuie să ai har ca să spui adevărurile într-o formă hazlie!


”În momentul în care omul începe să-și folosească mintea și se ridică de la simplu lucrător la artizan, societatea începe să-i mărească salariul. Desigur, metoda ei de a încuraja gândirea e departe de a fi perfectă. Inteligența pe care o preferă e cea care stârnește vâlvă. Tare mi-e teamă că în general plătește mai mult scriitorului superficial și pompos decât gânditorului profund și rafinat. Adesea șarlatania inteligentă e mai pe placul ei decât valoarea adevărată. Într-o zi, societatea va atinge înțelepciunea maximă și va plăti fiecăruia după meritele sale. Nu vă alarmați! N-apucăm noi vremea aia!” 
”Întotdeauna un om în uniformă e de partea celuilalt în uniformă, indiferent cine ar avea dreptate. Este o credință împământenită în cercurile purtătorilor de uniformă că omul în uniformă nu poate să nu aibă dreptate. Dacă spărgătorii ar purta uniformă, polițiștii ar primi instrucțiuni severe să le acorde tot ajutorul de care sunt în stare și să aresteze pe orice păgubaș care ar încerca să-i stânjenească pe hoți în ducerea la bun sfârșit a misiunii lor.” 
”Tăcerea (catedralelor) ne învață cât suntem de mici și cât suntem de măreți. În iarmarocul acestei lumi suntem spoitori, croitori, spițeri, hoți - respectabili sau altfel, după caz - simple rotițe ale unei mașini puternice, gâze minuscule într-un stup uriaș. Numai în tăcere ne dăm seama că suntem ceva mult mai măreț, că suntem oameni și avem tot universul și toată eternitatea în fața noastră.”

Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.
În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!

32 de comentarii:

  1. Genial autorul! Eu as propune sa îmbracam guvernantii în haine de puscariasi! Acum sincere sa fim, lucrezi cu miere si nu te lingi pe degete?! Asa barem stim ca nu trebuie sa ne mai batem capul! :))
    Iti doresc o saptamana nu de trandavie dar cred ca un pic de pierde-vara nu ar strica din cand în cand! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, stai să vină vara! :))
      Săptămână excelentă să ai, Ella!

      Ștergere
  2. Observă și înțelege slăbiciunile omenești, le prezintă cu umor, asta văd eu cînd vine vorba despre Jerome k. Jerome. Primul citat mi se potrivește oarecum. O săptămînă frumoasă îți doresc,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cât de valoroasă e prezentarea slăbiciunilor omenești cu umor... Parcă îți corectezi mai ușor defectele când îți sunt semnalate în felul acesta.

      Săptămână frumoasă și ție, Marta!

      Ștergere
  3. "Într-o zi, societatea va atinge înțelepciunea maximă și va plăti fiecăruia după meritele sale. Nu vă alarmați! N-apucăm noi vremea aia!”
    Mai de actualitate citat nici ca se putea! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) M-am gândit eu că o să vă placă ăsta!

      Ștergere
  4. Bună dimineața, Zina! Jerome K.Jerome, cum să nu-l iubești?! Am citit tot ce s-a tradus din opera sa, era scriitorul umoristic favorit al tatei și îmi amintesc că râdeam cu lacrimi când repovesteam împreună întâmplări din cărțile sale. Ai ales citate inteligente, la care e bine să luăm aminte. ”Întotdeauna un om în uniformă e de partea celuilalt în uniformă, indiferent cine ar avea dreptate.” Cât de adevărat! ”...șarlatania inteligentă e mai pe placul ei decât valoarea adevărată”. Așa cum spui, prezentarea adevărului, cu umor și ironie fină, e apreciată de cititori și poate ajuta, dacă ești isteț și receptiv. O săptămână bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Jerome K.Jerome e la fel de nemuritor ca alți scriitori mari. Din păcate, genul său nu e socotit printre cele cu greutate. Totuși, cât de plăcute sunt scrierile sale...

      Săptămână bună și ție, Mirela!

      Ștergere
  5. trebuie sa spun ca nu am citit nimic de acest scriitor si ca citatele tale m+au facut extrem de curioasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearcă! Scrierile lui sunt cele mai bune mostre de umor englezesc.

      Ștergere
  6. Îmi place tare mult autorul ales de tine pentru astăzi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se putea altfel! Vero, avem tare multe gusturi comune. ☺

      Ștergere
  7. Asta chiar nu am citit, prin urmare trebuie sa o trec la lecturi suplimentare.
    O zi minunata si vesela tuturor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trece-o, merită! ☺

      Zi minunată și ție, Roxana!

      Ștergere
  8. Si mie-mi place J.K.J.! :) De aici, primul citat mi se pare "cel mai cel"... de actualitate. :) Ne cam izbim zilnic de acest adevar. Cei care ar trebui sa-l inteleaga se prefac a nu sti despre ce e vorba. De fapt, poate ca nici nu stiu - ei sunt convinsi ca valoarea le este reala si retributia e pe merit. :)
    Iti doresc sa ai o saptamana minunata! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toți avem părerea că merităm mai mult, dar de aici până la unele retribuții umflate cu pompa...

      Săptămână minunată și ție, Diana! ☺

      Ștergere
  9. Ce dovada mai buna a ideii ca trecut, prezent si viitor se deruleaza simultan acum, poate fi alta decat ca aceste citate sunt mereu actuale! :D
    Mereu mi-a placut sa ascult "tacerea" catedralelor! Inauntrul lor ai un simtamant unic!
    O saptamana minunata, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sau ”nimic nou sub soare”...

      Săptămână minunată și ție, dragă Suzana!

      Ștergere
  10. Catedrala din Köln este o ilustrare inspirată pentru momentele cand oamenii reusesc să(-si) simta măretia.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pe mine m-a cucerit demult ironia sa fina,cu tinta clara,si intr-o speranta in mai bine !
    Mi-au placut toate citatele,il admir pe J.K.J.,pentru ca spune adevarul cu umor !Sigur,primul este potrivit etapei pe care o traim,dar,a fost valabil si va mai fi,mult timp.
    Ultima afirmatie este atat de corecta !Mai ales in Catedrala din Koln,"unde tacerea ne invata cat suntem de mici,si....ne dam seama,ca suntem OAMENI,si avem tot Universul si
    toata eternitatea in fata noastra"
    Multumesc pentru citatele alese,din opera unui mare scriitor !

    RăspundețiȘtergere
  12. Mi-a placut citatul cu purtatorii de uniforma ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valabil oriunde și oricând! Frăția purtătorilor de uniformă! :))

      Ștergere
  13. Un scriitor genial. Imi place atat de mult cum scrie si ce umor are!
    Numai bine si o saptamana frumoasa, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
  14. atât de interesantă alegere, azi !!! am citit fiecare citat şi am stat cam mult ca să refelctez la fiecare în parte, încântată de adevărul ce stă în spatele fiecărui citat...
    felicitări din inimă pentru alegere !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un adevăr spus cu zâmbetul pe buze pare că e receptat mai ușor și mai bine, nu?

      Ștergere
  15. Nu am mai întâlnit liniște intr-o catedrala. E o zarva generata de pași grăbiți, piuit de telefoane, vorbit în soapta etc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În catedralele frecventate de turiști așa e... Mai există și liniștite.

      Ștergere
  16. Primul citat m-a dus cu gandul la Vero. Mie imi place foarte mult cum scrie, dar am senzatia ca nu voi prinde zilele cand textele ii vor fi apreciate la justa lor valoare.

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !